Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
6000 besök totalt |
S: Dragbil kanske? Cheva 2500 "Silverado" 4x4 6,
Chevrolet Silverado B-korts reggad 2500 4x4 8fots flaket med bedliner. 6,5td (turbo diesel) -95 =nyare "runda" inredningen i grått. Har haft bilen sen jan -08 Bruks använde den först, men fick för mig att renovera upp den och jagade tag i fina delar att använda. Men med tiden så har övriga projekt dragit ut på tiden så den har blivit ståendes det sista. Det som är dåligt på bilen är dem delarna som följer med nedan. +att en av dem fasta rutorna bak i hytten är en plastruta i dagsläget. Naturligtvis är inte flaket eller hytten i utställningsskick men klarat sig ganska bra från rosten. Ramen är fräsch. Påkostad med mkt delar sen jag köpte den -08 Det sitter ett 3" rostfritt avgassystem på som inte gått långt. (brummar gött) Ny elektronikenhet till dieselpumpen monterad på FSD Cooler. =8000:- Extraljus bosch Elhissar, farthållare, ac (som fungerade då jag använde bilen 08-09) Dragkrok Bytte olja i motor och låda även bränslefilter och luftfilter innan jag ställde in bilen i ladan -09 Då byttes även elpumpen (förpumpen) under bilen till en ny. Även dubbla NYA batterier = 4100:- Allt i bromsväg bak är nytt -08 (inte gått många mil efter det) Även ny vindruta och torkarblad. Motor och låda har inte visat några tendenser till missljud och dyligt under den tiden jag haft den. Motor och låda är enligt tidigare ägare bytta, till lågmilare (finns dock inga papper som styrker detta) Enligt mätaren har karossen gått ca 65000mil. Hastighetsmätaren visar kilometer per timme. Manualer och instruktionsbok på Amerikanska "Nya" Rostfria kaliforniska delar som följer med. 16" fina alufälgar med åkbara däck Dörrar H+V Framskärmar H+V Motorhuv Flaklucka Bakkofångare i nyskick. Vill egentligen göra ordning den skälv men tiden säger tyvärr någonting annat! PRIS = BUD på 50.000:- och uppåt mottages till mailen i första hand! Bara delarna som följer med och det som är bytt dem 2 senaste åren landar på utlägg runt 40-45.000:- För allmänt dåliga bilder hänvisar jag till blocket länken nedan: http://www.blocket.se/alvsborg/Cheva Bilen står utanför Göteborg i Sjövik. (inomhus och har så gjort när den inte använts i min ägo) 0704-947935 tobias_svenrot@hotmail.com ![]() _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
inte ens nått helt onödigt bytesförslag eller skambud?
Däckmaskiner eller billyft kan vara av intresse! ![]() _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
_________________ Johan Berglund Mercedes SLK 55 AMG Porsche 944 N/A banbil Peugeot 205 Mi16 leksak |
||
Japp locust nu blev det rätt länk! kom å sparka på däcken å pruta om ni törrs!
Bra bil att reppa upp å göra sig en hacka på.. Inte vanligt med 2500 6,5td 4x4 96-96 för under 100.000:- _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
har bestämt för mig att den har så usel dragvikt som 1500 efter som det inte finns några papper på kroken, men fixar man det, eller slänger på nått annat man har papper till, så är det ju inte ovanligt med 2500-3000kg dragvikt på dessa, bara kroken är godkänd för det och det finns på papper.
man får ju automatiskt 1500 som max dragvikt om man saknar papper verkar det ju som på bilprovningen. _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
Ja hopp..
bilen va egentligen såld, men köparen dök inte upp som det vad sagt.. Så nu är den ute igen till försäljning!! ![]() ![]() _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
Re:
ser gärna lite bilder på den på begäran ett helt onödigt byteförslag och skambud. 5flak bira 2 flaskor wishkey och 25 000:- _________________ Tobbe Hagtorn |
||
haha ja du.. det va ju altfall ett helt orimligt skambud utan skrupler....
Uppdaterar annonsen strax med en bild.. _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
_________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
Bilen är reggad med kroken ja.
Men endast för 1500kg (inte jag som reggade) Totalvikten är 3500kg Last vikt 800kg _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
Är det spak eller knapp till fyrhjulsdriften?
Det ska inte vara några problem att rulla den genom en besiktning? Vad är det för pris som gäller? Går det att starta den och köra 45 mil hem med den? mvh patrik _________________ Patrik Lissjos |
||
spak är det till 4hjulsdriften..
Är väl inga stora grejer inför besiktning. Just nu vet jag att bromsarna ligger på lite fram, men vid seriöst intresse och att man vill köra bilen för egen maskin hem så löser jag en "rundsmörjning" och kikar över så det funkar. Förardörrens kista är paj så den går bara att stänga i yttersta hacket och dörrsidan är demonterad. (började med att jag skulle byta dörr) Men det går utmärkt att åka så, men måste ju åtgärdas innan bes. Släpper den för 50 med alla grejer å allt om jag slipper lägga ut en massa jobb innan köp och så.. (kan tänka mig lägga ett par timmar å smörja bromsarna osv..) Då ingår allt i annonsen med rostfria delar, fälgar osv. Skickar även med ett gäng extra oljefilter och dieselfilter. Bilen fick nya oljor i motor/låda innan den ställdes av och slutade brukas av mig. Men tänker inte besiktiga å greja mig då blir den avsevärt dyrare! Säljes pga tidsbrist då jag jobbar mycket och har en bil eller tre för många att hålla igång! ![]() _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
![]() |
SÄLJES
![]() |
6000 besök totalt |