Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
M3 GTR-broschyr!
1, 2   >>
11 besök idag (2661 totalt)
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Är dom slutsålda eller är det bara o ringa Horst eller Wolfgang på "Sales Racing Cars and Components"

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Låter ju lite billigt med "plastic racing seat" > (jaha, carbon-fibre reinforced plastic racing seat )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Magnus Thomé skrev:
Låter ju lite billigt med "plastic racing seat" > (jaha, carbon-fibre reinforced plastic racing seat )

om stolarna nu vore tillverkade av ren plast så tror jag iaf inte att någon skulle skratta åt dig på banträffarna.

Någon som vet hur många som byggts?

_________________
Anders Dauner
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



johann skrev:
http://www.slipers.net/JMB/bilder/temp/M3GTR.pdf



Hmm... Känner igen den länken

När ni ändå är "här" och hälsar på så kan kolla bilder på en M3 GTR för gata...

http://www.slipers.net/JMB/bilder/temp/ thumbs up

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Förutom allt annat man kan stirra på... intressanta förstärkningar till stötdämpartornen:
http://www.slipers.net/JMB/bilder/temp/6.htm

_________________
Magnus Thomé
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Förutom allt annat man kan stirra på... intressanta förstärkningar till stötdämpartornen:
http://www.slipers.net/JMB/bilder/temp/6.htm


Men ingen strut bar!
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



johann skrev:
Magnus Thomé skrev:
Förutom allt annat man kan stirra på... intressanta förstärkningar till stötdämpartornen:
http://www.slipers.net/JMB/bilder/temp/6.htm


Men ingen strut bar!


Tror inte att de åker med det på racebilen och behöver därför inte klassa in den heller. Tror att buren sköter det mer än väl...

(Titta på ST-bilarna, de har inget heller)

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
johann skrev:
Magnus Thomé skrev:
Förutom allt annat man kan stirra på... intressanta förstärkningar till stötdämpartornen:
http://www.slipers.net/JMB/bilder/temp/6.htm


Men ingen strut bar!


Tror inte att de åker med det på racebilen och behöver därför inte klassa in den heller. Tror att buren sköter det mer än väl...

(Titta på ST-bilarna, de har inget heller)


Men den strut bar som finns till vanliga M3:an fanns från början enbart som del till M3 GTR.

Sen kan väl inte en bil bli för styv?

EDIT: Blandade ihop GTR och CSL
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



johann skrev:
Sen kan väl inte en bil bli för styv?

Men kanske för tung.

_________________
Anders Dauner
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



johann skrev:
Men den strut bar som finns till vanliga M3:an fanns från början enbart som del till M3 GTR.

Sen kan väl inte en bil bli för styv?


Pratar vi E46 eller E36 här nu?
På E36:an så var det väl dels Fjäderbensstag men även X-brace som sitter undertill..

Riktiga bilar behöver inte fjäderbenstag, räcker med sömsvetsning och mycket burrör (Kanske om man vill ha lite bling-bling )

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
AndersD skrev:
johann skrev:
Sen kan väl inte en bil bli för styv?

Men kanske för tung.


Det kan man säkert att bort ngn annanstans.

Nu hade de ingen iaf för jag blandade ihop den med CSL.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
johann skrev:
Men den strut bar som finns till vanliga M3:an fanns från början enbart som del till M3 GTR.

Sen kan väl inte en bil bli för styv?


Pratar vi E46 eller E36 här nu?
På E36:an så var det väl dels Fjäderbensstag men även X-brace som sitter undertill..

Riktiga bilar behöver inte fjäderbenstag, räcker med sömsvetsning och mycket burrör (Kanske om man vill ha lite bling-bling )


Det var jag som blandade ihop GTR med CSL i en stund av vansinne.

Men alla race-M3:or (oavsett modell) har haft strut bar (brace?) fast de haft en bur.
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



johann skrev:
Men alla race-M3:or (oavsett modell) har haft strut bar (brace?) fast de haft en bur.


Jag bara bråkar lite med dig

Nu skall jag krypa till kojs, imorgon bär det av söderut till en liten insjö för ISRACING med gamla bettan

Ett gäng rallyåkare + någon subaru + 2x518 från JMB Racing

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
johann skrev:
Men alla race-M3:or (oavsett modell) har haft strut bar (brace?) fast de haft en bur.


Jag bara bråkar lite med dig

Nu skall jag krypa till kojs, imorgon bär det av söderut till en liten insjö för ISRACING med gamla bettan

Ett gäng rallyåkare + någon subaru + 2x518 från JMB Racing


Jaha!

Hoppas du har bra dubbdäck för med friktionsdäck eller dåliga dubbdäck går det inte så fort.
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Bra friktionsdäck finnes, jag sätter mitt hopp till att rallyåkarna fixar att bra spår, annars får jag ta och låna Subarun, men det är ju lite tråkigt

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Johan f.k.a M3E30 skrev:


(Titta på ST-bilarna, de har inget heller)


Hmmmmm *harkel*

och hur förklarar du den fackverkskonstruktions som sitter som ett galler framför motorn då? (Vi håller oss till BMW nu alltså.)
Det går mellan tornen och rambenen, som en rektangel, samt div diagonala stag emellan oxå.

Klart extremaste strut brace jag sett iaf...

Får leta upp en bild...

Edit: Stagkonstruktionen går rakt mellan tornen då motorn sitter så långt bak , för er som inte vet hur det ser ut.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Kenneth Hurtigs BMW 320 ST


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Johan f.k.a M3E30 skrev:

Nu skall jag krypa till kojs, imorgon bär det av söderut till en liten insjö för ISRACING med gamla bettan

Ett gäng rallyåkare + någon subaru + 2x518 från JMB Racing


Är det Ringsjön som ska besökas?
Har personligen inte vågat mig ut på isen än, men med rådande väder borde det snart vara tjock is...

_________________
/Arne Lindgren
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Arne skrev:
Är det Ringsjön som ska besökas?
Har personligen inte vågat mig ut på isen än, men med rådande väder borde det snart vara tjock is...


Det var någon annan damm, de vågade heller inte ge sig ut där än. Tyvärr så kunde jag inte åka med, väcktes av mobilen imorse och fick åka in och jobba några timmar istället

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



AL skrev:

Hmmmmm *harkel*

och hur förklarar du den fackverkskonstruktions som sitter som ett galler framför motorn då?


Nu pratade vi röda eller kromade saker som det brukar stå MOMo på och inte "fackverkkonstruktioner osv..

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Allmänt banåkaforum
M3 GTR-broschyr!
1, 2   >>
11 besök idag (2661 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande