Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Banracingbilar S: BMW Cup #44, 323ti -98 gatreggad med SBF vagnbok | 1, 2 >> 7 besök senaste veckan (14420 totalt) |
Trackdaybil eller cupräser, välj själv.
Mycket potent bil i rätt händer, finns en hel del kvar att testa/justera. 1:11,356 i torrt kval på Knutstorp i år = pole position i BMW Cup Standard (om det inte börjat regna och TL bestämt sig för att stryka det torra kvalet). Min byggtråd här på rejsa. Kaross: 323ti -98 med M-paket, 27.500mil. Flyttgods = ej helbilsgodkänd. Reggad med buren. 6-punkts bur från Sparco, kompletterad enl. SBF's krav. 6-punkts bälte från Sabelt i bra skick. Relästyrd huvudströmbrytare, inget strul med kärvande vajrar osv. Lätt 2.7kg Biltema 10Ah batteri i motorrummet. Sparco-ratt, djup. Sliten men ändå greppvänlig. M3 E30 växelspaksknopp i greppvänlig fejkmocca. Fönsternät. Stolsram i 5mm aluminium och Sparco stolsfästen. Ingen stol. Lite över 1100kg med halv tank, 85kg barlast medföljer. Tävlingsvikten är 1275kg Drivlina: original M52B25, ASC-spjäll bortplockat. Bänkad hos TS Motor till ~190hk. M3 E36 oljekylning. original avgassystem med SBF-godkänd katalysator. Dubbla bränslepumpar i tanken, går att köra till det är tomt utan problem med soppatillförsel. Elfläkt, termostatstyrd men kan även tvångsköras från kupén. 4.10-utväxling med 40% diffverkan. Nygenomgången med nya packboxar och olja i år. Delrinbussning. Chassi fram: X-Brace Bling-Bling stag mellan tornen. Bilstein Grupp N, justerbar höjd. Millway topplagringar och excentrisk bärarmsbussning. 800lbs/in (140N/mm) 2.25"-fjädrar, 6" långa. 22.5mm krängningshämmare, ombyggd för justerbarhet. Chassi bak: Bilstein "J-stock" (Turner Motorsport) 750lbs/in (130N/mm) 2.25"-fjädrar, 5" långa. Rouge Engineering topplagring. Delrinbussningar i bakvagnsbalk och bärarmar. Bromsar: Carbotech XP12 fram, XP10 bak. Stålomspunna slangar runt om. Mässingsbussningar runt om. Fälgar/Däck: 4st original Kryssekerfälgar 8x16", ET23. 4st original Turbinfälgar 8x16", ET23. 8st Alpina-kopior 8x16", ET20. Lätta! 4st Dunlop D02G 205/55-16, går minst en tävling till. 4st Michelin Pilot Sport Cup 205/50-15. Gått en tävling, massor kvar! Skador/defekter just nu: Motorn tickar en hel del från toppen (tryckarna) när den gått hårt. Sprucken blinkers höger fram, kommer åtgärdas. Frontplåt höger fram en aning intryckt, kommer åtgärdas. Höger bakskärm bucklig, tyvärr inget jag kan/orkar fixa. Höger bärarm bak krokig. Kommer åtgärdas. Pris är alltid svårt att sätta, det beror även på vad som ska ingå. ca 75-80.000 _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Silly Season har börjat och suget efter att bygga något nytt slår till som vanligt.
Passar nu in i BMW Cup Modifierat, originalmotorn kan följa med om man vill bygga tillbaka och köra i Standard. Kaross: 323ti -98 med M-paket, 27.500mil. Flyttgods = ej helbilsgodkänd. Reggad med buren. 6-punkts bur från Sparco, kompletterad enl. SBF's krav. 6-punkts bälte från Sabelt i bra skick. Relästyrd huvudströmbrytare, inget strul med kärvande vajrar osv. Lätt 2.7kg Biltema 10Ah batteri i motorrummet. Sparco-ratt, djup. Sliten men ändå greppvänlig. M3 E30 växelspaksknopp i greppvänlig fejkmocca. Fönsternät. Stolsram i 5mm aluminium och Sparco stolsfästen. Ingen stol. Glasfiber huv finns, olackad och utan huvlås. Vikt okänd men minimivikten på 1100kg inkl. förare är inte omöjlig att nå. Drivlina: original M52B28, ASC-spjäll bortplockat. M50B25-insug. S50B32-grenrör, egenbygt 2-1-rör till katten. M3 E36 oljekylning. 6-växlad och kardan från M3 E36 original avgassystem med SBF-godkänd katalysator. Dubbla bränslepumpar i tanken, går att köra till det är tomt utan problem med soppatillförsel. Elfläkt, termostatstyrd men kan även tvångsköras från kupén. 4.10-utväxling med 40% diffverkan. Gått en säsong sen den fick nya packboxar och olja. Delrinbussning. Chassi fram: X-Brace Bling-Bling stag mellan tornen. Bilstein Grupp N, justerbar höjd. Millway topplagringar och excentrisk bärarmsbussning. 800lbs/in (140N/mm) 2.25"-fjädrar, 6" långa. 22.5mm krängningshämmare, ombyggd för justerbarhet. Chassi bak: Bilstein "J-stock" (Turner Motorsport) 750lbs/in (130N/mm) 2.25"-fjädrar, 5" långa. Rouge Engineering topplagring. Delrinbussningar i bakvagnsbalk och bärarmar. Bromsar: Carbotech XP12 fram, XP10 bak. Stålomspunna slangar runt om. Mässingsbussningar runt om. Fälgar/Däck: 8st Alpina-kopior 8x16", ET20. Lätta! 4st Stilauto 8x16", ET13. 4st Hartge 8,5x16" ET25. Diverse däck i varierande skick, endast 205:or. Skador/defekter just nu: Höger bakskärm bucklig, tyvärr inget jag kan/orkar fixa. Motorn går med M52B25-box, behöver en mappning för att ge full effekt. Ska fixas! Priset är diskuterbart men jag är inte desperat (bara jävligt sugen på något annat! ) Besiktad men avställd, kan provköras. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Många som frågar efter pris så jag har uppdaterat första posten med ett ungefärligt pris.
Är det på tok för högt pris, bygg själv så får ni se vad det kostar. Jag har redan en plan för vad som komma skall så byten kan vara aktuella, bara de passar mig. Mvh, _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Ja, galet är nog rätt ordval... verkar tyvärr inte bli något av det. Snabba ryck som gäller, är det ingen som slår till innan 1:e februari så kör jag den själv i Modifierat 2012. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Tyvärr för dig vill jag gärna se din bil i mod nästa år _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Jag om någon, vet vad det koster....så vi borde ha köpt den istället för att bygga nytt...igen.
Men vill du ha en e30 kaross, med vagnbok och en massa lösa delar i byte, så... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tror mig veta att johan vill satsa på nått helt annat än en E30 som nybygge. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Jag tycker du skall ge bilen till din fru, hon blir en lysande debutant i BMW Cup med tanke på den instruktörshjälp hon fått _________________ Patrik Skoog |
||||
SÄLJES Banracingbilar S: BMW Cup #44, 323ti -98 gatreggad med SBF vagnbok | 1, 2 >> 7 besök senaste veckan (14420 totalt) |