Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2010-10-22 Mantorp Park - Bankörning, Time attack, sista iår | 1, 2 >> 6988 besök totalt |
Allmänt
En grande finale för oss som gillar banåka i all sin enkelhet. Gör dagen då vi fått så många som frågat om det inte ska bli en sista Mantorp-dag innan säsongen är slut. Det blir mycket körning under dagen. Inget lunchuppehåll. Open pit hela dagen. Detta innebär i regel att det kommer vara väldigt glest på banan! KOM I TID!! De som inte kommer i tid förstör bantid för andra genom att sinka mötet. Förarmöte 10.00 vid depåutsläppet, dvs utfarten ut på banan. Det brukar fungera bra så förväntar mig samma denna dag. De som inte närvarar får leta upp mig när de kommer för separat genomgång och debiteras med förseningsavgift på 200 kr/fordon. Anmälan Anmäl till mig på info@alx.nu Ange vad kör med! Den som har frågor kan även ringa till mig. Vi har en maxgräns på 30 bilar så det inte ska bli för stökigt, men vi brukar vara runt 10-25 st. Som vanligt är det inga funktionärer eller ambulans på plats. Endast körning. Samma pris som tidigare 1000 kr/reggad bil, 1500 kr/oreggad/race Betalning sker på plats. Möjlighet att fakturera. Ingen förskottsbetalning är nödvändig. Anmälda deltagare lägger jag in på denna sida: http://www.autolife.se/page/53389/pa _________________ Alx Danielsson |
||||||||||
Man får ju kolla vidare tills man hittar bättre väder..
http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Mantorp/helg.html |
||||||||||
Nu...hehe, kallt och klart. VARVREKORD!!! http://www.yr.no/sted/Sverige/Österg Alx _________________ Alx Danielsson |
||||||||||
Dags att plocka fram dunjackan tror jag! Vad tror du om greppet vid nollgradigt? Mer attack kanske löser problemet _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||||
Banan stänger 17.00
http://www.autolife.se/page/53389/pa _________________ Alx Danielsson |
||||||||||
Lite ot, men vad är varvrekordet på? eller vad satsar ni på _________________ R Malmström MSCC |
||||||||||
Beror på. Skulle nog vilja se Rickard åka under 1.20 med R-däck. Hans GT2 körde jag på 1.21.7 förra året vilket är gällande som banrekord i den utsträckningen det kan. Det är hursom det snabbaste varvet med gatbil på R-däck. Detta ska bli MYCKET intressant! _________________ Alx Danielsson |
||||||||||
det borde gå när jag blir lite varm i kläderna.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Kom nå snöflinga idag men just nu är det kallt men torrt i linköping!
Sugen som bara den att komma förbi och kämpa om platsen långsammaste gatbil på r-däck, men det blir tyvärr köksfläktsbygge hela dagen ist! Lycka till grabbar!!!!! _________________ Patrick Hansson |
||||||||||
Väderrapport från mig som är på plats på Mantorp nu kl 03.00 dagen för körningen!
Det snöade som fan på vägen ner från Sthlm. Kring Norrköping lättade det och vi passerade där vid strax efter 01.00. Snöovädret hade då dragit förbi Mantorp på väg norrut enl mekaniker på banan. Nu, kl 03.00, snöar det inte längre och jag har just gjort en baninspektion. Ingen snö på banan! Inte heller någon is men dock är det blött och 1 grad varmt. Väderrapporten för morgondagen är klar himmel och sol från 11.00. Fr o m nu ska det klarna och bli lite kallare, ner till -2 innan det vänder igen under förmiddagen och blir varmare, forsatt klart. Jag gissar att banan är helt torr under eftermiddagen och detta baserar jag på all min tidigare erfarenhet från bandagar här när det varit samma väder. Vi kör ett förarmöte kl 10.00 men kommer man senare är det ingen ko på isen. Ingen extra avgift tas ut för senare förarmöte då jag föreställer mig att det är rätt lugnt innan 12.00. Det är ju bra ifall vi kan ligga ute och snurra lite försiktigt eftersom torrspåret kommer snabbare då. Hälsningar från en optimistisk racenörd! _________________ Alx Danielsson |
||||||||||
Inför träffar 2010-10-22 Mantorp Park - Bankörning, Time attack, sista iår | 1, 2 >> 6988 besök totalt |