Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2010-07-29 Knutstorp Blandat (värt en titt,premiärkörning..) | << 1, 2 1 besök senaste veckan (14452 totalt) |
http://frallan2.mediashare.com/index
Vet inte om det uppmärksammats men på den här länken ligger alltså både de första åtta varven och sedan det olycksbådande halvvarvet. Gillar inte mediashare och ska försöka lyckas med youtube vid ett annat tillfälle men det får duga tillsvidare. _________________ Fredrik Reichel |
||
Var glad att det gick så pass sakta. Har själv fått totalt bromsbortfall (huvudcylinder gick sönder) i samma kurva men jag höll fullt på trean, ca 140 km/h. Pedalen i golvet men jag fortsatte rakt fram, hann aldrig börja svänga. Rakt fram och ut på gräset och fick stopp strax innan jag kom ut på banan igen innan Kvällspostkurvan. Möjligen hade det kanske gått bättre om du hade haft högre fart, konstigt nog. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Ja, reflektionen om jag hade kört rakt fram....har funnits ett par gånger.
En kompis som kör mycket på Knutstsorp PC spel sa att han hade minsann aldrig börjat svänga om han kört. Han vet att det finns däck där. Det är nog så att det gått bättre om jag reagerat omedelbart på saknad pedal och kört rakt. _________________ Fredrik Reichel |
||
Får jag fråga vilka Hawk belägg du hade fram? Jag har själv haft en GTo som jag kört på bana, och numera kör jag aktivt med min 2010 Camaro som har liknande platform. Jag har testat oändligt med olika belägg och har därmed en hel del erfarenhet med dom, och är därför lite nyfiken. Var det Summit som rekommenderade dom eller var det du som valde dom? Tråkigt det som hände, tur dock att det gick bra med Er och hyffsat bra med bilen! Snyggt med en röd GTo, dom ser man inte ofta! /Erik |
||
Tjena,
Både bilen och vi som satt i är OK, Visst är jag mentalt skadad av fadäsen och ältar vad jag kunde ha gjort annorlunda. Körningen är en sak men slutsummeringen är ju helt klart bromvätskan som skulle ha bytts. Beläggen var illa men hade inte gett helt bortfall. Bilen hade stått still i 15 minuter och det kokade av värmeackumuleringen. Det var Hawk Ceramic street and track. Helt fel. Nu vet jag mycket väl vad det ska vara. Har hitttat både Carbotech XP16 och Hawk HT70. Visst kostar de 250 dollar men so what. Jag får byta mellan banan och gata men det är ju snabbt gjort. Kul att höra att du kört GTo och det på bana. Jag har ju bara bytt till krängningshämmare och Nitto 01. Eibach fjädrar ligger på hyllan och Koni gula är på väg hem. Alla fadäser ger möjligheter, nu har jag köpt en kolfiber huv, dvs många kilo bort samt batteriet åker bak. Kärlek vid första bekantskapen får jag nog säga även om bilen är tung och krängig jämfört med min bubbla. Men det blir bättre. Tajmade en av mina rundor via incar kameran dvs. fjärde varvet ut någonsin med bilen och fick till 1:15,8. Detta utan att växla ner till tvåan och sträcka ut den på något vis. Det bådar för bättre tider om jag styr rätt. Berätta mer om din bil. Vad kör du för något, en serie eller som jag bara på kul? Har du någon tråd _________________ Fredrik Reichel |
||
Frågade på LS1 GTo forum och fick mycket bromsbelägginformation.
Passar dig säkert med Erik. http://www.ls1gto.com/forums/showthr och gissningsvis vad jag kommer beställa. Carbotech XP16 http://hinsonsupercars.com/s-477-pad _________________ Fredrik Reichel |
||
Eftersnack 2010-07-29 Knutstorp Blandat (värt en titt,premiärkörning..) | << 1, 2 1 besök senaste veckan (14452 totalt) |