Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Urspårningar vs idealspår i våra trådar?
1 besök senaste veckan (1205 totalt)

Hur sköter vi oss här på forumet för tillfället?
Klart det är urspårningar men det gör inget!
78%
 78%  [ 15 ]
Jo, det är ju en del urspårningar och det är lite jobbigt men det får väl duga.
10%
 10%  [ 2 ]
Ja, det är verkligen jobbigt för man vet inte vilka trådar man ska titta i!
0%
 0%  [ 0 ]
Jag har en annan åsikt och skriver den i ett inlägg här nedan.
10%
 10%  [ 2 ]
Totalt antal röster : 19

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det är ju inte helt ovanligt att en tråd börjar med ett ämne men slirar iväg lite (eller mycket) på närliggande (eller helt andra) ämnen.

Vad tycker du?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Endel urspårningar gör ju inte så mycket men då det börjar diskuteras andra intrsanta saker i samma tråd kan man ju använda splitt funktionen lite flitigare.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



om urspårningen leder till en riktigt intressant diskussion av intresse för fler än de som diskuterar i tråden ifråga, kan man ju tänka på att försöka föra över diskussionen till en ny tråd... Jag vill ju inte missa några godbitar! Utöver det så är det inget problem med urspårningar som jag ser det.

edit: Ja... ehh.. jag repeterade ju bara precis det HOOPoo sa här ovan... Dax att gå o lägga sig tror jag..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
krabi

Här sen Dec 2002
Inlägg: 505



En urspårning bör aldrig bli längre än max 2-3 inlägg sedan ska urspårningen vara ur världen är min personliga åsikt.
Således bör man aldrig ställa en fråga som man vet kan bli långdragen och kräva mycket förklaring.
Urspårningar kan dock vara positiva eftersom de ofta kan skapa en mer vänskaplig känsla på forumet - dock måste det som sagt hållas på en väldigt låg nivå...

Jag anser nog att rejsa.nu är sveriges bästa (svenskaspråkiga) forum just nu och jag hoppas att du, Magnus inte promotar det för mycket så vi slipper gå samma öde som vissa andra svenska forum har gått till mötes...
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



krabu skrev:
Jag anser nog att rejsa.nu är sveriges bästa (svenskaspråkiga) forum just nu och jag hoppas att du, Magnus inte promotar det för mycket så vi slipper gå samma öde som vissa andra svenska forum har gått till mötes...


Detta är något jag verkligen måste hålla med om! Ett forum med trevligare medlemmar är nog svårt att finna.

on topic:
Urspårningar kommer alltid att förekomma, det är ett faktum, men sålänge de håller sig till ett par inlägg så gör de oftast inget annat än att förgylla stunden då man kan stöta på massa trevliga saker!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Känner mig lite skyldig här... men oftast skriver man något man kommer på för stunden när man är inne i en tråd och läser. Jag kanske ska bli bättre på att starta egna topicar?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Att trådar glider iväg och går över i ett annat ämne känns för mig ganska naturligt. Så brukar mina vardagliga samtal gå till...
Sånt är betydligt trevligare än inlägg med bara utfyllnad som är vanligt på många andra forum.

Ingen av oss håller väl idealspåret 100% av tiden annars heller?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Tjaaa, joo... Det brukar skena iväg ibland !! Jag är helt överens med de föregående signaturerna även om jag till viss del kanske lite ofta spårar ur men jag tror ändå att ämnet ofta kan starta andra förgreningar av ursprungsämnet...

Men det är klart ! om man som nyvunnen entusiast ev. söker vissa trådar kan han/hon helt klart "tappa tråden" (där fick jag till det) och tröttna istället för att leta.

Annars är jag helnöjd med det här forumet, man har som sagt fått nytändning på bilbyggandet om jag ska vara lite egoistisk !! :ace:

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tack för alla bra (och snälla) svar!

Jag tycker vi är på spåret thumbs up

Jag ska hålla koll på att splitta när det behövs och om sen alla har i bakhuvet att antingen spåra ur lite lagom eller starta ny tråd så är det ju kanon!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Urspårningar vs idealspår i våra trådar?
1 besök senaste veckan (1205 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande