Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-07-11 Kinnekulle med snowdragon
1, 2, 3   >>
13623 besök totalt
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008
Inlägg: 869


Trådstartare
Kanonkul dag, kunde vara lite kallare men dumt o klaga!

Stort tack till Matz o Mia! och även till övriga funktionärer för en lyckad dag!

_________________
Anton Gruffman


Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Ja det var en helt underbar dag, bilen fungerade kanon, men som sagt, lite svettigt blev det allt, det var en grym timeing, för strax efter 16:00 kom världens skur och det åksade och regnade hela vägen hem, riktigt tur det .

Lagom mör i kropp, huvud och armar, blev ca 15mil eller 73varv idag, det är jag nöjd över, var bara urkul helt enkelt .

Så får jag väl också tacka Gruffmannarna för korven på lördagkvällen

_________________
Viktor Starkman
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Kopierar från min egen biltråd min "dagsrapport":

Magnus Thomé skrev:
Har haft en superkul dag på Kinnekulle på Snowdragons träff. Fick ihop 13 mil på banan. Man kan inte klaga på att bilen går dåligt precis Jag kan inte låta bli att bli imponerad av hur bra den funkar helt original "rätt ur kartong". Det absolut enda som är gjort ju är att jag har pagid bromsbelägg (RS29) och tåligare bromsvätska. Jättetrevlig chassisättning/balans i bilen. Trots att den är ganska hög och det inte går ens att få 2 grader camber varken fram eller bak som den är original. Funkar med beröm godkänt ändå thumbs up

Funderar på att nästa uppsättning rdäck ska bli "CSL original" , dvs Michelin Pilot Sport Cup. Jag har aldrig haft det på egna bilen så det är väl hög tid att testa. Nu sitter det Direzzor på bilen, tyvärr var nuvarande uppsättningen Direzza i gummiblandning medium vilket är alldeles för mjukt för bilen. Går lätt varmt och blir suddigummi... Dvs gick varmt och blev suddigummi i värmen idag Att däcken tyvärr tog slut gjorde att jag gav mig av hemåt lite tidigare.

Vet inte om det berodde på dagens värmebölja men några gånger efter en bunt fullfartsvarv så drog vattentempen iväg. Oljetempen var stabil, gick aldrig över 125. Slog jag av på tempot så gick vattentempen snabbt ner till mitten på mätaren, redan innan ens ett varv lugnåka. Lite lattjo. Men det var som sagt värmebölja minst sagt idag



Lyckad dag verkligen! Många bilar totalt men allt flöt ju kanon hela dagen thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173



Jag stämmer in i kören..kanon arr ( som vanligt ) mycket kör tid ( som vanligt )
väldigt varmt var det
den gamle glassätarbilen gick som ett urverk..vattentemp dryga 80 och oljetemp aldrig över 120

bara tanka o köra

lika bra att signa på för september direkt

TACK thumbs up

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205



Samma här, kan bara tycka att det var bättre än kanonbra!!!
Bilen höll hela vägen utan större problem än en framskärm som vinkade lite diskret.... lätt fixat med hjälpsamma depågrannar!

Bifogar bild från vår "depåhörna". Nytt rekord i dag, det tog nog inte mer än 10 minuter innan vi fått till zigenarlägerlooken


_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Några korta filmer från idag: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66202

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Tack Snowdragon, alla funktionärer, härligt rejsafolk och SWRfolk thumbs up thumbs up


Filmtajm!

http://www.vimeo.com/13252656

http://www.vimeo.com/13252974

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Tackar alla för en trevlig dag och kväll före.. Det var underhållande på många sätt. (Fast störtskuren norr om Mariestad valde jag att stanna och vänta ut.)

I väntan på dagens bilder kommer några händelser från kvällen före.

Gruffman förbereder för öppnandet av korvserveringen. Goda korvar är det. thumbs up


Nej, det är inget fel på korven. Anders är bara koncentrerad på annat...


I samlad bönestund till banguden...

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



GunnarÖ skrev:
I samlad bönestund till banguden...
Förklarar Matz hur man tar hjälp av bankingen för att bromsa bilen när bromsarna inte vill?
10m bogserlina skulle behövas ibland...

Kameran ljuger allt lite, det lutar mycket mer där

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



GunnarÖ skrev:


I samlad bönestund till banguden...


Midnattsbön

Tack till alla som har hjälpt till för att ni gjorde det till ett lyckat event!

Ber om ursäkt till er jag inte hann att åka med elller hjälpa

En liten extra instruktörsursäkt till våra vänner med den gula stuttgartprOpellern. (Jag får skylla på vätskebrist)

Tack alla som kom, ni gör det lätt för oss att ha ett bra event när alla sköter sig så exemplariskt ute på banan! thumbs up
Hjärtligt välkomna 4 september också!

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Magnus Thomé skrev:
Kopierar från min egen biltråd min "dagsrapport":

Magnus Thomé skrev:
Har haft en superkul dag på Kinnekulle på Snowdragons träff. Fick ihop 13 mil på banan. Man kan inte klaga på att bilen går dåligt precis Jag kan inte låta bli att bli imponerad av hur bra den funkar helt original "rätt ur kartong". Det absolut enda som är gjort ju är att jag har pagid bromsbelägg (RS29) och tåligare bromsvätska. Jättetrevlig chassisättning/balans i bilen. Trots att den är ganska hög och det inte går ens att få 2 grader camber varken fram eller bak som den är original. Funkar med beröm godkänt ändå thumbs up

Funderar på att nästa uppsättning rdäck ska bli "CSL original" , dvs Michelin Pilot Sport Cup. Jag har aldrig haft det på egna bilen så det är väl hög tid att testa. Nu sitter det Direzzor på bilen, tyvärr var nuvarande uppsättningen Direzza i gummiblandning medium vilket är alldeles för mjukt för bilen. Går lätt varmt och blir suddigummi... Dvs gick varmt och blev suddigummi i värmen idag Att däcken tyvärr tog slut gjorde att jag gav mig av hemåt lite tidigare.

Vet inte om det berodde på dagens värmebölja men några gånger efter en bunt fullfartsvarv så drog vattentempen iväg. Oljetempen var stabil, gick aldrig över 125. Slog jag av på tempot så gick vattentempen snabbt ner till mitten på mätaren, redan innan ens ett varv lugnåka. Lite lattjo. Men det var som sagt värmebölja minst sagt idag



Lyckad dag verkligen! Många bilar totalt men allt flöt ju kanon hela dagen thumbs up


Vad blev det för tider?

//Alex

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
biLLa
Orust
Här sen Jul 2006
Inlägg: 56



Tack alla som var med och arrangerade denna kanondag, ser redan fram emot nästa event

_________________
Per Skoglund
2010 NS BTG 18:20,6 / 2 varv
2011 NS BTG 9:45,5 / 16 varv
2012 NS BTG 8:52,0 / 24 varv
Citera
Fredrik77
Stockholm
Här sen Jul 2009
Inlägg: 34
































_________________
Fredrik Olsson
BMW E46 330i M 2001
Jaguar XJS 3,6 1988
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Något varmt men i övrigt en väldigt trevlig dag med många fina bilar..

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
wilmer
Stockholm
Här sen Sep 2009
Inlägg: 42



Tack till Snowdragon, alla funtionärer och instruktörer för en väldigt lyckad dag. Tack till brorsan som vågade släppa ut mig i sin caterham. Här är lite bilder ... Mer finns på kinnekulle.vidde.se.
/Vidar











_________________
Vidar Steen
Citera
lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008
Inlägg: 631



Tackar för ett kanonbra event med mkt körtid! Mkt fina bilar och hett som i helvetet...

thumbs up




_________________
Stefan Löfström
BMW 320is -90
BMWSC #719
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Tack för en bandag utan " snow " på banan. Fint arr. Och väl sammanhållt av Er. thumbs up

Min däckskord höll hela vägen hem 38 mil. Behövde bara skära bort gummislasör en gång på vägen.

Vi ses snart igen med nytt frächt gummi.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173



tack för de fina bilderna Vidar thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
FiddeTheRocker

Här sen Mar 2007
Inlägg: 129



Jag och Niklas vill också passa på att tacka för en trevlig dag på kinnekulle.
Tänk att man kan ha så kul i en gammal Volvo......

_________________
Fredrik Andersson

Volvo 760 T5 -83
Bubbla -65
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



tackar för alla tjusiga bilder och filmer..det är "lätt" att hålla igång dessa event med så härliga och poistiva deltagare.. thumbs up

vi lovar dessutom lite små finjusteringar med skyltning osv till den 4 september, allt för att få dagen att löpa ännu smidigare.. vi kan nog hitta 20-25 minuters mer körtid om vi sätter in lite extra info till "kursdeltagarna" och lite mer info i pit/fastlane skall också ordnas.

Denna härliga blandning på bilar/människor (stora och små) gör träffen till ett slags "big apple" och det värmer i mitt motorhjärta, fantastiskt att få del av alla härliga personer och bilar.

Att ge kidsen ett par varv under säkra former i ERCup racern är så jäkla kul..
(jag försöker föreställa mig hur jag hade upplevt det i mellanstadie åldern)

\matz

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373



Lennart skrev:
Tack för en bandag utan " snow " på banan. Fint arr. Och väl sammanhållt av Er. thumbs up

Min däckskord höll hela vägen hem 38 mil. Behövde bara skära bort gummislasör en gång på vägen.

Vi ses snart igen med nytt frächt gummi.


Ha ha Lennart, vi trodde inte du skulle ta dej hem

Vi ses!

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
Eftersnack
2010-07-11 Kinnekulle med snowdragon
1, 2, 3   >>
13623 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande