Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
1022 besök totalt |
Söker drivknutar(yttre och inre) till min Z3M bakvagn. Någon som vet vart man kan få tag på dessa? (ifall ni inte har några liggande över)
//Jonas 0736483981 _________________ Jonas Holmblad Skam den som ger sig! BMW E30 S50B30 turbo Mitsubishi EVO 3 x2 BMW E36 M3 3.2 |
||
På bmw kan man bara köpa hela "kittet". 4800:- någonting, inte aktuellt för min del då jag nyss fått hem mina sviktstålsaxlar, och nu skulle vilja ha fräschare knutar med.. Tänkte ifall någon viste om någon skrotad Z3M, eller några skrotar i tyskland man kan kolla hos.
Bmw är ju ganska så populärt på denna sida;) _________________ Jonas Holmblad Skam den som ger sig! BMW E30 S50B30 turbo Mitsubishi EVO 3 x2 BMW E36 M3 3.2 |
||
De inre knutarna är väl samma som bla m5 e34 och de ska såvitt jag vet gå att köpa löst på tex mekonomen eller liknande.
De yttre däremot är det värre med, de följer med axeln och är med hubben som går igenom navet. Men de yttre knutarna har jag för mig är samma som på m3 e36!? inte för att de då går att köpa löst men tillgängligheten ökar iaf. _________________ Jonas Edling |
||
Tjo
Jag är oxå på jakt efter INNRE drivknutar till min Z3M. Vad jag fått fram är det samma som: M3 E36, E34 med M30 motorn samt 840/850... har för mig det var några till.. De innre finns att få tag hos tex Mekonomen och de andra vanlig reservdels försäljarna... Jonas H... .uppdatera gärna här hur du löser det _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||
Är också inne på att E36 M3 knutarna är samma som de på Z3M. Och de finns de ju ganska gott om på skroten.
Just nu lutar det åt att köpa 2 kompletta axlar från usa.. Samma pengar som att handla på skroten, fast man får nya.. http://www.thefind.com/cars/info-bmw-z3-drive-axle _________________ Jonas Holmblad Skam den som ger sig! BMW E30 S50B30 turbo Mitsubishi EVO 3 x2 BMW E36 M3 3.2 |
||
Verkar ju vara till riktigt vettiga pengar.... 250dollar för axlarna 25 dollar för Internationell avgift frakt? 100 dollar tot 375... sen moms/tull... vet inte vad tullen är men säg 3,75 (är det på MC delar) moms 25% blir enl. tullverkets avgiftsguide ca 3950kr Kanske kan göra ett gruppköp för att hålla frakten nere något? _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||
Hade gjort en beställning, men fick som svar att de inte har dem hemma på lager igen först om minst 1,5 månad.. Så ska leta vidare innan jag beställer va dem.
_________________ Jonas Holmblad Skam den som ger sig! BMW E30 S50B30 turbo Mitsubishi EVO 3 x2 BMW E36 M3 3.2 |
||
Hejsan... hur har det gått?? fått tag i nya knutar/axlar? _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||
![]() |
KÖPES
![]() |
1022 besök totalt |