Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Mer bilporr - Ford GT40 MKII
2 besök senaste veckan (1867 totalt)
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Men denna vagn är väl hänsynslöst vacker ?????









_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

ojojoj!! Fantastiskt!

och va pilligt!!!

Säg inte att du byggt den Hazze?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Ja den var verkligen häftig, vilket arbete.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
ojojoj!! Fantastiskt!

och va pilligt!!!

Säg inte att du byggt den Hazze?


Nej, det har jag givetvis inte gjort men däremot håller jag faktiskt på med en 935 RSR i samma storlek som denna Ford. Skala 1:18.

Modellbyggande är ju en sån där hobby som tar tid.. Med Porschen har jag nog byggt på i snart 10 år och den är långt ifrån färdig !!









Nu är ju jag inte pappa till denna serie bilder men motorpaketet är m.e.m. färdigt och det är så här hon kommer att se ut på ett ungefär... Fast jag gjorde ju tabben att lacka karossen gul istället men det blir väl bra det med till slut !?

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Jag har petat ihop några plastmodeller genom åren och kan säga att jag är MYCKET imponerad av Hazzes bygge!

Favorit modell tilverkaren är ju naturligtvis Tamaiya. Brukar köpa någon av deras F1 modeller sisådär var femte år. Då får man en mycket bra uppfattning om hur de är konstruerade. Tyvärr blir de inte alltid färdiga...

En Lotus 78 ligger påbörjad. Det är en nyutgåva från några år sedan, men alla papper som följer med är från när det begav sej. Och här kommer det festliga, ingenstans står det något om ground effect! Det var ju mycket hysch om det från Lotus sida, man försökte (väl?) lura i konkurenterna nåt om att det var en ny diff som var hemligheten. Men Tamaiya fick alltså göra en modell!

Min första Tamaiya var en miniracing bil ca 1967 (Lotus sportvagnsracer nånting). Med den brukade jag som 9-10 åring köra ifrån de flesta lite äldre grabbar på banan som fanns i skolan där jag bodde då (Överum).

/Ja, det var tider (snyft) JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Bilderna på GT 40:n och Porschen är på modeller gjorda av Exoto. Hemsida: www.exoto.com

otroligt välbyggda metallmodeller, men dyra, ca 1500 kr. Jag har Ronnies Lotus 72 samt en Jägermeister Porsche 934 RSR.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Sörpan skrev:
Bilderna på GT 40:n och Porschen är på modeller gjorda av Exoto. Hemsida: www.exoto.com

otroligt välbyggda metallmodeller, men dyra, ca 1500 kr. Jag har Ronnies Lotus 72 samt en Jägermeister Porsche 934 RSR.


Jaa, jag är helt hänförd av detaljrikedomen.... Min 935 RSR kommer från Tamiya http://www.tamiya.com och den är helt i plast. Även här en enorm detaljrikedom !!!

Sören !! Har Exoto någon "agent" här i Sverige ??

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Agent och agent, men So Models i Värnamo brukar kunna fixa fram det mesta, tel: 0370-18211. Dessutom är Stig mycket trevlig att ha och göra med! thumbs up

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



om någon undrar så har inte So Models någon hemsida. www.modellbilsvagnen.se och www.lacomodels.se kan också ha några modeller från Exoto.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



om man vill beställa utomlands: www.ewacars.com och www.scale18.com

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Allmänt banåkaforum
Mer bilporr - Ford GT40 MKII
2 besök senaste veckan (1867 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande