| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Problem med banor till Etcc!
|
2504 besök totalt |
|
Jag laddade hem Sviestad och Kinnekulle till Etcc för några dagar sen. När jag testade så hämnade dom "svarta spåren" helt fel. Dom gick kort och tvärs över hela banan. Så motståndarna körde väldigt konstigt och stog och spann mot träd och hus
Men det är inte specielt roligt att köra ensam, så jag undrar om det är fel på banan eller att banan fortfarande är en beta? Laddade hem dom härifrån: http://www.speedsims.com/mod.php?action=viewprofile&username=tommyrustad Sen har jag en till liten fråga: Finns Anderstorp till Etcc? Har inte lyckats hitta den. |
||||
|
Banorna är verkligen beta-versioner....bla så går de "svarta spåren" lite tokigt på vissa banor. När du kör banorna så får du stänga av flaggreglerna i ETCC. Annars blir det tokigt!
Att motståndarna kör tokigt beror på att det inte gjorts en sk AIW-fil till banorna än. En sådan fil talar om hur AI-bilarna ska bete sig och såvidare. Finns det ingen sådan så vet de inte hur de ska köra. Anderstorp har inte kommit ut ännu! Vi väntar med spänning på den! Det kommer inte vara så "ofärdig" som de andra banorna. Sen så ska du inte köra ensam....du har väl sett vår ETCC-liga som går på söndagar...kör lite online, skitkul!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Du vet inte hur lång tid det är kvar tills den kommer? Veckor, Månader? Lite online-rejsning hade varit kul, men jag måste träna mer, ska helst komma runt ett varv utan att köra in i någon eller köra av
Sen brukar mina däck av någon konstig anledning inte hålla mer än ett par varv
På tal om däck, går det att få fram någon slaggs mätare på hur varma och hur slitna däcken är? |
||||
|
Det finns ju ett så kallat Telemetri-program som följer med F1C.
I det kan du se hur varma däcken är, hur mycket de har slitits mm mm. Det finns hemskt mycket info där... När det gäller temperaturen så kan du se den om du trycker ESC precis efter racet och sen går in i inställningarna och väljer däckssidan. Där står temperaturerna. Anderstorp vet jag inte alls när det kommer... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Jag kanske utryckte mig lite dåligt. Jag vill se det under race, hela tiden när jag kör. |
||||
|
Under ett lopp kan du bara se däckens temperatur i det lilla LCD-fönster som finns. Där får du bläddra fram några sidor...Tempen representeras av färger, gult, orange, rött osv...
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Vi kanske ska fortsätta i priv msg.
Men hur får man fram LCD-fönstret? Eller är det bara när man sitter i bilen man kan få fram det? Jag vet att man kan bläddra med piltagenterna, men det är lite svårt att bläddra om man inte ser var man bläddrar
|
||||
|
|
||||
|
Nej vi kan fortsätta här....alltid finns det någon annan som undrar hur man gör....
Som du vet har du olika vyer i spelet...tex cockpit, takkamera osv. Du byter till Cockpit-vyn genom att trycka på "Insert"-knappen. När du väl är inne i cockpitvyn ser du vad jag menar med LCD-display. Det finns i alla moddar. Den displayen har 4-5 olika skärmbilder som du kan bläddra mellan. Vilken tangent som du använder för att bläddra mellan dessa bilder väljer du själv där du väljer vilka tangenter som ska användas i spelet. Många använder Space eller Enter till denna meny. Det är förresten samma knapp som du använder för att få fram menyn när du kör med takkameran. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Jo, att man kan byta vy vet jag, men min fråga är om man kan få fram en LCD-display när man kör med vyn utanföra bilen (Page up) |
||||
Som jag trodde då >
Man får väl byta vy när man kör på rakorna då
|
||||
|
Hmmmm... Jag hade lite frågor om just detta ämne, och som jag inte ville belasta någon tråd med, så jag ställde mina frågor direkt till Kalle Larsson.
Efter att ha läst ovanstående så kanske det inte hade varit fel att ställa dom publikt eftersom det verkar finnas fler som undrar om samma sak. Jag ville ha precis det som Ando frågade efter - ingen bil eller huv men med LCD-informationen och backspeglarna. Jag fick ett snabbt besked av Kalle (tack igen Kalle! Kalles tipsade mig, som sagt, om verktygen och hur man skulle göra så jag ska försöka fixa en sådan vy som jag vill ha. I skrivandets stund så kan det t.o.m vara som så att jag redan har det för jag hade ett mail från Kalle nu när jag loggade på! Av innehållet av döma så kan det vara som så att han redan har fixat den vy jag vill ha! _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
|
Jupp visst går det att "göra sin egen vy", det är dock inte särskillt enkelt.
Precis som Benny Waenerlund beskrev är det kladdigt om man vill ha den sk hood-viewn. Detta eftersom detta då får vara en ny vy för varje bil man vill ha det till... Vad man gör är att man ersätter den ordinarie cockpit meshen med en annan. De av er som körde gtr känner kanske igen denna vyn: http://www.teamspeedsims.com/zero1fe Den går enkelt att anpassa till vilken bil eller mod som helst. Dock får man även här göra lite arbete för varje bil. Även varianten med lcd-display finns. Jag har gjort ett litet paket med beskrivning på hur man gör för att få den att funka. Det är dock inte jag som gjort själva jobbet, det är en kille som kallar sig 01ferrari som gjort. Vad jag gjort är, att jag skrivit en readme på svenska. http://w1.410.telia.com/~u41013220/t _________________ Kalle Larsson |
||||
|
Kanon!
Måste testa det sen när jag kommer hem. Om jag förstog det hela rätt genom att läsa readmen, så kan man även få bakifrån bilen också, inte bara den på motorhuven? Den funkar väl även till alla mods till F1C? |
||||
Nej jag menar denna: http://ando.mine.nu/etcc/GRAB_006.JPG Nu har jag bara vridit vyn lite genom att använda numpad-siffrorna. Det är den vyn som blir när man trycker på "Page Up" Man ser hela bilen bakifrån alltså, hoppas du förstår
|
||||
Jaa!
Detta hade nog gått lite snabbare om vi hade pratat i IRC
|
||||
|
_________________ Thomas Tegbäck |
||||
![]() |
Racingsimulatorer