Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2011, spikad!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
27130 besök totalt
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Hej på er alla medlemmar

Även om "banbokaren" inte är vald utav årsmötet än så måste förberedelserna inför 2011 göras redan nu för att vi skall få till en bra kalender

Styrelsen har klubbat en övergripande plan som jag skall rätta mig efter. Detaljer är för tidigt att gå in på, men ni kan redan nu lägga in i kalendern att premiären tillika springbreak blir traditionsenligt på Mantorp Park 7-8 Maj 2011. Som det ser ut nu så blir det en 2-dagars övning utöver det vanliga

Falkenberg är prio att få åka, där tittar vi på olika lösningar för att få "komma till"

Sommarträffen på Knutstorp kommer kanske inte bli 2-dagars och eventuellt heller inte på sommaren. Det är dax att tänka i andra "banor" och göra något nytt. Dock kan alla vara lugna att vi kommer besöka Knutan under 2011 och förhoppningsvis tillsammans med BMW och Förenadebil enligt tradition.

Gelleråsen & Anderstorp har redan flaggat att de vill se oss där nästa år så den inbjudan får vi väl acceptera! thumbs up

Så, det var en liten försmak på 2011 års meny. Som vanligt så väntar vi på folkrace serien innan vi kan få en bekräftad kalender.

_________________
Patrik Skoog
Citera
a.johnsson
Helsingborg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 357



Sturup raceway?

_________________
Anders Johnsson

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Även om banan är liten så saknar jag kinnekulle på listan

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
6 träffar är planerat så det finns plats för fler banor än de som jag räknade upp i första inlägget.

Styrelsen har satt ihop en enkät som kommer gå ut till alla medlemmar så fort sekreteraren rättat till det sista i databasen. I denna enkät finns många frågor om vad ni tycker, däribland så skall banorna rankas. Så tillfälle kommer att tycka till

_________________
Patrik Skoog
Citera
Per Gustavsson
LaxåSkogen
Här sen Sep 2004
Inlägg: 231



Även om banan är liten så saknar jag kinnekulle på listan


+1 thumbs up

_________________
Per Gustavsson #95 BMW E36

1:A serien SSK Klass3a 2012
2:A serien SSK Klass3a 2013
1:A Modsport 3 samt 1:A totalt spvm 2014
2:A Modsport 1 2018
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Patrik Skoog skrev:
6 träffar är planerat så det finns plats för fler banor än de som jag räknade upp i första inlägget.

Styrelsen har satt ihop en enkät som kommer gå ut till alla medlemmar så fort sekreteraren rättat till det sista i databasen. I denna enkät finns många frågor om vad ni tycker, däribland så skall banorna rankas. Så tillfälle kommer att tycka till



Lämpligt om enkäten går ut efter gotland då många nog ej kört där förut.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Patrik Skoog skrev:
Sommarträffen på Knutstorp kommer kanske inte bli 2-dagars


Äntligen!

I övrigt så har du redan fått mail!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



En dag på Knutan räcker gott vad det gäller deltagarantalet.
Kul att den mest populära träffen vi har äntligen får bli ett tvådagarsarrangemang thumbs up
ovanstående tillsammans med Falkenberg, Gelleråsen, Anderstorp, samt Kinnekulle vore kul

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
Lämpligt om enkäten går ut efter gotland då många nog ej kört där förut.


Hoppas vi får ut den under nästa vecka, men man har ju mer än 1h på sig att svara så det går att trycka iväg den efter hemkomsten från ön.

_________________
Patrik Skoog
Citera
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008
Inlägg: 869



Michael Bäck skrev:
Även om banan är liten så saknar jag kinnekulle på listan



Instämmer!

_________________
Anton Gruffman


Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Hur går snacket kring Knutan? Är det tänkt att kanske lägga mötet tidigare på våren eller senare på hösten om ni inte vill ha en sommarträff där?

Är väldigt sugen på att gå med i klubben nästa år bara för att få köra på knutan igen men är lite meck när man måste köra från utlandet... men det är det värt

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
david-o skrev:
Hur går snacket kring Knutan? Är det tänkt att kanske lägga mötet tidigare på våren eller senare på hösten om ni inte vill ha en sommarträff där?
Är väldigt sugen på att gå med i klubben nästa år bara för att få köra på knutan igen men är lite meck när man måste köra från utlandet... men det är det värt


Ja, exakt så.
Välkommen som medlem

_________________
Patrik Skoog
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Knutan på våren OCH hösten kanske?

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
BaaderMeinhof
Köln
Här sen Feb 2008
Inlägg: 366



Vore ju kul om BMW CS / BMW SC träffen på Ring Knutstorp inte låg samtidigt som oldtimer Grand Prix på Nürburgring för en gångs skull...

Passar på att slå ett slag för Kinnekulle också bara för att den är så himla rolig

_________________
Anders Jonsson, 77,3 Km från NS
Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl
"Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil"
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



timmy1701 skrev:
Knutan på våren OCH hösten kanske?


Tycker tvärt om.

Knutan fungerar bra som CS träff men bör nog klaras på en dag. Med tanke på geografin får man nog välja antingen Knutan eller Sturup. Mantorp ligger mer mitt i landet och vårsuget är stort, så den kan väl ligga kvar som premiär.
Kinnekulle står nog på tur.
Gelleråsen är sveriges kanske bästa bana och är väl självskriven.
Varför inte kasta in Falkenberg.

Kanske:
Mantorp
Kinnekulle
Falkenberg
Knutstorp
Gelleråsen

_________________
Stefan Larsson
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Jag måste nog säga att det blir ju jobbigare att åka till Knutan för en endagars träff, tycker det är hela grejjen att åka ner och njuta en hel helg, men men, det är väl bara jag det , i vilket fall som helst blir det säkert jätte bra, men jag vill nog också slå ett slag för Kinnekulle

_________________
Viktor Starkman
Citera
Ricke_1602
Lindås
Här sen Feb 2005
Inlägg: 460



Ultura skrev:
Jag måste nog säga att det blir ju jobbigare att åka till Knutan för en endagars träff, tycker det är hela grejjen att åka ner och njuta en hel helg, men men, det är väl bara jag det , i vilket fall som helst blir det säkert jätte bra, men jag vill nog också slå ett slag för Kinnekulle


+1 thumbs up

_________________
Rikard Martinsson

Äger följande:
BMW 525 Touring - 07
*BMW 1602-71 2,2L motor
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Ultura skrev:
... tycker det är hela grejjen att åka ner och njuta en hel helg, men men, det är väl bara jag det ...


Nope, det är inte bara du
Citera
a.johnsson
Helsingborg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 357



Har man inom SC bestämt att Ring Knutstorp "bara" skall vara en 1-dagars träff och att man förlägger 2 dagar på Mantorp, eller kommer man att beakta vad medlemmarna vill?!?!?

Har visserligen aldrig kört på Mantorp, bara varit på besök och jag tycker inte att banan och allt runt omkring har samma trevliga förutsättningar.

Hoppas man lyssnar på medlemmarna...


_________________
Anders Johnsson

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
a.johnsson skrev:
Hoppas man lyssnar på medlemmarna...


Absolut, det är de som bestämmer. Styrelsen gör sitt bästa att tillgodose allas önskemål så långt det går och är möjligt.
Jag har träffat Förenadebil i veckan och jag lovar att alla Knutanfantaster kommer bli mer än nöjda 2011 om allt går i lås, trots att det inte blir en 2 dagars

Som sagt, under nästa vecka kommer enkäten ut till alla medlemmar, ta chansen att knappa in era synpunker och önskemål. Desto mer feedback styrelsen får, desto bättre arrangemang kan vi göra

_________________
Patrik Skoog
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Patrik Skoog skrev:
a.johnsson skrev:
Hoppas man lyssnar på medlemmarna...


Absolut, det är de som bestämmer. Styrelsen gör sitt bästa att tillgodose allas önskemål så långt det går och är möjligt.
Jag har träffat Förenadebil i veckan och jag lovar att alla Knutanfantaster kommer bli mer än nöjda 2011 om allt går i lås, trots att det inte blir en 2 dagars

Som sagt, under nästa vecka kommer enkäten ut till alla medlemmar, ta chansen att knappa in era synpunker och önskemål. Desto mer feedback styrelsen får, desto bättre arrangemang kan vi göra


Eftersom Sturup gänget inte reder ut att hålla funkisar så bör det till en förändring i alla fall.
Sedan är ju brytdagen för faställande av kalender 1 September så det brinner faktiskt i knutarna på andra ställen än på knutan oxå


17 augusti, 2010

Kansliet
Registrera tävlingar före 1 september
Tävlingsdatum ska vara registrerat i Bilsport online senast den 1 september. Tävling vars datum är bokad efter den 1 september kan innebära en förhöjd avgift samt att den kan tappa förtursrätt till bokat datum.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2011, spikad!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
27130 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande