Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR2002serien Race1 - Donington 030105
<<   1, 2, 3, 4   >>
15585 besök totalt
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Japp det var riktigt skoj!! Det blev lite spritt fält tyvärr så det vart väl inte så mycket close-racing för min del åtminstone... det lilla som hände var ju att ThomasT kom bakom mig o pressade - varpå jag självklart tabbade mig (i en kurva jag VISSTE att jag skulle ta det lugnt i!!)... därefter åkte man vidare och bara önskade att Thomas skulle göra bort sig.. men icke!!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



På Jims begäran postar jag resultaten från SERVER #2 (oak) här!

Kvalificering:


Race:

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
ThomasT skrev:
Kul race thumbs up trots kaos i starten typ bilar överallt.
Lite mycket kontakt under racet, tror jag blev rammad rakt bakifrån två gånger.
Men det blir nog bättre när vi får lite rutin...

Jag är faktiskt förvånad över att det inte blev mer kaos än det var!! Man blev ju lite förvånad när man startade på gridden o hade en bil OVANFÖR sig

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Hej alla!

Spel nummer 3 som jag hostade, laggade en del. Tyvärr så orsakade det en del avåkningar och krockar. Tur att vi kör utan skador.

Resultatet ser ni på bilden HOOPoo lagt upp.

Nu missade jag det där med kvaltider, aja baja fy mig.

Det tog tyvärr lite tid innan vi kom igång. Min uppkoppling fungerade inte något vidare idag vilket jag är ledsen för. Nu fungerade det till slut. Rejset var skoj, lite nerver och hets.

Jag har sparat repsrisen från rejset. Skickar det till dig Jim.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



fjärde bästa kvaltid och 2 totalt i racet om jag fatta rätt fan får träna mer till nästa gång eller vänta tills en bana jag gillar bättre.

om jag inte hade gjort den där jättetabben i racet kunde man kanske vunnit

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



hmmm OAK kör du med 16-bitars färger?
Menyerna brukar bli lite kladdiga då...
bara att byta mha 3dconfig.

_________________
Kalle Larsson
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Det var mycket lagg på min server också.. Jag tror det har mycket med banan att göra också - donnington kräver en massa datorkraft - mycket mer än f12002 banorna.. Men frågan är - ska vi dra ner användarantalet till 6 per server? eller funkade det o köra hyffsat bra med 7? Tror det kommer bli avsevärt mycket bättre när vi kommer till andra - mindre datorkrävande banor...

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Det var riktigt kul, även om jag harvade sist i racet och såg som mest ett rökmoln nån gång. Hoppas på ett tätare race nästa gång.

"Lite" strul innan vi kom igång på server 3 också....

Blir det någon final eller något nu?

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



För att främja close racing kanske man kan ta och lägga de snabbare personerna på nån server mellan gänget på en annan och de som inte tränat så mycket på en annan.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
volvo360 skrev:
Blir det någon final eller något nu?

Niet - inget finalrace.. Vi skulle kunna dela upp allt i olika b-finaler o så, men det blir nog ganska mycket jobb.. Micael föreslog att vinnarn i varje race får 2(?) poäng och pole-hållaren i varje race får 2(?) poäng - sedan lägger vi ihop alla tider o placeringar o räknar poäng utifrån det.. Det tycker jag låter som en bra idé iaf!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Djungel-Jim lägger du ut replay-filen??

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Hej!

Nej det blir inga finaler. Går efter tiderna från alla rejs, den som var snabbst runt 7 varv vann.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



OK, då är det väl bara att sätta igång och träna till nästa race

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Hur läggs placeringarna ihop? blir det enligt totaltiden?
Är ju lite orolig för pojkarna för på min server (inkl. mig ;-) ) som kommer få väldigt lite poäng för sina insatser om vi kör på totaltiden, då racet på jim's server har gått typ en halvminut snabbare?

Hur mycket poäng är det för vinst på 'server racet' och hur mycket poäng för tabellvinst (vid tidssortering) ... Eller finns det nån annan sortering? *poängkåt* ;-)

Replayfiler finns på:
http://files.ake.nu/rejsa/

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Niklas Maravic skrev:
Jodå jag har laddad hem Bremzels setup-filer.

Är det några andra inställningar ni gör?


Trycker du även "load" efter att ha markerat setup:en? Annars tar den inte in den. Sätter du den sedan också som "favorit" så slipper du ladda in den varje gång du startar.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Helt underbart kul!

Tack till alla på server 1. Hade jag kört ensam hade det inte varit lika kul...
Även om jag inte lyckades få någon bra tid på kvalet så spelade det ju inte någon större rollen eftersom alla placeringar byttes friskt med varandra i starten. Jag startade väl näst sist och plockade väl någon placering i starten men när det sedan lugnat ner sig lite så måste jag erkänna att alla fladdrande och hoppande bilar framför mig gjorde mig lite nervös så jag tittade mer på dem än på banan, vilket resulterade i att när de bromsade för sent så gjorde även jag det. Vi var några stycken som gled av i rad och alla verkade komma lyckligt tillbaka på banan utom jag som ville stila lite och gjorde några piruetter ute på gräset innan jag beslöt mig för att ta upp jakten på de andra. Låg nu sist men när jag körde förbi depån så såg jag att de två framförvarande bilarna gick i depå. Gott tänkte jag. Stop and go...
Efter det var det inte så mycket mer action. Hade Jim ca 7s framför mig och när han gjorde ett misstag och klippte lite gräs så hade jag ju min chans men just då fick jag ett infall om att det var dags att stila lite igen så jag drog till med rejset's troligen längsta och fetaste ställ. För att göra nummret riktigt spektakulärt så avslutade jag med några piruetter på gräset. När applådåskorna slutat så drog jag vidare, långt efter Jim och långt före killen bakom som tidigare körde en stop and go. Hände inte så mycket mer utan jag avslutade rejset med att köra mitt snabbaste varv under rejset sist.
Roligt är bara förnamnet... thumbs up thumbs up

Grattis till segern Kalle! Det var för övrigt många duktiga chafförer (och mekaniker) på vår server.
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
ThomasT skrev:
Djungel-Jim lägger du ut replay-filen??

Den ligger i ett av mina tidigare inlägg - det med placeringslistan o så!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



djungel-Jim skrev:
volvo360 skrev:
Blir det någon final eller något nu?

Niet - inget finalrace.. Vi skulle kunna dela upp allt i olika b-finaler o så, men det blir nog ganska mycket jobb.. Micael föreslog att vinnarn i varje race får 2(?) poäng och pole-hållaren i varje race får 2(?) poäng - sedan lägger vi ihop alla tider o placeringar o räknar poäng utifrån det.. Det tycker jag låter som en bra idé iaf!


E det inte bättre med 1 poäng för vinst och pole

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
HOOPoo skrev:
För att främja close racing kanske man kan ta och lägga de snabbare personerna på nån server mellan gänget på en annan och de som inte tränat så mycket på en annan.

Ja istället för att lotta platserna sen kan man ju dela ut folk på olika servrar utifrån placeringslistan i serien.. då lär det bli close racing!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
zeddie skrev:
Hade Jim ca 7s framför mig och när han gjorde ett misstag och klippte lite gräs så hade jag ju min chans men just då fick jag ett infall om att det var dags att stila lite igen så jag drog till med rejset's troligen längsta och fetaste ställ. För att göra nummret riktigt spektakulärt så avslutade jag med några piruetter på gräset. När applådåskorna slutat så drog jag vidare, långt efter Jim och långt före killen bakom som tidigare körde en stop and go.

HAHA skönt skrivet!! thumbs up thumbs up

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



djungel-Jim skrev:
HOOPoo skrev:
För att främja close racing kanske man kan ta och lägga de snabbare personerna på nån server mellan gänget på en annan och de som inte tränat så mycket på en annan.

Ja istället för att lotta platserna sen kan man ju dela ut folk på olika servrar utifrån placeringslistan i serien.. då lär det bli close racing!


Det låter som en bra idé... thumbs up nu kändes det som jag va en amatör som tävlade mot proffs.

Nästa söndag ska jag på styrelsemöte hela dagen. Nån som kan komma på nån bra ursäkt för att stanna hemma å spela istället???

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Racingsimulatorer
GTR2002serien Race1 - Donington 030105
<<   1, 2, 3, 4   >>
15585 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande