Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
bränsleslang
2407 besök totalt
red44
skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare
bränsleslang

är det bara specialfirmor som kan pressa dit kopplingar pöå bränsleslangar eller kan man själv göra det på nått vis eller det räcker man sätter fast slangen med s'langklämma på bränsleröret på porschen går det '2 korta bitar slang från rören till motorn (bränsletrycksregulatorn) och den biten som sitter i regulatorn är skruvad men jag tänkte kona en bit rör o skruva fast i regulatorn sen bara trä på slangen o fästa med slangklämma man kan ju kona röret en aning så slangen har svårare att glida av tycker att det borde hålla eller vad säger ni vill inte lägga ner för mycket pengar på stålomspunnet o sånt kul nu för bilen ska byggas om igen till nästa vinter ( mer omfattande planer då)men jag vill inte heller att det ska var ihop lumpat ( heter så på skånska )

Göteborg
Här sen Nov 2002

Jag säger bara 220 Liter per minut, varmt grenrör....

Snåla INTE på såna saker som bränsleledningar.

BMW 330i -05
Citera
red44
skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare
då är det riktiga kopplingar som gäller vem tillverkar sånna?? ska helst gå snabbt att få fram dem

Laholm
Här sen Nov 2002

RED44 skrev:
då är det riktiga kopplingar som gäller vem tillverkar sånna?? ska helst gå snabbt att få fram dem

Det är inga dyra grejor som du behöver, troligen runt 100-lappen eller så. Även bränsleslang i gummi går utmärkt att använda till rätt sorts presskoppling.

Du har både Hiflex och Hydroscand på nära håll. Hydroscand Malmö har dock inte varit så trevliga alla gånger tyvärr. Ta med din regulator etc så fixar dom det medans du väntar.

Huddinge
Här sen Okt 2003

MaZ skrev:
Jag säger bara 220 Liter per minut, varmt grenrör....

RED 44 har väl ingen rymdraket?
Snarare 15liter/min och ett tryck under 5 bar,
vilket gör att om man har kragade rör och rätt typ av slangklämma så går det utmärkt med vanliga slangar utan pressade kopplingar. thumbs up

skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare
men det låter bra vad är rätt sorts klämmor??

Göteborg
Här sen Nov 2002

944 har väl insprutning? Kolla var en sån pump pumpar fritt så får du se att det garanterat är mer än 15 l/min.

BMW 330i -05
Citera
red44
skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare
ja den har insprutning

Huddinge
Här sen Okt 2003

oj! fel av mej en flerpunkts insprutning flödar inte mer än 5 liter/min,
inte 15 liter/min som jag sa tidigare .
Slangklämmorna du bör använda är den modellen som används för små dimentioner, alltså inte den typen som har ett gängat band,
finns på ok och hos bildels handlare.

skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare
jaha det är dem vanliga bränsleslangsklämmorna men då e det helt lugnt att använda det istället för dem andra anslutningarna

Torslanda
Här sen Nov 2002

Ligger kostnaden på nån hundralapp så tycker jag att det kan vara väl inv. pengar. Slangklämman gick på på oljekylaren under en banträff på Mantorp för ett par år sen.

Väldigt otrevligt att börja bromsa i slutet av rakan med en eldkvast utanför högerdörren........ halt blir det med.

skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare
gamal tråd nu men ville bara skriva att dem pressade slangarna e inte heller till att lita på riktigt hade en sån som släppte idag

Vänersborg
Här sen Jun 2004

det finns en del std-insprutningar som kör med slangklämmor, så helt osäkert är det jue inte ....
Citera
Allmänt banåkaforum
bränsleslang
2407 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande