Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 #99
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
12 besök senaste veckan (84959 totalt)
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 962


Trådstartare
Kanonloppet Karlskoga 2014

Gjorde ett inhopp med Modsport förra året och när det nu var dags för Kanonloppet på Gelleråsen var det ingen tvekan, det vill jag köra thumbs up

Hade inte riktigt tid och ork att hinna med träningen på fredagen så jag satsade på att komma tidigt lördag morgon och köra första kvalet som gick 10:15. Kom i bra tid och det kändes som jag hade bra ordning på grejorna. Jocke Frid var med och fixade och även Håkan Johansson kom och småtrixade lite. Rullade ut på banan i kval 1 men kom inte ens ett varv så försvann servostyrningen. Har man som jag bara fingrar på ena handen så går det TUNGT att styra. Jocke ropade att jag skulle komma in men vi visste att kvalet på eftermiddagen skulle gå i regn så jag tänkte att jag måste försöka få en hyfsad tid iaf. Brottades runt i några varv och tuffade på fyran (och femman på rakan) och lyckades få till en tid på 1:10,xx. När mjölksyran lagt sig så var det dags att lokalisera felet. Visade sig att servopumpen troligtvis gett upp. Som tur vad hade jag hört att ett GT4 team i Holland att de hade haft samma fel så jag hade köpt en pump som jag hade med som reserv. Efter en hel del pyssel så fixade vi dit pumpen och åkte ut på andra kvalet och som väntat regnade det. Allt verkade funka igen och jag såg fram mot Race 1 på söndags morgonen. Kerra i sin Cobra var snabbast i klass II men min tid räckte till P2 i Modsport II och P11 totalt.

Race 1
Hade bestämt mig att vara lite avvaktande i första böj för att se vad som händer. Vi kom igenom första böj och jag tappade en eller två platser men sen kändes det som det var riktigt race i 15varv . Tog tillbaka en plats ut ur första böj och rundade en fin 964 på utsidan i Ejes. Ett par varv senare var vi en klunga som med bl.a. Corvette, Cobra, Boxster. Kom ikapp Kerra i sin Cobra och lyckades till slut bromsa mig förbi på yttern i Tröskurvan efter rakan. Kommer en film snart men jag slutade 6:a efter 5st klass I bilar. Jag vann klassen och var riktigt nöjd efter ett kul race.

Race 2
Gick hela dagen och nästan hoppades att det skulle regna och 20min innan start började det stänka lite så efter tokstress fick vi på regndäcken och linade upp för race 2. Kändes som jag skulle ha större chans att ta några klass I bilar om det blev regn. Startade på P7 eftersom jag hade 7 bästa tid i Race 1.
Tog det lugnt i starten även här. Märkte direkt att några av bilarna framför hade det jobbigt så jag tog mig förbi både Bengt i sin vita Cobra och Ingvar i sin orangea monster Corvette. Ett par varv senare var jag i fatt Jonas i sin nya fina vita Corvette och även Mattias i sin fina och grymt snabba Porsche. Tog mig lite förvånad förbi båda och låg tvåa totalt. Efter halva racet ungefär kändes det som däcken blev markant sämre och jag fick rejäl understyrning. En varvning av en Porsche höll på att gå riktigt illa men det redde upp sig. Det var ganska vitt i backspeglarna hela tiden, ibland en Corvette och i bland en Porsche.. Corvetten var förbi en gång men bromsade lite för sent och fick ta escaperoad i Trösen. Gick några varv till och Jocke ropade på radion att Kimmen gått i depå så jag låg etta (!). Körde så stabilt jag kunde i regnet och lyckades hålla P1 in i mål. . Redan som liten grabb var jag på Kanonloppet så det var faktiskt riktigt häftigt att få vinna. Jag var inte snabbast men jag vann och jag var skitglad

Har inga bilder än men det kommer en film även från det här racet lite senare ikväll.

_________________
Johan Armskogh
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Grattis! thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2242



Riktigt rolig läsning! Kul att du verkligen fått fart på bilen och kammar hem fina troféer var du än kör!
Du var saknad på Anderstorp, men efter denna läsning är du ursäktad!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 962


Trådstartare
Johan Samson skrev:
Riktigt rolig läsning! Kul att du verkligen fått fart på bilen och kammar hem fina troféer var du än kör!
Du var saknad på Anderstorp, men efter denna läsning är du ursäktad!



Tack Johan. Ja, det är riktigt skönt att bilen fungerar bra efter alla olika problem som varit.

Det var synd att datumen krockade . Hade gärna åkt på Anderstorp. Gillar den banan thumbs up

_________________
Johan Armskogh
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 962


Trådstartare

_________________
Johan Armskogh
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Mycket bra kört! Johan tog även hem priset för helgens bedrift (priset var en FINI kompressor)

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Grattis!

Även Joakim har kört sönder servopumpen på sin GT4:a. Tydligen pallar de inte varvtalet, speciellt efter en nya programvaran med mellangas.
Motorsport har en bulletin med att dreva ner pumpen.

Tyvärr så skickade pumpen in metall i styrväxeln varpå den havererade också.
Kolla så inte din styrväxel ger upp nu bara!

Hoppas vi ses på Kinnekulle, du har en seger att passa

_________________
Patrik Skoog
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Gratulerar! Kul:)

_________________
olof Johansson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag kan inte se någon film....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 962


Trådstartare
Kimmen skrev:
Mycket bra kört! Johan tog även hem priset för helgens bedrift (priset var en FINI kompressor)


Det blev som grädde på moset Precis vad jag behövde. thumbs up Den gamla har hittat sin permanenta plats i racebussen så den här röda fina kommer väl till användning i garaget thumbs up

Stort TACK


_________________
Johan Armskogh
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 962


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Jag kan inte se någon film....


...inte jag heller... tuben jobbar emot mig. Gör ett nytt försök i kväll. Hur svårt kan det vara...

_________________
Johan Armskogh
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Kommer skicka ut ett nyhetsbrev om din vinst med din bifogade racerapport till BMWSC medlemmar. Är det OK?

_________________
olof Johansson
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 962


Trådstartare
Patrik Skoog skrev:
Grattis!

Även Joakim har kört sönder servopumpen på sin GT4:a. Tydligen pallar de inte varvtalet, speciellt efter en nya programvaran med mellangas.
Motorsport har en bulletin med att dreva ner pumpen.

Tyvärr så skickade pumpen in metall i styrväxeln varpå den havererade också.
Kolla så inte din styrväxel ger upp nu bara!

Hoppas vi ses på Kinnekulle, du har en seger att passa


Har du sagt A får du säga B . Vad säger Bullen, större hjul på pumpen? Mindre på veven? Det är ju ganska trångt där redan nu mellan de två spännrullarna..?
Jag kör med Pectel så mellangas-mjukvara från Motorsport kan jag inte skylla på men pumpen verkar ju onekligen vara en svag punkt. Har testat elpump tidigare men irriterade mig på att det i vissa fall vid snabba rattrörelser blev precis som att det blev en fördröjning som om det blev tryckfall. Har hört flera som upplevt samma sak på andra bilar.

Jag är också orolig att spån gått vidare. Fanns inte tid att skölja styrväxeln och kylaren, men det blir till att göra det.

Kinnekulle den 21/9... kanske... högst osäkert.. gick ju iofs bra sist förutom att bilen tog mycket stryck av stensprut.

_________________
Johan Armskogh
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 962


Trådstartare
Vätterleden Racing skrev:
Kommer skicka ut ett nyhetsbrev om din vinst med din bifogade racerapport till BMWSC medlemmar. Är det OK?


Hej Olof. Självklart.

_________________
Johan Armskogh
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Grattis Johan

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1763



Stort grattis! Bra jobbat!

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
mobimech
Göteborg
Här sen Mar 2009
Inlägg: 62



Vad är det som händer?
Du vinner ju allt du ställer upp i.
Stort grattis Johan. Det är dig väl unnat efter allt strul som varit tidigare.

_________________
Peder Westerberg
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 962


Trådstartare
Tack för grattis ropen allihop



mobimech skrev:
Vad är det som händer?
Du vinner ju allt du ställer upp i.
Stort grattis Johan. Det är dig väl unnat efter allt strul som varit tidigare.


Hej Peder,

Tack. Ja, strul av många olika slag kan man nog sammanfatta de senaste 3-4 åren men nu verkar det som att saker börjar falla på plats. Är övertygad om att det finns mer speed att hämta framförallt i chassi-inställningarna, och kanske till en liten del även med en bättre optimerad mappning av motorn.

En heldag på en bana med ett team som hjälpte till och skruvade så man kunde testa olika inställningar och ställa in bilen ordentligt skulle vara häftigt, man ska aldrig sluta drömma..

_________________
Johan Armskogh
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Tack för rolig läsning och grattis till framgångarna, extra skoj när det strular och man ger sig fan på att fixa det och sedan får betalt i form av resultat!

thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1638



Fantastiskt fint kört! thumbs up

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



Armskogh skrev:
Tack för grattis ropen allihop



mobimech skrev:
Vad är det som händer?
Du vinner ju allt du ställer upp i.
Stort grattis Johan. Det är dig väl unnat efter allt strul som varit tidigare.


Hej Peder,

Tack. Ja, strul av många olika slag kan man nog sammanfatta de senaste 3-4 åren men nu verkar det som att saker börjar falla på plats. Är övertygad om att det finns mer speed att hämta framförallt i chassi-inställningarna, och kanske till en liten del även med en bättre optimerad mappning av motorn.

En heldag på en bana med ett team som hjälpte till och skruvade så man kunde testa olika inställningar och ställa in bilen ordentligt skulle vara häftigt, man ska aldrig sluta drömma..


Grattis, det måste vara en speciell känsla att vinna en klassiker som just kanonloppet.. med det motståndet.. imponerande och roligt!!

Borde inte ni i cupen kunna ta en gemensam dag och göra just det du efterfrågar.. leka team åt varandra och hjälpas åt att ställa in bilarna?? Det skulle ju alla vinna på i längden.. och höja standarden för cupen gentemot andra tävlingar.. *bara min syn så klart.. *


Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 #99
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
12 besök senaste veckan (84959 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande