Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Kalendern klar för 2004!
1838 besök totalt
Anders Bj
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 47


Trådstartare
BMW Sport Club kalender för 2004 är klar nu.

www.bmwsc.com


Gott nytt år!


/Anders Bjäregård
Sportklubben
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Är det bara tre banträffar för gatbilar i år?
Eller är det nåt jag inte fattar...

Förra året var det ju fem.

Inga samträffar med Audiklubben?

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Hej!

Det är färre träffar i år och det beror på flera saker.
För det första når banhyrorna för varje år nya oanade höjder. Vi har helt enkelt inte råd.
För det andra har vi stramat upp ordningen och skall köra enl. SBFs reglemente. Det gör det svårare med samträffar eftersom vi ännu är ganska ensamma om att köra på det viset. Eventuellt blir det någon/några samträffar med Audiklubben (som vi fö.v. gärna kör med - gott folk!) därför att de skall också börja köra enl. SBF. Iaf är det så jag har förstått det. Mao kan det alltså bli fler träffar (läs: samträff med Audi), men det är osäkert inför i år.

# Det gör att det "bara" är tre renodlade SC-banträffar för gatbilar i år.
# Det finns ytterligare ett tillfälle till bankörning på Knutan i augusti och det är på CS-träffen som varje år hålls där.
# Sport klubben försöker som bäst också dra ihop en förarkurs på Gelleråsen i maj. Den kommer dock ha inte ingå i ord. årsmedlemsavgift utan ligga utanför. Det kommer nämligen vara ett begränsat deltagarantal på den kursen och då skall inte samtliga av klubbens medlemmar behöva bära kostnaden för något som de inte är garanterade att får vara med på. Det kommer att vara sektionsträning och förarträning á la ratt-/pedal-teknik etc. En mycket duktig räserförare med internationell erfarenhet kommer förhoppningsvis att ställa upp som huvudinstruktör! (Jag skall gå och ringa honom nu!)

ordinarie:
1. Knutan - 25/4
2. Gelleråsen - 11/7
3. Kullen - 18/9 (Ev. annat datum men iaf i sept.)

¤ Förarkurs på Gelleråsen.

¤ Knutan i augusti

Mvh/Micke Regnell
BMW Sport Club
www.bmwsc.com

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Tackar för utförligt svar!

De osäkra samträffarna - kommer det att ges besked om det innan medlemsavgiften ska vara betald?
Det kan ju ha betydelse för om folk kommer vara med i år eller inte.
Jag är med ändå. Men man får ju ändå mycket mer för sin medlemsavgift om det blir fem träffar som ingår isätllet för tre, det kan ju spela stor roll för många.

Både CS på Knutan och förarkursen ligger ju utöver det som ingår i de 900:-

Skulle man inte kunna lägga till lite slalomträffar utöver banträffarna nu när hyrorna stiger?

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Samuel G skrev:
De osäkra samträffarna - kommer det att ges besked om det innan medlemsavgiften ska vara betald?

Nej, det tror jag tyvärr inte.

Samuel G skrev:
Det kan ju ha betydelse för om folk kommer vara med i år eller inte.
Jag är med ändå. Men man får ju ändå mycket mer för sin medlemsavgift om det blir fem träffar som ingår isätllet för tre, det kan ju spela stor roll för många.

Ja, absolut. Men tyvärr så ser det ut så här i år.

Samuel G skrev:
Skulle man inte kunna lägga till lite slalomträffar utöver banträffarna nu när hyrorna stiger?

Jo, kanske. Men det kostar det också. Frågan är hur långt SC-medelmmar åker för en slalomkörning? Hursomhelst är det inget vi planerat till i år. Men kanske är det en idé till nästa år?

Jag vill tillägga att vi nog ändå är den märkesklubb som kör mest bana av alla. Av de klubbar som hitills lagt ut sina körningar för 2004 kan iaf inte jag någon klubb har fler körningar än SC? Mao, prisstegringen tycks drabba alla...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



BTG skrev:
Samuel G skrev:
De osäkra samträffarna - kommer det att ges besked om det innan medlemsavgiften ska vara betald?

Nej, det tror jag tyvärr inte.

Samuel G skrev:
Det kan ju ha betydelse för om folk kommer vara med i år eller inte.
Jag är med ändå. Men man får ju ändå mycket mer för sin medlemsavgift om det blir fem träffar som ingår isätllet för tre, det kan ju spela stor roll för många.

Ja, absolut. Men tyvärr så ser det ut så här i år.

Samuel G skrev:
Skulle man inte kunna lägga till lite slalomträffar utöver banträffarna nu när hyrorna stiger?

Jo, kanske. Men det kostar det också. Frågan är hur långt SC-medelmmar åker för en slalomkörning? Hursomhelst är det inget vi planerat till i år. Men kanske är det en idé till nästa år?

Jag vill tillägga att vi nog ändå är den märkesklubb som kör mest bana av alla. Av de klubbar som hitills lagt ut sina körningar för 2004 kan iaf inte jag någon klubb har fler körningar än SC? Mao, prisstegringen tycks drabba alla...


Nja, PCS kör 14st

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



BTG skrev:
Samuel G skrev:
Skulle man inte kunna lägga till lite slalomträffar utöver banträffarna nu när hyrorna stiger?

Jo, kanske. Men det kostar det också. Frågan är hur långt SC-medelmmar åker för en slalomkörning? Hursomhelst är det inget vi planerat till i år. Men kanske är det en idé till nästa år?


Kan man komma ut med info om samträffar efter att säsongen har börjat så borde man väl kunna boka ett flygfält och gå ut med info om det också?
Det är väldigt enkelt gjort. Hyra från 0-5000:-
Men det är bara ett förslag från min sida för att inte tappa medlemmar när träffarna blir färre.

Själv skulle jag åka lika långt för en slalomträff som en banträff. Men det kanske inte är alls om gör.
Jag tycker att slalomen är minst lika kul, man får ju in ett tävlingsmoment också som man inte har på samma sätt på en banträff.

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



964c2 skrev:
Nja, PCS kör 14st
/Björn

No, shit Sherlock...
PCS är lite speciellt i flera avseenden (ex.vis. har de egen motortävlingsförsäkring) så jag räknade inte med dem när jag skrev "märkesklubb".

Mvh/Micke Messerschmidt

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Samuel G skrev:
Kan man komma ut med info om samträffar efter att säsongen har börjat så borde man väl kunna boka ett flygfält och gå ut med info om det också?
Det är väldigt enkelt gjort. Hyra från 0-5000:-
Men det är bara ett förslag från min sida för att inte tappa medlemmar när träffarna blir färre.

Absolut - och det är ett bra förslag. thumbs up

Samuel G skrev:
Själv skulle jag åka lika långt för en slalomträff som en banträff. Men det kanske inte är alls om gör.

Ja, jag vet inte?
Jag skulle nog inte själv göra det.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



BTG skrev:
964c2 skrev:
Nja, PCS kör 14st
/Björn

No, shit Sherlock...
PCS är lite speciellt i flera avseenden (ex.vis. har de egen motortävlingsförsäkring) så jag räknade inte med dem när jag skrev "märkesklubb".

Mvh/Micke Messerschmidt


Ber om ursäkt!

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



BTG skrev:
Samuel G skrev:
Kan man komma ut med info om samträffar efter att säsongen har börjat så borde man väl kunna boka ett flygfält och gå ut med info om det också?
Det är väldigt enkelt gjort. Hyra från 0-5000:-
Men det är bara ett förslag från min sida för att inte tappa medlemmar när träffarna blir färre.

Absolut - och det är ett bra förslag. thumbs up



Ta det som en utmaning att ordna det då

Det suger i slalomtarmen ju!

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Inför träffar
Kalendern klar för 2004!
1838 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande