Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR2002serien Race1 - Donington 030105
<<   1, 2, 3, 4
15585 besök totalt
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



djungel-Jim skrev:
HOOPoo skrev:
För att främja close racing kanske man kan ta och lägga de snabbare personerna på nån server mellan gänget på en annan och de som inte tränat så mycket på en annan.

Ja istället för att lotta platserna sen kan man ju dela ut folk på olika servrar utifrån placeringslistan i serien.. då lär det bli close racing!


Låter mycket vettigt!

Fast iof, när jag tänker efter så är det rätt kul med lite blandade förmågor oxo. Kul att inte vet alls vilka man ska köra mot oxo. Fast iof så är det kul att lära känna de man kör mot oxo, vilket det antagligen blir om man kör mot ungefär samma människor varje gång.

Nu vet jag inte vad jag ska tycka...
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
För att få lite mindre kaos startade jag en tråd angående poängberäkning.. gå in där o säg vad du tycker om HOOPoo's förslag som jag skrev där!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Jag har laddat hem inställningarna, tryckt på load.

Ändå ligger ni 10 sek bättre än mig på varvet....10 sek är mkt på Donington.

Gör ni några andra inställningar??? (eller är de hemliga? :-)

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



---> Djungel-Jim

Hunnit kolla replayen??
Vad sysslar våra bilar med innan starten? Ser ut som om de bråkade om vem som ska starta på 4:e startplattan och att de sedan kommer överens om att dela på den plattan...

Precis i startögonblicket så blev jag helt paff när en annan bil kör igenom mig. Jag släppte därför gasen ngn sekund vilket syns på videon...

Såg även ett par tjuvstarter...
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Niklas Maravic skrev:
Jag har laddat hem inställningarna, tryckt på load.

Ändå ligger ni 10 sek bättre än mig på varvet....10 sek är mkt på Donington.

Gör ni några andra inställningar??? (eller är de hemliga? :-)


Du tjänar lätt ett par sekunder genom att bara köra genom idealspåret hela varvet och bromsa i god tid och inte in i kurvan utan då ska du redan ligga vid rätt varvtal och sen när du når ditt apex börjar du sakta gasa och sen när det e rakt kan du trycka pellen i botten.

Visst har jag modifierat min setup endel men de grundsetuper som gick att tanka ner för alla banor och bilar är en väldigt bra grund.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Niklas Maravic skrev:
Jag har laddat hem inställningarna, tryckt på load.

Ändå ligger ni 10 sek bättre än mig på varvet....10 sek är mkt på Donington.

Gör ni några andra inställningar??? (eller är de hemliga? :-)


Jag kör visserligen inte fortare än medelsnabbt i det här gänget men det enda jag har gjort är att ladda ner DA's (Eller vad han nu kallade sig) setup och sedan minskat downforcen för bakvingen på porschen aningen.
Jag tycker ju att Kalle & Co. kör grymt snabbt när de kör låga 1.33 men jag antar att de är lite bättre på att köra och lite bättre på att ställa in bilen.
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
zeddie skrev:
---> Djungel-Jim

Hunnit kolla replayen??
Vad sysslar våra bilar med innan starten? Ser ut som om de bråkade om vem som ska starta på 4:e startplattan och att de sedan kommer överens om att dela på den plattan...

Precis i startögonblicket så blev jag helt paff när en annan bil kör igenom mig. Jag släppte därför gasen ngn sekund vilket syns på videon...

Såg även ett par tjuvstarter...

Haha jo man fick sig ett gott skratt när man kollade igenom starten på vårt race!!! RIktigt skumt!!.... jag hade ingen aning om vad som skulle hända i startögonblicket - allt jag såg var att du stod ovanpå mig med din bil!! Men ja tänkte "bättre fly än illa fäkta" o gasade på... Lyckligtvis gick det ganska bra

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Har just tittat på reprisen. He he..

oj oj vad på åkt jag blev bakifrån på första varvet. Landade långt ut i sandfållan hehe....Det är det jag alltid sagt -" Man skall fan hålla sig borta från dessa Ferraris!"

Lite synd på mitt fina kval. Men va fan, kul var det Jag han ju ifatt sedan och slutade tvåa. Vilket jag får vara nöjd med.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Min Martini-Porsche syntes inte på replayen, det var väntat.
MEN det som jag tyckte var lustigt var att jag inte såg Martini färgerna ens i min burk??!?
Men det är väl servern som går in och styr upp allt inkl. färgerna.

Vore roligare om man kände igen spelarna på banan.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



djungel-Jim skrev:
zeddie skrev:
---> Djungel-Jim

Hunnit kolla replayen??
Vad sysslar våra bilar med innan starten? Ser ut som om de bråkade om vem som ska starta på 4:e startplattan och att de sedan kommer överens om att dela på den plattan...

Precis i startögonblicket så blev jag helt paff när en annan bil kör igenom mig. Jag släppte därför gasen ngn sekund vilket syns på videon...

Såg även ett par tjuvstarter...

Haha jo man fick sig ett gott skratt när man kollade igenom starten på vårt race!!! RIktigt skumt!!.... jag hade ingen aning om vad som skulle hända i startögonblicket - allt jag såg var att du stod ovanpå mig med din bil!! Men ja tänkte "bättre fly än illa fäkta" o gasade på... Lyckligtvis gick det ganska bra


Ja, programmet är nog lite småbuggit Har sett i flera replayer bilar som ser ut som dom åker på smällar från något helt osynligt!

_________________
Pär Hylander
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
ThomasT skrev:
Min Martini-Porsche syntes inte på replayen, det var väntat.
MEN det som jag tyckte var lustigt var att jag inte såg Martini färgerna ens i min burk??!?
Men det är väl servern som går in och styr upp allt inkl. färgerna.

Vore roligare om man kände igen spelarna på banan.

Det var riktigt konstigt att du inte såg martinifärgerna på din egna burk!! hmmm..

Angående att känna igen folk tänkte jag ändra lite på sidan så man kan välja om man kör första- eller andrabilen i stallet.. så man får se vilka färger alla har på bilarna åtminstone.. kommer fortfarande krocka en del däremot... men som jag sagt tidigare - om vi går över till gt-serien sen så kommer det väl bli något bättre på den fronten!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
om någon undrar så tänker jag försöka lägga upp resultaten från igår ikväll.. annars kommer det upp under morgondagen! om någon har mer tid än jag har just nu så får ni gärna lägga ihop resultaten o posta resultatlistan här så lägger jag upp det på hemsidan sen Jag ser redan fram emot söndagen!!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Racingsimulatorer
GTR2002serien Race1 - Donington 030105
<<   1, 2, 3, 4
15585 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande