Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Spårval över NGK-krönet på Knutstorp?
1984 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag hörde från en person att spårvalsbeskrivningen jag satte ihop för Knutstorp - speciellt över NGK-krönet - kanske var lite annorlunda, alltså den beskrivning som finns under "Banor"-sidan. Jag vill gärna gärna att ni som kan Knutan "korr-läser" spårvalsbeskrivningen o tittar på skisserna. Det kanske behöver putsas lite! Jag har ju själv extremt få varv där själv tyvärr (men jag lovar jag kommer ner i vår! )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Har genom åren kört en del långsamma varv där, och är fortfarande långsam... men nog tycker jag att bekrivningen är rätt så rätt! (sen kan man ju då fundera på ett är gott eller mindre betyg att håller med... )

_________________
Pär Hylander
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Det är hyfast rätt tycker jag. (Svårt att säga uppifrån så eftersom det lutar upp&ner samt svänger... mmmmmm curves mmmm )

Men om något kanske "8":ans apex skulle komma aningen senare...
OBS! Jag är ingen "kännare" av Knutan.

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 984



Jag tycker nog det stämmer ganska bra, möjligtvis att man (iaf jag) inte är fullt så långt till vänster vid 7. Men krönet är svårt! Jag har efter rätt många varv (ca 250) inte riktigt hittat det absolut ideala spåret på varje varv. Det känns som om punkten där man tar apex är extremt känslig, ibland känner man skillnad som mellan himmel och helvete med en snuskigt liten skillnad i spårval.

Men jag tror att det finns en hel del olika uppfattningar om spårval över krönet

Citat:
(men jag lovar jag kommer ner i vår! )


Gör det Magnus! Knutstorp är hur kul som helst!

_________________
Karl Brag
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Spårval över NGK-krönet på Knutstorp?
1984 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande