Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2011, spikad!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (27130 totalt)
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Ballongdansen får du o Hobbe stå för i Garaget om det nu blir nåt av det utlovade


Måns har kollat upp möjligheterna, men han hittade inte ballonger som var stora nog. Mini förare behöver tydligen inte förknippas med namnet på bilen. Men vad vet jag

_________________
Patrik Skoog
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Enligt djungeltrumman blev visst bankalendern 2011 spikad nyligen.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Vad trevligt, och hur gick det med det utlovade formuläret till oss medlemmar?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Måns Ulveståhl skrev:
Enligt djungeltrumman blev visst bankalendern 2011 spikad nyligen.

En sanning med modifikation, styrelsen och CS har gett feedback på upplägget och mindre justeringar görs nu samtidigt som STCC skall bli färdiga med sin kalender. (inom 1-2v)


Johan Sjöström skrev:
Vad trevligt, och hur gick det med det utlovade formuläret till oss medlemmar?


Ja du.... den som väntar på något gott väntar oftast för länge sägs det. Underlaget har funnits i snart 1 år, men vår databas haj fortfarande...

_________________
Patrik Skoog
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jag hajar, eller inte.. är formuläret klart? Skall det skickas elektroniskt eller via snigelpost?
Vi i CS har ett formulär på g och kanske vi kan göra ett gemensamt utskick på nåt vis, vissa delar rör ju båda delar så att säga. Ta kontakt med Johan Nordkvist om det finns intresse för detta. Hade ju inte varit dumt om vederbörande fick tummarna loss med detta..

Lite synd om allt spikas innan man frågar medlemmarna vad som önskas. Speciellt om man gör förändringar utöver det vanliga.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Jag hajar, eller inte.. är formuläret klart? Skall det skickas elektroniskt eller via snigelpost?
Vi i CS har ett formulär på g och kanske vi kan göra ett gemensamt utskick på nåt vis, vissa delar rör ju båda delar så att säga. Ta kontakt med Johan Nordkvist om det finns intresse för detta. Hade ju inte varit dumt om vederbörande fick tummarna loss med detta..

Lite synd om allt spikas innan man frågar medlemmarna vad som önskas. Speciellt om man gör förändringar utöver det vanliga.


Ja formuläret är helt klart. Som tur är Johan så kommer det ett nytt år och en ny säsong helt av sig själv. Sluta nu sura för att du tillhör minoriteten som vill åka 2d på Knutan och låt klubbarna testa något nytt.

Personligen tillhör jag samma minoritet som dig, men jobbar för marioriteten och klubbarnas bästa.

_________________
Patrik Skoog
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Blir det endagars på Knutstorp så får vi ju se till att boka upp den andra dagen lite mer i privat regi. Tror det kan bli ett superupplägg för dom som vill köra lite mer. En dag med openpitlane!

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
John Kjellsson skrev:
Blir det endagars på Knutstorp så får vi ju se till att boka upp den andra dagen lite mer i privat regi. Tror det kan bli ett superupplägg för dom som vill köra lite mer. En dag med openpitlane!


Räkna med detta. Vi kommer åka på Knutan 2011 och Förenade bil är med till 100% och troligen även West Coast . Det kommer bli kringaktiviteter, personlig visning av museum, middag mm.

Detaljerna sparar vi tills senare. Dessutom skall Måns lura ner hela Mini ligan.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



John Kjellsson skrev:
Blir det endagars på Knutstorp så får vi ju se till att boka upp den andra dagen lite mer i privat regi. Tror det kan bli ett superupplägg för dom som vill köra lite mer. En dag med openpitlane!


DET hade varit någonting!

Färre bilar (högre avgift) och skilt från de vanliga reglerna så kan både vanliga och cup bilar helt dela på dagen med open pit.

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



timmy1701 skrev:
och skilt från de vanliga reglerna så kan både vanliga och cup bilar helt dela på dagen med open pit.


Skulle inte vara fel thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
timmy1701 skrev:
och skilt från de vanliga reglerna så kan både vanliga och cup bilar helt dela på dagen med open pit.


Skulle inte vara fel thumbs up


Ja det är ju upp till var och en att arrangera trackdays, det "enda" som krävs är "någon" som står som arrangör...

_________________
Patrik Skoog
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Patrik Skoog skrev:
Michael Bäck skrev:
timmy1701 skrev:
och skilt från de vanliga reglerna så kan både vanliga och cup bilar helt dela på dagen med open pit.


Skulle inte vara fel thumbs up


Ja det är ju upp till var och en att arrangera trackdays, den "enda" som krävs är "någon" som står somm arrangör...


Drömmen finns ju alltid, men det känns som man inte hinner köra mycket som arrangör, kanske om några år när man inte "MÅSTE" köra varenda sekund som man får på trackdays! (Det är fortfarande alldeles för roligt på själva bandagen och all fritid går till övertid för att har råd att köra)

Men hur är det för BMWSC, "får" ni/vi inte arrangera en träff utan fullt SBF/BMW OF stöd, eller är det något man inte väljer göra? (Köra tex SMA eller helt utan som många andra träffar, GRC tex)

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
timmy1701 skrev:
Men hur är det för BMWSC, "får" ni/vi inte arrangera en träff utan fullt SBF/BMW OF stöd, eller är det något man inte väljer göra? (Köra tex SMA eller helt utan som många andra träffar, GRC tex)


BMW SC är ansluten till SBF och kommer aldrig arrangera något utanför detta regelverk. SBF är enligt mig det enda seriösa och det långsiktligt bästa alternativet.

Vi har en väldigt bra dialog med SBF och tycker vi något är tokigt eller har önskemål om annat är det bättre att påverka. Se själv vad Måns lyckas få fram på kort tid (Time Attack). Nu finns det såklart en del som tycker detta är ren skit, men de har troligen aldrig varit på en racerbana utan väljer instället att åka med sin överladdadade och neonljusförsedda golf -77:a runt korvkiosken, alternativt äger de inte ens en bil utan är bara grymt snabb här på rejsa.

Eftersom det finns många synpunkter om både SBF och Time Attack så hoppas jag vi håller denna tråd ren och lyfter ut dessa diskussioner på andra ställen

_________________
Patrik Skoog
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Patrik Skoog skrev:
timmy1701 skrev:
Men hur är det för BMWSC, "får" ni/vi inte arrangera en träff utan fullt SBF/BMW OF stöd, eller är det något man inte väljer göra? (Köra tex SMA eller helt utan som många andra träffar, GRC tex)


BMW SC är ansluten till SBF och kommer aldrig arrangera något utanför detta regelverk. SBF är enligt mig det enda seriösa och det långsiktligt bästa alternativet.

Vi har en väldigt bra dialog med SBF och tycker vi något är tokigt eller har önskemål om annat är det bättre att påverka. Se själv vad Måns lyckas få fram på kort tid (Time Attack). Nu finns det såklart en del som tycker detta är ren skit, men de har troligen aldrig varit på en racerbana utan väljer instället att åka med sin överladdadade och neonljusförsedda golf -77:a runt korvkiosken, alternativt äger de inte ens en bil utan är bara grymt snabb här på rejsa.

Eftersom det finns många synpunkter om både SBF och Time Attack så hoppas jag vi håller denna tråd ren och lyfter ut dessa diskussioner på andra ställen


Min neonljusförsedda golf -77 är inte överladdad! Den har en v8! =)

Tack för svaret i alla fall, jag hade inga gömda meddelanden jag ville ha fram med frågan , bara ett svar. Jag ber om ursäkt om du tog illa vid. (och svaret skulle faktiskt slutat efter den första paragrafen, du börjar ta efter Måns )

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
timmy1701 skrev:
Min neonljusförsedda golf -77 är inte överladdad! Den har en v8! =)

Tack för svaret i alla fall, jag hade inga gömda meddelanden jag ville ha fram med frågan , bara ett svar. Jag ber om ursäkt om du tog illa vid. (och svaret skulle faktiskt slutat efter den första paragrafen, du börjar ta efter Måns )


V8, det är manligt. thumbs up
Jag tar sällan illa upp och du har rätt i ditt svar, men alla har vi brister

_________________
Patrik Skoog
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Marcus,

Finns det intresse bland gatbilsförarna i BMWSC så går det naturligtvis teoretiskt att fixa till en extra banträff med alla nödvändiga tillstånd.
Både för licensierade och Prova-På, och sanktionerat av SBF.
Lämpligtvis en halvdag mitt i veckan för att hålla nere kostnaderna.
Problemet är dock att det fortfarande kräver en del arbete både före och under banträffen.
Det arbetet blir svårt att lasta över till klubbens arrangörer som redan har en diger arbetsbörda.
Deltagarna, dvs gatbilsförarna själva, skulle få utföra arbetet.

Tyvärr tror jag dock att det intressset är ganska litet, vilket innebär en hög träffavgift och ingen arrangörshjälp, men om du hittar deltagarna, dvs gatbilsförarna i BMWSC, som själva ställer upp och utför arbetet så är det möjligt.
Själv skulle jag inte dra mig från att hjälpa till som arrangör om ett sådant intresse fanns då jag gärna drar mitt strå till stacken för att du och många fler medlemmar kan få ha kul.

Att däremot arrangera något utan regler, dvs inte sanktionerat av SBF , i klubbens namn kommer inte att ske om det nu är vad som efterfrågas.
Klubben såsom SBF-ansluten har en del regler att följa.


timmy1701 skrev:
...du börjar ta efter Måns )


Ja, och det var på tiden

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Vad som kommer att tillkomma i bankalender 2011 liksom under 2010 är Emmaboda/Bilsport Superstage.
Ett eller två tillfällen beroende på intresset bland klubbens medlemmar, och om vi får möjligheten av banägaren.
Emmaboda/Bilsport Superstage är ett exempel på något klubben erbjuder som lök på laxen utanför ordinarie verksamhet (fortfarande SBF-sanktionerat).
För deltagare gäller förarlicens eller Prova-På.

Dessutom erbjuds också via moderklubben BMWCS ett antal konbanekörningar på diverse flygfält utan förarlicenskrav (också SBF-sanktionerat).

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Måns Ulveståhl skrev:
Marcus,

Finns det intresse bland gatbilsförarna i BMWSC så går det naturligtvis teoretiskt att fixa till en extra banträff med alla nödvändiga tillstånd.
Både för licensierade och Prova-På, och sanktionerat av SBF.
Lämpligtvis en halvdag mitt i veckan för att hålla nere kostnaderna.


Bra att veta, tack Måns!

Jag är visserligen en nybörjare och har bara kört "på allvar" detta året men av de 10 träffar jag varit på har bmwsc träffarna haft den bästa stämningen och folket samt den "säkraste" körningen. Däremot klart minst bantid. Att kombinera fördelarna med mer bantid hade ju varit drömmen

Kortfattat vad kräver SBF av arrangörerna för att kunna utföra en banträff? Tex hur många flaggvakter per bana, behövs det en teknisk chef (eller vad det heter) som har mycket hög funktionärslicens, vad tycker dom om att ersätta flaggvakter med ljussignaler på Anderstorp (någon mer bana som har detta?), vilken omfattning säkerhetspersonal (Ambulans, bogseringsbilar osv)? Sen hur är dom med gatbilskörning blandat med "racebilskörning", finns det verkligen något som hindrar detta från SBFs sida, väl på banan är väll alla "samma", hade varit fint om man kunde ha så även CUP förare kunde vara med och träna.

Jag inser vilket oerhört arrangemang det är att få ihopa dom stora träffarna men är det endast "öppen körning" bör det slimma ner det mycket, när tävlingsmomentet är borta.

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Marcus,

Ja du, ett kort svar på den frågan blir svårt
Jag ger dig ett svar som kanske uppfattas som tråkigt, men det är det absolut bästa, och definitivt det kortaste svaret jag kan ge: Skumma igenom RA.
http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_TL.pdf

Jag kan också ge dig det kryptiska svaret att gatbilskörning inte riktigt stöds av RA då gatbilskörning befinner sig i en gråzon.
Förhoppningvis inte länge till baserat på den information klubben har fått.

oavsett vad, för att hålla det enkelt så följer BMWSC:s arrangemang RA:
Det enklaste formen står beskriven under RA 5.5.1. (Träning/testkörning).
Det BMWSC följer under banträffarna står under RA 5.5.4 (Lokaltävling).

RA är perfekt nattläsning

Kommer du till Gelleråsen 9/10 så kan jag visa dig runt bakom kulisserna så att du får se på plats hur allt fungerar och varför
Då kan du också ställa ev. frågor till riktigt duktiga, och erfarna personer som är med och arrangerar tex STCC.
Vi har ju några sådana i klubben att vara stolta över.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Tack för inbjudan, jag har tyvärr inte möjligthet att komma till Gelleråsen, min sesong är över för detta året men nästa skulle jag väldigt gärna se hur det fungerar under träffarna

Jag har skummat igenom RA nu (hade en kopia på soffbordet sen licenskursen, håller på att planera min bur), men som du säger, det finns inte mycket om "gatbilskörning", blir väldigt intressant vilka ändringar de planerar att göra. Ett bra drag från SBFs sida hade varit att släppa lite på kraven på deltagande, kanske utöka prova-på licensen men ändå hålla på säkerhetskraven. De hade skapa säkrare trackdays i sverige, och tagit andelar från SMA. Priset hade varit att lätta up lite i sitt tänkande.

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008
Inlägg: 869



Nordslingan vore ju kul att ha med som en träff

_________________
Anton Gruffman


Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2011, spikad!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (27130 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande