Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Renault Megane RS250 2011 "DARTH VADER" SÅLD | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15 >> 9 besök senaste veckan (85185 totalt) |
Min avsikt i tråden har aldrig varit att gissa mig till bilens slutliga potential,( svår uppgift) som alltid lär det skilja bland förare. Som alltid är alla införstådda med att hvs tider inte är en bils slutliga facit för hur maximalt fort den går på nur. Men det ger en ca uppfattning om bilens potential samt vad bilen med en relativt hygglig förare torde ligga, just inom 8,04-8,10. Som alltid gällande alla bilar hvs kört så finns ju mer att ge. Det gäller ju alla bilar inte bara baguetten. Personligen gissar jag att jag bör hamna inom 8,04-10 på ett hotlap på gatdäcken. Gör jag det är jag relativt nöjd oavsett att en relativt oerfaren juniorförare enligt dig utan ansträngning kör på 8.06. Hurvida han kan Upprepa tiden i sträck tills tanken tar slut finner jag mindre troligt, på gatdäcken.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Jag återtar kontrollen över min biltråd
Nya fina fälgar köpta av Baguetteägare med trimfirma. Leverans nästa till dörren, man tackar. originalfälgar väger ca 12,5 kg styck medan dessa väger in under 8 kg. Total besparing 18 kg Tanken är att det skall hamna TOYo R888 på dessa. 235 kanske bredare? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Magnus
Du behöver inte kunna uttala namnet än mindre skriva det. Det är bara att betala... 18*8.5. Oklart hur breda däck det går att få in i hjulhuset. R-däck kan vara lite kantigare så det kanske tar stopp vid 235 annars är jag sugen på 245. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Det här börjar ju lukta 7.50 |
||||||||
Den som lever och håller sig på det svarta får se Målet är fortfarande sub 8 vilket jag skulle tycka var väldigt kul. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Sub 8 låter som en vettig samt realistisk målsättning Måste vara roligt att hänga av nästintill alla GT3:or etc med en simpel baguette Hur ofta har du blivit omkörd med baguetten? Kan ju inte gärna vara särskilt ofta? |
||||||||
|
||||||||
Dock åsyftas nog i det fallet helvarv och inte BTG-tider |
||||||||
Enkelt.. två luckor... Ringenlucka Sverigelucka _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Det nämndes ju aldrig o så körde han ju själv BTG med jagga-dieseln. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Säger väl kanske mer om Jeremy Clarksons ringenkunskaper isf Även en professionell racing driver i en Enzo som inte kör under 8 minuter fullvarv är ju ingen vidare förare... Sorry för OT! När kommer det nya chassiet? |
||||||||
Nu har jag väntat länge på chassiet och det syns ännu inte till.
I söndags var jag och frugan på driftingkurs på Bitburg Airbase med Pistenclub. Nu har jag en hum om hur man gör "scandinavian flick" med Meganen. Hur kul som helst. Den är verkligen välbalanserad bilen och när man provocerar ut rumpan och får till det så känner man sig som en rally-kung . Det är dock en bra bit kvar tills man kan göra det kontrollerat och inom ett bestämt område. Jag behöver ett flygfält än så länge... _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Ja det skänker onekligen en ytterligare dimension till bilkörningen när man har förmågan att ställa ut bilen med kontroll. I övrigt måste jag medge att jag känner mig smått avundsjuk på dig som får med dig frun på sådana roliga tillställningar.
Vad är hemligheten _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Enkelt, ge henne en egen bil _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Är nere på ringen nu för första gången med sambon, och fick övertala henne länge för att få henne att åka med ett varv, när varvet var slut ville hon åka mer! |
||||||||
Märkligt jag fick en helt annan reaktion efter första varvet |
||||||||
Ja, nytt personbästa. Fast det var inte Meganen det var min frus bil som vi båda körde. Nu har chassiet kommit! Bilen lämnas till verkstaden nu i helgen... _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Spännande, ska bli intressant att se vad du klipper i tid på den gemensamma baguette trackday:en 17 juni.
En kvalificerad gissning är att du relativt omg klipper ca. 15-20 sekunder på fri bana mot originaltiden på fri bana. (r-däck/kw kitt). Lite effekt (ca 50hk/70nm extra) på det så klipper du ca 6-10 sek till skulle jag tro. Raeder kittade ju ford rs på ca samma sätt och hvs plockade exakt 28 sek mot original bilen. Du har ju visat att du utan problem kör i paritet med hvs i baguetten, således tror jag min gissning stämmer ganska bra _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Renault Megane RS250 2011 "DARTH VADER" SÅLD | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15 >> 9 besök senaste veckan (85185 totalt) |