Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 NA -79 - SÅLD!-
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22   >>
33 besök senaste veckan (52615 totalt)
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Magnus Karlsson skrev:
Jag skicakde ett PM till Qaz och förklarade vad som händer på tisdag...

Mvh
Mangan


Jag vill också veta vad som händer på tisdag! Kanske kan titta ner en sväng med räsern min... ?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Säljes eller bytes mot en påse plockgodis: En st 924 NA...

Har kollat runt efter källan till oljudet vid högersvängar men inte funnit nåt som ser misstänkt ut. Inga synliga skador bak runt drivaxlarna, vx-lådan sitter fast bra i bilen. Provade att vända vänster drivaxel för att se om oljudet försvann = nix...

Däremot slog det mig att jag hört detta ljud förut: När jag körde Stollerace i höstas! Vår Volvo240 drabbades av haveri på ett motorfäste och i högerböjar tippade motorn/vx-lådan mot karossen och orsakade ett "R-R-R-R-R-R-R-R-R"-ljud... Liknar det jag har gör det också.

Kan ett trasigt motorfäste på högersidan orsaka såna här ljud?

Mvh
Magnus

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

De är ju ett inte helt ovanligt fel på bilen (motorn lutar ju rätt hårt på det), men vad det orsakar för fel vet jag inte.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Magnus Karlsson skrev:
Säljes eller bytes mot en påse plockgodis: En st 924 NA...


Såld! Till mig för 1kg lösgodis! 2kg om du slänger med racestol och bälte i priset!

Skämt å sido, hoppas du hittar felet Mangnus, verkar ju inte vara något direkt allvarligt om du inte hittat något fel på de ställen du kollat. Hoppas det är lätt att åtgärda när du väl hittar vad som är orsaken!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
oj, det var länge sen jag skrev nåt här!

Två uppdateringer:
1. Oljudet vid högersväng är med 99% sannolikhet att avgassystemet ligger för tajt mot kaross/bakaxelröret och ligger emot vid just högerböjar...

2. Projekt Ferdinand är på väg mot sitt slut. Inget nytt projekt är i sikte ännu men en annons på 924an kan synas här på Traderamotor.se. Målet är att kolla marknaden, får se om det blir affär...

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



Magnus Karlsson skrev:
oj, det var länge sen jag skrev nåt här!

Två uppdateringer:
1. Oljudet vid högersväng är med 99% sannolikhet att avgassystemet ligger för tajt mot kaross/bakaxelröret och ligger emot vid just högerböjar...

2. Projekt Ferdinand är på väg mot sitt slut. Inget nytt projekt är i sikte ännu men en annons på 924an kan synas här på Traderamotor.se. Målet är att kolla marknaden, får se om det blir affär...

Mvh
Mangan


Noo, du får ju inte sälja kärran...

Nu verkar den ju funka för en gång skull =)... Förresten var fick du tag på den där bågen...riktigt sugen på en sådan...

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Cédric, jag köpte den av Rylander som inte ville sätta svetsen i sin fina 944a för att montera bågen...

Alla roliga projekt har ett slut, förutom motorrenoveringen så har jag gjort det mesta jag vill med 924an. Den är ju ett läroprojekt och nu är det nästan dags att gå vidare mot ett mer seriöst projekt.

Mvh
Magnus

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Fy Magnus! Inte hålla oss nyfikna stackare på halster. Bara en lite ledtråd? Snälla.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628



Citat:
Cédric, jag köpte den av Rylander som inte ville sätta svetsen i sin fina 944a för att montera bågen...


Å jag köpte den av Hirschberg i Falköping (eller?). Kan ju säga att jag ångrar försäljningen rätt rejält...just nu ser det ut som jag kommer att beställa en likadan från Heigo å det till helt andra pengar

_________________
/Patrik Rylander
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Magnus Karlsson skrev:
Alla roliga projekt har ett slut, förutom motorrenoveringen så har jag gjort det mesta jag vill med 924an. Den är ju ett läroprojekt och nu är det nästan dags att gå vidare mot ett mer seriöst projekt.

Mvh
Magnus


Hoppas på att det blir ytterligare en frontmotorporsche!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Jörgen: Jag har ju inte en aning ännu... Kan bli allt mellan en banrejsing-240 via en transaxel-Påsse till en Bertone-Alfa eller en rejs-Cortina... Allt beror på pris och ev möjligheter!

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Magnus Karlsson skrev:
Jörgen: Jag har ju inte en aning ännu... Kan bli allt mellan en banrejsing-240 via en transaxel-Påsse till en Bertone-Alfa eller en rejs-Cortina... Allt beror på pris och ev möjligheter!

Mvh
Mangan


Då vill du nog inte veta att ja precis såg en bertone alfa med diffbroms och rejsmotor på sidan av till salu för 50'. Hade jag haft pengen så hade jag nog ta mej tusan köpt den

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Micke, sån tur att jag varken har pengen eller garageplatsen för en sån då...

/Mangan, som verkar få dras med en 924 av annonsintresset att döma...

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1694



Skulle nog sätta en prislapp om jag ville ha den såld.
Bud är så svårt.

Men ska du inte köra med den ett tag när den funkar? Jag tycker den känns som en väldigt bra bil att lära sig köra i, och så gör det ju inte så mycket om man bucklar till den, och med bågen och stolen är den ju förhållandevis säker(?).

Folk tar ju allt mellan 3 och 30 för 924:or. Bara att välja .

_________________
Markus Ålind
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Qaz skrev:
Skulle nog sätta en prislapp om jag ville ha den såld.
Bud är så svårt.


Precis vad jag tänkt... sen är det nog lite elakt att säga projekt/reservdelsbil också, det gör det inte mer lättsålt... vad jag förstått så är väl Ferdinand besiktad och skattad och klar att köra med?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Ja... Jo... Alltså, 924an är besiktigad. Och den rullar (endast på de 4 hjulen, ej på taket! ) så ni har nog väldans rätt... Får se om jag orkar redigera annonserna, jag är inte dödsdesperat på att sälja den änu...

Tack iaf!
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Näe, kör med den nu när den är klar och har redig stol, ratt och allt! Meka ny bil hinner du i vinter, nu är det körsäsong (Jag är precis rätt person att uttala mig om det...)

/U, tyckare...

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Ulf Lögdberg skrev:
Näe, kör med den nu när den är klar och har redig stol, ratt och allt! Meka ny bil hinner du i vinter, nu är det körsäsong (Jag är precis rätt person att uttala mig om det...)

Jojo, helt rätt person... Du behöver inte en garageplats till o en frivillig mekaniker så du själv kan ägna dig åt lackandet & rattandet då?

Har pillat lite i Tradera-annonsen nu, hoppas inte utgångspriset skrämmer mer än "bud" gjorde!

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Tycker priset är helt rätt för en Räser!

Bara båge, stol och bälten är ju nästan värt det priset... hmmm ska nog tipsa en polare om bilen din... vet dock inte hur stort intresset är... men ska iaf be han kolla annonsen...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Uppdatering efter en kväll på Sviestad:

Bromsar: Check! Funkade bra, ingen fejdning och rätt OK bromsverkan för att vara standardbelägg och standard bromssystem från -79!

Kylning: Mindre bra, vattentempen är hög, nära röda innan jag lugnar ner mig och tar 3-4 minuters avkylningsvarv. Måste förbättras, kanske räcker det med att spola igenom kylaren och kolla upp att pumpen är OK?

Motorn: Enligt känsliga öron vid bandepån så spikar motorn fruktansvärt... Eftersom jag inte har en susning om hur tändning och bränsletryck står så vore det kanske bra att lämna bilen till en bra VW-verkstad som har koll på K-Jet-system?

Chassie: Tja, vad ska jag säga... Det är orginal och mjuuukt för banköra!

I övrigt är status just nu att få intressenter finns på bilen, och jag kommer inte att sälja några delar av den om inte halva bilen försvinner direkt och jag får ut runt de 10 kkr som jag satte ut bilen för i annonsen. Alltså är det att få 924an att hålla ihop och funka nåt år till, sen är det utvärdering igen!

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Magnus Karlsson skrev:
Alltså är det att få 924an att hålla ihop och funka nåt år till, sen är det utvärdering igen!


Helt rätt! thumbs up

Tyckte den såg relativt fräsch ut nu när jag sett den live!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 NA -79 - SÅLD!-
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22   >>
33 besök senaste veckan (52615 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande