Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 CS -01
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
87053 besök totalt
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Mikael_S skrev:
Är det ok att köra använda belägg på nya skivor?

Svarar på min egen fråga: Ja, det skall det tydligen vara.


Hörde på skivor fram idag. Det finns tydligen två olika sorters skivor hos Porsche, "vanliga GT3" och Cup (med centerlås):

996 351 409 91 Vä fram Original 330x34
996 351 410 91 Hö fram Original 330x34

996 351 409 90 Vä fram Cup 330x34
996 351 410 90 Hö fram Cup 330x34

"Original" kostar 465CHF (ca 3200SEK) och Cup kostar 320CHF (ca 2200SEK). Båda skall passa. Finns det någon anledning att ta de dyrare?

_________________
Mikael S
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Mikael_S skrev:
Mikael_S skrev:
Är det ok att köra använda belägg på nya skivor?

Svarar på min egen fråga: Ja, det skall det tydligen vara.


Hörde på skivor fram idag. Det finns tydligen två olika sorters skivor hos Porsche, "vanliga GT3" och Cup (med centerlås):

996 351 409 91 Vä fram Original 330x34
996 351 410 91 Hö fram Original 330x34

996 351 409 90 Vä fram Cup 330x34
996 351 410 90 Hö fram Cup 330x34

"Original" kostar 465CHF (ca 3200SEK) och Cup kostar 320CHF (ca 2200SEK). Båda skall passa. Finns det någon anledning att ta de dyrare?


Om jag inte minns fel så är cupskivorna 2 mm tunnare än original.

Fördelan förutom priset är att om är mycket lättare och nackdelen är att dom är mer sprickbenägna.

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Lars Gustafsson skrev:
Om jag inte minns fel så är cupskivorna 2 mm tunnare än original.

Fördelan förutom priset är att om är mycket lättare och nackdelen är att dom är mer sprickbenägna.


Tack för input Lars! Du menar att det är tunnare gods i Cup-skivorna? För båda varianter verkar vara 34mm tjocka skivor.

Uj, än mer sprickbenägna! Men köper man de billigare skivorna har man ju 2000 tillövers till förarutbildning för att lära sig bromsa mindre...

_________________
Mikael S
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Mikael_S skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Om jag inte minns fel så är cupskivorna 2 mm tunnare än original.

Fördelan förutom priset är att om är mycket lättare och nackdelen är att dom är mer sprickbenägna.


Tack för input Lars! Du menar att det är tunnare gods i Cup-skivorna? För båda varianter verkar vara 34mm tjocka skivor.

Uj, än mer sprickbenägna! Men köper man de billigare skivorna har man ju 2000 tillövers till förarutbildning för att lära sig bromsa mindre...


Är inte helt säker hur det är på din bil, min tidigare cup hade uppgraderade bromsar till -04an och där skiljde det någon/några mm i tjocklek på standard och cup skiva.

Kolla med www.utzon.se han har koll på detta.

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Har hört från flera nu att Cup skivorna skall passa på min så jag beställde ett par. Var nere och hämtade dem på lunchen, blir spännande att se om de passar. Om de gör det är det ju att rekommendera, ca tusenlappen billigare per skiva.

996 351 409 90 Vä fram Cup 330x34
996 351 410 90 Hö fram Cup 330x34

Vad är det för konstiga ståltrådsbitar de har pillat in i kylflänsarna? Är det för att balansera skivan?









_________________
Mikael S
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Mikael_S skrev:
Har hört från flera nu att Cup skivorna skall passa på min så jag beställde ett par. Var nere och hämtade dem på lunchen, blir spännande att se om de passar. Om de gör det är det ju att rekommendera, ca tusenlappen billigare per skiva.

996 351 409 90 Vä fram Cup 330x34
996 351 410 90 Hö fram Cup 330x34

Vad är det för konstiga ståltrådsbitar de har pillat in i kylflänsarna? Är det för att balansera skivan?










Sett likadana på bmw, det måste vara balansering?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Stämmer bra att cup skivorn är tunnare. lättare och räcker kortare..

det där är inte Cup skivor, Cup skivor heter. 996.351.409.9J samt är 33 tjocka

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Supramannen skrev:
Stämmer bra att cup skivorn är tunnare. lättare och räcker kortare..

De här var inte tunnare, de är 34mm. Men detta är ju de tidigare 330mm skivorna.

Jag har sett att för 350mm skivorna till 996 GT3 mkII (sexkolvsok) är Cup-skivorna 33mm emedan original "gat-skivor" är 34.

Asch, du editerade ditt inlägg medans jag skrev mitt. Men vi verkar ju överens då.

_________________
Mikael S
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Mikael_S skrev:
Supramannen skrev:
Stämmer bra att cup skivorn är tunnare. lättare och räcker kortare..

De här var inte tunnare, de är 34mm. Men detta är ju de tidigare 330mm skivorna.

Jag har sett att för 350mm skivorna till 996 GT3 mkII (sexkolvsok) är Cup-skivorna 33mm emedan original "gat-skivor" är 34.

Asch, du editerade ditt inlägg medans jag skrev mitt. Men vi verkar ju överens då.


Där har vi skillnaden, jag kolla mk2 cupar inte dom tidigare..då lärde man sig nått nytt idag..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Vad åker du för belägg fram och bak?

Har du provat olika belägg? för och nackdelar dem emellan?

Hur är livslängd på belägg/skivor?

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Wärhner skrev:
Vad åker du för belägg fram och bak?

Har du provat olika belägg? för och nackdelar dem emellan?

Hur är livslängd på belägg/skivor?

Jag kör gula Pagid RS29. Tycker de fungerar mycket bra men har inte provat andra så åsikten är väl inte så mycket värd kanske. Anledningen till att jag inte provat andra (PFC, Endless, etc) är att Pagid kan man få igenom besiktningen härnere (tydligen för att RS'en var utrustad med Pagid från fabrik?). De kan vara väldigt kinkiga vid besiktning med allt som inte är homologerat med bilen.

Livslängden på belägg och skivor beror ju såklart väldigt starkt på hur bilen körs, men mina framskivor har hållit ca 1000 mil. Beläggen har också gått 1000 mil men är inte slut. Bak verkar slitaget vara mycket mindre.

Skivorna är inte nerslitna så att tjockleken är för liten, utan de spricker runt hålen. Bra bromskylning och nogrann med avkylningsvarv verkar hjälpa livslängden. Små banor med kort mellan bromsningarna tar hårt på dem.

_________________
Mikael S
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Mikael_S skrev:
Wärhner skrev:
Vad åker du för belägg fram och bak?

Har du provat olika belägg? för och nackdelar dem emellan?

Hur är livslängd på belägg/skivor?

Jag kör gula Pagid RS29. Tycker de fungerar mycket bra men har inte provat andra så åsikten är väl inte så mycket värd kanske. Anledningen till att jag inte provat andra (PFC, Endless, etc) är att Pagid kan man få igenom besiktningen härnere (tydligen för att RS'en var utrustad med Pagid från fabrik?). De kan vara väldigt kinkiga vid besiktning med allt som inte är homologerat med bilen.

Livslängden på belägg och skivor beror ju såklart väldigt starkt på hur bilen körs, men mina framskivor har hållit ca 1000 mil. Beläggen har också gått 1000 mil men är inte slut. Bak verkar slitaget vara mycket mindre.

Skivorna är inte nerslitna så att tjockleken är för liten, utan de spricker runt hålen. Bra bromskylning och nogrann med avkylningsvarv verkar hjälpa livslängden. Små banor med kort mellan bromsningarna tar hårt på dem.


Okej, jag går nämligen i tankar om jag skall testa original skivor och ok tillsammans med bättre belägg innan jag eventuellt uppgraderar till Mk2:ans doningar.

Angående bromskylning, har du någon bra patentlösning? Jag byggde på min förra E46M3 som jag var väldigt nöjd med men finns det redan bra "how to" så slipper jag gärna gissa mig fram :-)

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Wärhner skrev:
Okej, jag går nämligen i tankar om jag skall testa original skivor och ok tillsammans med bättre belägg innan jag eventuellt uppgraderar till Mk2:ans doningar.

Angående bromskylning, har du någon bra patentlösning? Jag byggde på min förra E46M3 som jag var väldigt nöjd med men finns det redan bra "how to" så slipper jag gärna gissa mig fram :-)

Tycker du bromsarna fungerar dåligt nu, eller varför skall du byta? Min rekommendation är absolut att köra originalbromsar med bra belägg och vätska, det har fungerat utmärkt för mig i alla fall.

Det finns "luftskovlar" eller vad man skall kalla dem som sitter på främre bärarmarna och styr in luften mot frambromsarna. Man kan byta till lite större såna för att öka bromskylningen. Bästa skall vara de från Cup-bilarna (eller om det kanske var GT2), men de tror jag kostar norr om 250 EUR. Jag satte på från 997 GT3, större än original och billiga. Kolla bakåt i tråden här för bilder och part numbers.

_________________
Mikael S
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Mikael_S skrev:
Wärhner skrev:
Okej, jag går nämligen i tankar om jag skall testa original skivor och ok tillsammans med bättre belägg innan jag eventuellt uppgraderar till Mk2:ans doningar.

Angående bromskylning, har du någon bra patentlösning? Jag byggde på min förra E46M3 som jag var väldigt nöjd med men finns det redan bra "how to" så slipper jag gärna gissa mig fram :-)

Tycker du bromsarna fungerar dåligt nu, eller varför skall du byta? Min rekommendation är absolut att köra originalbromsar med bra belägg och vätska, det har fungerat utmärkt för mig i alla fall.

Det finns "luftskovlar" eller vad man skall kalla dem som sitter på främre bärarmarna och styr in luften mot frambromsarna. Man kan byta till lite större såna för att öka bromskylningen. Bästa skall vara de från Cup-bilarna (eller om det kanske var GT2), men de tror jag kostar norr om 250 EUR. Jag satte på från 997 GT3, större än original och billiga. Kolla bakåt i tråden här för bilder och part numbers.


I ärlighetens namn har jag inte testat min GT3:a ordentligt ännu med tanke på rådande väglag men man ser och läser om många som uppgraderat till 350mm skivor och 6kolvsoken.
Jag fiskör inte mina bilar på banan utan gillar att jaga varvtider, till saken hör också att jag är anmäld och skall köra svenska timeattackserien i sommar i lägsta gatdäcksklassen.

I den klassen sätter de konpartier på flera av raksträckorna för att hålla topfarten nere, detta gör att man bromsar oftare och bromsarna har färre partier att kylas av på.
Jag vill kunna lita på min bromsar och överdimensionerar hellre än att ligga på gränsen och behöva anpassa körsätt/tempo pga överhettningstendenser.

Men jag kommer nog ta ditt råd och satsa på belägg + 997GT3 scoop till att börja med då budgeten är lite ansträngd just nu.

Tack för tipsen

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Goda nyheter, Cup-skivorna passar finfint! Kanske satt det redan sådana skivor för de jag satte på var identiska med de gamla.

Mikael_S skrev:
Har hört från flera nu att Cup skivorna skall passa på min så jag beställde ett par. Var nere och hämtade dem på lunchen, blir spännande att se om de passar. Om de gör det är det ju att rekommendera, ca tusenlappen billigare per skiva.

996 351 409 90 Vä fram Cup 330x34
996 351 410 90 Hö fram Cup 330x34



De försänkta M6 som håller skivorna vid navet saknades. De är väl mest en bekvämlighet att ha så jag lät det vara utan.

Fick pillat i ett nytt luftfilter med. Jag satte i ett originalfilter men märkte att det gamla var ett BMC, är det inte sådana man kan göra rent och använda igen? Är det någon fördel att köra BMC eller skall man fortsätta med original?

_________________
Mikael S
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Castrol SRF. Check
Mobil 0W-40 och filter. Check

Bilen är klar för Paul Ricard till helgen. Enda som inte hinns med innan avfärd är byte av växellådsolja. Den har gått med 75W-140 innan (Castrol tror jag) men jag ser att Mobilube 1 SHC 75W-90 är det som rekommenderas. Någon som har någon intelligent input i ämnet?

Hoppas nu inte det fortsätter snöa när man skall köra ner, det är ju ingen trailer-queen... Antar att Yoko 048 funkar sådär i snö. Kanske skall dra i lite dubb.

_________________
Mikael S
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Jag får ta tillbaka mina ord lite här...

Mikael_S skrev:
Mikael_S skrev:
Är det ok att köra använda belägg på nya skivor?

Svarar på min egen fråga: Ja, det skall det tydligen vara.

Fegade ur och köpte nya belägg idag, kändes inte helt bra att köra de gamla beläggen på nya skivor. Så jag har en uppsättning nya Pagid RS29 med mig ner imorrn, tänkte sätta på dem inför första sessionen och bädda in dem på banan. Enligt Pagid skall de bäddas in enligt följande:

- tre till fyra mediumhårda inbromsningar från 160 till 80 med 300-400m kylning imellan
- två till tre hårdare inbromsningar från 180 till 80 med tre till fyra lättare inbromsningar och 500m kylning imellan

http://www.braketechnology.com/brakepadbedding.html


Oreca har en shop som vi kommer besöka imorrn (kompisen skall köpa ny hjälm). Ser att de har Federal 595 RSR för 644 EUR. Kanske kan bli såna om Yokosarna tar slut under helgen. Bättre gatdäck än Yoko 048 eller Toyo 888?

http://www.oreca-store.com/pneus-federal-595-rs-r.html

_________________
Mikael S
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Rapport efter förra helgen var det ju ja. Fruktansvärt bra är det enda sättet man kan sammafatta det på! Man skulle kunnat misstänka att det fanns läge att bli besviken eftersom förra året var så grymt, men det var precis lika bra i år igen. Banan, människorna, arrangemanget, hotellet, maten... ja allt var på topp. Och även om vädret var lite lynnigt med rejält regn mitt på lördagen var det inget som förminskade upplevelsen, snarare tvärt om var det väldigt intressant och lärorikt att köra "vått spår".

Vi körde ner de dryga 50 milen under torsdagen och fick en behaglig eftermiddag på plats i solvärme innan fredagens körning. Incheckning, besök hos Oreca och kaffe och en öl på terassen följdes av bromsbeläggsbyte på hotellparkeringen innan vi drog på middag med ett gäng andra Porschister.

Fredag morgon startade som vanligt med förarmöte. Kort och effektivt, mycket proffsigt. Mitt under mötet ser man personalen köra ut på banan i konvoj. Säkert 15 fordon med brandbilar, ambulanser, läkarbil och bärgare. Säkerhetstänket känns högt. Planeringen kändes igen från förra året, tre grupper kör tre halvtimmespass på förmiddagen och tre på eftermiddagen.

Första sessionen tar vi det lugnt: kör in de nya frambeläggen enligt instruktion, stannar till i depån och släpper ner däckstrycket och tar några till rundor. Allt känns bra och det är härligt att vara tillbaka på denna grymma bana!

Andra sessionen höjs tempot. Linjerna sitter inte helt från förra året men jag försöker fokusera på att förbättra de ställen som jag tyckte var svåra i fjol: trippelhögern efter Signes och vänstern direkt efter. Luriga som tusan med många sätt att köra. Det märks snart att de gamla Yoko 048'orna inte har mycket grepp kvar, det sladdar väl lätt på bakhjulen. Roligt och kanske lärorikt för bilkontrollens skull men inte snabbt och effektivt.

Efterföljande sessioner går ungefär samma men känns lite sådär när det släpper så lätt. Kompisen kör en eller två sessioner och vi har kul! Sista sessionen blir däremot inte lång, redan på andra varvet, ungefär mitt på depårakan i ca 200km/h gungar bilen till ordentligt och liksom ålar till sig. Vad fasen! Punktering? Saktar ner med en gång och kör av på utsidan. Bra med målade fält istället för sandfållor! Vips kommer en bil med två man och undrar vad som händer. Och knappt har vi hunnit ut och konstatera att vänster bakdäck är platt innan ytterligare två man i en bärgare dyker upp. Ner med flaket, upp med oss och sedan iväg mot depån. Tror inte det tog mer än fem minuter från punktering tills vi var tillbaka i depån. Väldigt imponerande! Dessutom såg man banan väldigt bra uppifrån flaket...

Av med bilen i depån och lätt språng mot Michelin-tältet. Jodå, visst fanns det däck i rätt dimension. "Kom med hjulen imorgon bitti så byter vi". Kanon! Väl nöjda med att ha en lösning på det nyuppkomna problemet gick vi direkt till huvudbyggnaden för "apéro", generöst tillhandahållet av Graham Timekeepers. Lyckades dessutom få lift tillbaka till hotellet i en McLaren MP4-12C, bara det en upplevelse!

Lördagen började som planerat med att få däcken bytta, av med de gamla Yoko'rna och på med fyra nya Michelin Cup. Ut på banan för lite "heat cycling" och sedan fart på. Jösses vilket grepp! Så är det bilen skall kännas! Otroligt grepp och kommunikativt på gränsen, underbara däck och underbar bil!

Sessionen innan lunch hade jag bokat en instruktör, Philippe Favre. Men en halvtimme innan öppnar sig himlens portar och det vräker ner regn. MPSC och regn är väl sådär men det får gå. Philippe börjar med att förklara vilken tur jag har som prickar in min instruktion till regn. Håller väl inte helt med men säger inget. Efter ett varv på glid i stort sett varje sväng säger han att nu provar vi "regnspåret". Ut på sidorna bort från "torrspåret". Det känns knepigt värre men vilken skillnad i grepp! Man får verkligen tänka helt annorlunda och det är väldigt intressant. Vi börjar höja tempot och köra om folk på de mest märkliga ställen. Mentalt motsägelsefullt men Philippe manar på, "vas-y, vas-y!". Jag ökar och ökar och förunnas över skillnaden i grepp mellan "torrspåret" och "våtspåret". Men får snart känna på gränsen, en snygg pirouett i trippelhögern efter Signes. Konen flyger all världens väg och vi snurrar ett varv men inget mer händer, vi stannar bra på de rödmålade fälten och har bara att köra vidare. Igen, bra att det inte är sandlådor. En mycket mycket lärorik halvtimme.

Lunchdags. Måste bara nämna luncherna, serverade i banans restaurang. Helt fantastiska! Buffé av förrätter, varmrätt och buffé med fantastiska efterrätter gör att det sista man vill just efter lunch är att sätta sig i en bil och skumpa runt. Men man gör det man måste och tar det onda med det goda... Det gör dock inte alla. Under regnvädret mitt på dagen verkar många ha tappat sugen och efter lunch packar de ihop och åker hem. Så under eftermiddagen har vi banan mer eller mindre för oss själva. Det slutar att regna och trots att det har torkat upp ordentligt inför första eftermiddagspasset är hela banan fortfarande våt. Jag kör regnspåret och märker hur mycket fortare jag kan köra än de som förtsätter köra samma spår som vid torr bana. Får en del underliga blickar och några kommentarer efteråt om mina "märkliga spårval". Jojo!

Sessionen efter har spåret torkat upp helt och sista passen är banan helt torr. På slutet tror jag vi var kanske tio bilar som körde! Tyvärr hade en 3.8RS sprängt motorn på Mistral-rakan och lagt ett 300m långt oljespår i bromslinjen, så tiderna blev lidande på eftermiddagen. Trots det kapades flera sekunder jämfört med fredagen. Hastigheten genom Signes (min favoritkurva på banan) höjdes från 165 till 175 och det kändes verkligen kanon. Fast som jämförelse hade Philippe pratat med Sébastien Buemi på torsdagen, de var där och testade med Le Mans Toyotan, och han sade att de hade 293km/h i utgången av Signes! De kör visserligen hela Mistral-rakan utan chikan men ändå, det är helt sanslöst!

Som sammanfattning, en helt fantastisk helg igen på Paul Ricard, detta måste bli en årlig tradition! Och bilen ja, den hör hemma här. Man riktigt märker hur den gillar det och protesterar inte en sekund mot sin husses ibland valhänta handlag. Meget godt!

Lite bilder nedan. Har nån video med men tyvärr funkade inte Harry's LapTimer så har ingen data overlay.



Full tank innan start. Nästan 150 liter gick det på banan under de två dagarna... gulp!


Jag är redo!


I gott sällskap. Racerbilar av, gatbilar på.






Svårt att välja färg.


935 från 78/79. Gick som tåget med Marc de Siebenthal bakom spakarna.


74 Carrera som låg på bra. Samma 2.7 MFI motor som 73RS gav helgens bästa ljud.


Instruktion på gång.


Synar stridsärren. Bara lite konskrap att polera bort. Ensamt i boxen efter regnet...

_________________
Mikael S
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Tack för rapporten. Man blir verkligen sugen.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Hoppas du kan komma med nästa år Thomas. Kan du inte hålla dig tills dess kommer Porsche Club Motorsport France köra Castellet 15-16 juni, kanske kan vara något?


Har lagt upp lite video, här är några relativt fria varv på upptorkande bana:
http://www.youtube.com/watch?v=o1mCkt8KpVA&t=12m40s


Kan jämföras med den här från förra året:
http://www.youtube.com/watch?v=QnXheMb0N-o&t=7s

_________________
Mikael S
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Porsche + Öhlins = sant


Trötta hälsningar från Lindenhof. Återkommer med mer utförliga betraktelser senare men kan kort meddela att nya chassiet är BRA!

_________________
Mikael S
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 CS -01
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
87053 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande