Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2407 besök totalt |
bränsleslang
är det bara specialfirmor som kan pressa dit kopplingar pöå bränsleslangar eller kan man själv göra det på nått vis eller det räcker man sätter fast slangen med s'langklämma på bränsleröret på porschen går det '2 korta bitar slang från rören till motorn (bränsletrycksregulatorn) och den biten som sitter i regulatorn är skruvad men jag tänkte kona en bit rör o skruva fast i regulatorn sen bara trä på slangen o fästa med slangklämma man kan ju kona röret en aning så slangen har svårare att glida av tycker att det borde hålla eller vad säger ni vill inte lägga ner för mycket pengar på stålomspunnet o sånt kul nu för bilen ska byggas om igen till nästa vinter ( mer omfattande planer då)men jag vill inte heller att det ska var ihop lumpat ( heter så på skånska ![]() _________________ Jörgen Nilsson |
||
Det är inga dyra grejor som du behöver, troligen runt 100-lappen eller så. Även bränsleslang i gummi går utmärkt att använda till rätt sorts presskoppling. Du har både Hiflex och Hydroscand på nära håll. Hydroscand Malmö har dock inte varit så trevliga alla gånger tyvärr. Ta med din regulator etc så fixar dom det medans du väntar. _________________ Pär Hylander |
||
RED 44 har väl ingen rymdraket? ![]() Snarare 15liter/min och ett tryck under 5 bar, vilket gör att om man har kragade rör och rätt typ av slangklämma så går det utmärkt med vanliga slangar utan pressade kopplingar. ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||
oj! fel av mej en flerpunkts insprutning flödar inte mer än 5 liter/min,
inte 15 liter/min som jag sa tidigare ![]() Slangklämmorna du bör använda är den modellen som används för små dimentioner, alltså inte den typen som har ett gängat band, finns på ok och hos bildels handlare. ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||
Ligger kostnaden på nån hundralapp så tycker jag att det kan vara väl inv. pengar. Slangklämman gick på på oljekylaren under en banträff på Mantorp för ett par år sen.
Väldigt otrevligt att börja bromsa i slutet av rakan med en eldkvast utanför högerdörren........ halt blir det med. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2407 besök totalt |