| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
BMW 318ti Compact, bra till bana? (E36 modellen)
|
1 besök senaste veckan (1093 totalt) |
|
Hejsan! Går i tankar om att införskaffa en BMW 318ti Compact (E36) modellen. Jag hade tänkta använda denna till vardags bil (till o från jobbet) samtidigt som jag hade lite roligt med den på bana. Min sambo har även visat intresse för att köra lite bana, därför föll mitt val på just denna modellen med tanke på att det skulle vara en bra instegs modell för henne att lära sig köra. Men vad tycker ni, gå denna bra på bana samt finns det mycket potential att modifiera den när den tiden kommer? Tackar så mycket för svar, mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
|
Är väl bara att klicka på sök-knappen här på rejsa så kommer du att översvämmas av Compaktmaffian och alla av dem som åker både bana och gata. Troligtvis kommer du åka på modifieringar då alla trådar man läser spårar kraftigt eftersom bilen inbjuder till detta verkar det som
Eller beror det på ägarna
Verkar vara en kanonbil att både bruksa och åka bana med. _________________ Jocke Hellqvist. |
|
Tror du är inne på HELT rätt spår, funkar klockrent som "bådeoch" liksom.
Ekonomisk och relativt pigg/lätt samt billiga ch lättåtkomliga reservdelar. kör på bara!
mvh från en i maffian
Är själv Compact skadad ( Min 3e ) , eftersom halva bilen är E36 ( fram ) och den andra E30 ( Bak ) så finns åka fortprylar i Massor . Både nytt och beg , vad gällande bruksvärde , så ryms en rottis där bak .
_________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
|
Hej och tack för alla svar.
Jag var iväg i veckan och provkörde en 318ti och var faktiskt mycket besviken över prestandan. Det var inget M-chassi ska tilläggas, men kraften verkade liksom inte finnas motorn som jag hade förväntat mig. Tror att jag får ta mig en titt på sexorna istället faktiskt. En kompis har en 328i och den går riktigt bra, får nog ta mig en titt på 323Ti och liknande helt enkelt Tack än en gång för alla svaren,
mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1 besök senaste veckan (1093 totalt) |