Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Coilover montering m.m Clio V6
3118 besök totalt
perner
Täby
Här sen Apr 2010
Inlägg: 6


Trådstartare
Hej,

jag är lite sugen på att uppdatera min Clio V6 med lite mods jag tror den skulle må bra av. Detta är dock inget jag ger mig på själv utan undrar vad det finns för alternativ att gå på. Bilen har idag avgas, filter, r-däck, lite värre belägg med annan bromsvätska osv. Bilen känns aldeles för sladdrig, jag vet att modellen är så men den blir tydligen helt annorlunda med riktigt chassie, idag kränger den vid minsta sväng.

Det jag skulle vilja ha gjort är följande:
-KW coilovers med montering och inställning
-Top mounts till coilovers (i samma veva)
-Spacers fram (behövs tydligen när man sänker)
-Stolar, dessa som sitter i nu känns som man kör en buss, men sitter högt och det är "gungit"
-Fjäderbensstag, dessa finns inga gjorda för just V6:an men kanske skulle ett eftermarknads till Clio Sporten av samma årsmodell passa? Eller så kanske detta ej behövs med KW coiloversarna?
-Montering av stålomspunna slangar bak, fram är redan monterade och i samma stund slänga på lite färg på OK, dessa är idag grådassiga

Jag hänger en hel del på Clio forumen från England och där har dom mycket "shops" som gör allt sånt här. Men tar helt enkelt bara kontakt med någon som känns bra och sedan gör dom allt efter pris. Borde ju finnas liknande här.

Hör gärna av er med alternativ, även om ni kanske endast bara monterar coilovers t.ex.
Tack på förhand,
Per

_________________
Per Kjellgren
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253



helt rätt fjäderbenstaget till den vanliga clio fwd passar även v6:an! iaf det jag beställde av k-tec. dock först efter lite finlir med vinkelkap/slägga (läs min tråd). jag misstänker att du får offra bagagebaljan dock efter ovannämna ingrepp. jag har aldrig försökt att montera dit baljan igen men ett av fästen måste du "flytta" på för att ge plats åt staget.

mvh ola

_________________
Ola
BMW
Citera
RenaultSport
Coilover montering m.m Clio V6
3118 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande