Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Spårval över NGK-krönet på Knutstorp? | 1999 besök totalt |
Jag hörde från en person att spårvalsbeskrivningen jag satte ihop för Knutstorp - speciellt över NGK-krönet - kanske var lite annorlunda, alltså den beskrivning som finns under "Banor"-sidan. Jag vill gärna gärna att ni som kan Knutan "korr-läser" spårvalsbeskrivningen o tittar på skisserna. Det kanske behöver putsas lite! Jag har ju själv extremt få varv där själv tyvärr (men jag lovar jag kommer ner i vår! )
_________________ Magnus Thomé |
||
Har genom åren kört en del långsamma varv där, och är fortfarande långsam... men nog tycker jag att bekrivningen är rätt så rätt! (sen kan man ju då fundera på ett är gott eller mindre betyg att håller med... )
_________________ Pär Hylander |
||
Det är hyfast rätt tycker jag. (Svårt att säga uppifrån så eftersom det lutar upp&ner samt svänger... mmmmmm curves mmmm )
Men om något kanske "8":ans apex skulle komma aningen senare... OBS! Jag är ingen "kännare" av Knutan. Mvh/ Micke _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Jag tycker nog det stämmer ganska bra, möjligtvis att man (iaf jag) inte är fullt så långt till vänster vid 7. Men krönet är svårt! Jag har efter rätt många varv (ca 250) inte riktigt hittat det absolut ideala spåret på varje varv. Det känns som om punkten där man tar apex är extremt känslig, ibland känner man skillnad som mellan himmel och helvete med en snuskigt liten skillnad i spårval.
Men jag tror att det finns en hel del olika uppfattningar om spårval över krönet
Gör det Magnus! Knutstorp är hur kul som helst! _________________ Karl Brag |
||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Spårval över NGK-krönet på Knutstorp? | 1999 besök totalt |