Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Finns det intresse för MINI Cup 2011 bland BMW-gatbilar? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (30264 totalt) |
. . . . . . . så. nu har jag lugnat mig _________________ Magnus Thomé |
||||||||||||
VARFÖR Kör man MINI Cup betalar man ju extra för detta som måns förklarat x-antal ggr.... _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||||
.... OK då, svårövertalad som jag är, bara en liten stund till
Kul men BMW Cup finns ju också så välj vad som passar dig bäst. Eller ännu bättre, kör MINI Cup 2011. Smaka på tävlandet i sin enklaste form. Gillar du smaken så passa på att utnyttja den fenomenala möjlighet BMW Cup erbjuder klubbens medlemmar.
Jamendåså
Du kommer få svårt att hinna vara med på allt som erbjuds. Du kommer inte heller att orka vara med på allt som erbjuds. Det är ju också detta faktum som gör att flertalet gatbilsförare sticker hem i förtid. Inte många är kvar och kör till kl. 16 eller kl. 17 (beroende på när banan stänger).
Japp, intresset har varit stort under ett par år. När jag började 2005 så var vi ca 35 st gatbilar på banträffarna. Det fanns också banträffar där Audi-bilarna var i majoritet Inte många klagade på bankörningtiden då kan jag lova Det är också anledningen till BMWSC har börjat att fundera allvarligt på tvådagarsarrangemang. En anledning att vi därför gör vårträffen på Mantorp - BMWSC/BMWCS:s största och mest populära träff just nu- till ett två dagarsarrangemang.
Vi håller på att pilla på ett banschema för 2011 som är så optimalt det kan bli för alla parter. Jag tror inte att du blir besviken. Inget småduttande med ett enstaka gatbilspass här och där längre.
Du är välkommen oavsett. Go'kväll! Nu är det styrelsemöte i BMWSC _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||||
Klart det handlar om pengar, man betalar sammanlagt 900kr extra (transponder hyra inkluderat) för den halvtimmen tävlingen körs och man betalar ju vanlig träffavgift, självklart ska man ju få köra alla gatbils pass? Annars om dom som kör mini-cup ska få ett pass mindre får man ju minska kostnaden också.
_________________ Viktor Starkman |
||||||||||||
Tack för svaren idag Måns, och skriv gärna upp mig på listan, jag behåller mina åsikter men det är just det, mina åsikter
Att jag hänger upp mig på bantid är nog lite för att jag fortfarande är en nybörjare inom detta. Jag har varit på 10 banträffar i år och kört i princip varenda minut jag har fått, open pit dagarna (4 av dessa) har jag endast varit i depån i 5-10 minuter i sträck för att kolla tryck och fylla på vätska. (Blev nära 40mil på GRC träffen tex). Detta har gjort att jag tyckte det var lite körtid på BMW träffarna, och efter att man hört samma från mer erfarna banrävar som varit med länge har fått mig att tro att jag inte är ensam i detta. Som jag sa innan så kommer jag försöka vara på alla BMWSC banträffarna nästa år, men jag skulle tro att det kommer bli att jag missar någon norrut. Och om jag har riktigt tur i vinter kommer jag kunna prova på BMW Cup nästa år, och då kommer jag missa någon "vanlig" dag. Så sätt mig på rest listan så jag inte blockar någon som vill köra hela säsongen. EDIT: Pengar argumentet är det ända jag kan skriva rakt ut att det är BULLSHIT, kanske höja träff avgiften till 2000kr och bara ta in en tredjedel, då får alla köra jättemycket!? Korkat. Så många som möjligt ska få vara med och köra, men ändå så pass mycket tid att det är värt att komma till träffen. Tycker den balansen har varit bra, om än liiiite under förra året. (dom jag körde på i alla fall) _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||||||||
Preliminärt för 2011 om en BMW-klass öppnas (en klass för M-bilar eller en klass för övriga BMW-bilar):
M-bilar 1. Magnus Thome' (E46 CSL, hel säsong) 2. Hans Lanninger (E36 M3, hel säsong) 3. Christoffer Rantzow (E46 M3, hel säsong) 4. Jan Ekehage (E30 M3, hel säsong) 5. Viktor Örtegren (E46 M3, hel säsong) 6. 7. 8. Övriga BMW 1. Johan Nilsson (E36, hel säsong) 2. Anders Holm (E36, hel säsong) 3. Viktor Starkman (E36, hel säsong) 4. Daniel Lindstedt (E36, hel säsong) 5. 6. 7. 8. I mån av plats; enstaka tävlingar eller möjlighet till mix av BMW/Audi-bilar: 1. Stefan Alm (Audi S2, hel säsong) 2. Jerry Albrektsson (E30) 3. Sven Moubis (E36 M3) 4. Mikael Petterson (Audi TT, hel säsong) 5. Mathias Gustafsson (E30) 6. Marcus Jarlson (E30, hel säsong) _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||||
Hmmm, det finns inte tillstymmelse till ljudisolering i min e30 längre. Bara dörrsidor och instrumentpanel kvar...
Viktlåda för att komma upp till rätt vikt? Jag skall även regga den med halvbur i vår tänkte jag. Mvh |
||||||||||||
Jerry,
Vad är bilens tävlingsvikt (bil+bensin+förare) i dag? Det ska vara tillåtet att få lätta sin bil något då det hör till sporten, men om vi börjar montera macrolonrutor, hålborra, och gjuta glasfiberkaross för att tävla i MINI Cup så blir det överdrivet. Hur mycket orkar du äta upp dig innan säsongspremiären? _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||||
Jag som tyckte min is var en lagom lättad gatbil _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||||
Nånstans kring 1200 tror jag?? Måste återkomma om det |
||||||||||||
Preliminärt för 2011 om en BMW-klass öppnas (en klass för M-bilar eller en klass för övriga BMW-bilar):
M-bilar 1. Magnus Thome' (E46 CSL, hel säsong) 2. Hans Lanninger (E36 M3, hel säsong) 3. Christoffer Rantzow (E46 M3, hel säsong) 4. Jan Ekehage (E30 M3, hel säsong) 5. Viktor Örtegren (E46 M3, hel säsong) 6. 7. 8. Övriga BMW 1. Johan Nilsson (E36, hel säsong) 2. Anders Holm (E36, hel säsong) 3. Viktor Starkman (E36, hel säsong) 4. Daniel Lindstedt (E36, hel säsong) 5. Kristofer "Stoffe" Larsson (E36, hel säsong) 6. 7. 8. I mån av plats; enstaka tävlingar eller möjlighet till mix av BMW/Audi-bilar: 1. Stefan Alm (Audi S2, hel säsong) 2. Jerry Albrektsson (E30) 3. Sven Moubis (E36 M3) 4. Mikael Petterson (Audi TT, hel säsong) 5. Mathias Gustafsson (E30) 6. Marcus Jarlson (E30) _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||||
Hur man än vänder och vrider på det kommer det inte vara "jämt", och chansen att någon bygger en bil bara för detta arrangemanget är nog inte så troligt. Men har man en "trackday" bil så är den oftast rensad och den mest lättillgängliga förbättringen är att lätta den. Är det inte bättre att ha det öppen angående vikten, så kan så många som möjligt vara med och leka, med reservationen att varna förare som går till överdrift , dom ska ju kunna klara en flygande besiktning. Själv kommer jag nog hamna lite under 1300kg, och då är den inte lättad annat än inredning, och med bur (BMW Cup standard regler), så att vikta upp den är inga problem men det känns lite fel. Speciellt eftersom slitaget och kostnaderna blir högre med vikten. Sen har dom tyngre bilarna (e36 och upp) många andra fördelar, som betydligt starkare motor och bättre bakvagn, ska man matcha vikt med dom som e30 eller äldre lär man hamna rätt långt bakom i tiderna. Men vi är inte med för att vinna, vi är med för att ha kul! (tyvärr hjälper inte mer vikt det) _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||||||||
Liten jämnförelse från 2009 då både jag & brosan åkte gatbilspassen. 325i -93 1360kg fulltankad 199hk(uppmätt) 318is-90 970kg fulltankad 167hk(uppmätt) ______________325i____318is Mantorp______1.35.3____1.36.1 Knutstorp_____1.12.1____1.11.8 Gelleråsen____1.19.8____1.19.5 Jag var lite snabbare på kurviga banor brosan på snabba banor. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||||
HAHA Hans poäng är fortfarande bra, och som du ser så kommer många av de äldre bilarna att "ofrivilligt" hamna under gränsen (minimum gräns är korkat måste du hålla med om ) _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||||||||
Allmänt banåkaforum Finns det intresse för MINI Cup 2011 bland BMW-gatbilar? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (30264 totalt) |