Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sport/mocca ratt till 996 TURBO
1, 2   >>
5678 besök totalt
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Hejsan svejsan.

Snart är det jul och min underbara flickvänn vill köpa en julklapp till mig

porschen har jag inte ännu men det är inräknat i min budget till sommaren en 996 turbo

och det vore skoj om man kunde få en del till den redan nu, så jag tänkte en ratt kan vara ekomoiskt försvarbart för henne.

någon tips på ratt som är bra och skön och som passar?

vart kan man leta efter rattar som passar dessa bilar?

tack för mig

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



pentén skrev:
Hejsan svejsan.

Snart är det jul och min underbara flickvänn vill köpa en julklapp till mig

porschen har jag inte ännu men det är inräknat i min budget till sommaren en 996 turbo

och det vore skoj om man kunde få en del till den redan nu, så jag tänkte en ratt kan vara ekomoiskt försvarbart för henne.

någon tips på ratt som är bra och skön och som passar?

vart kan man leta efter rattar som passar dessa bilar?

tack för mig


Porsche center Haninge(K3)

Porsche orginal


_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
tackar
har inte kollat pris på den ännu men vill inte att hon ska behöva känna att det är för jäkla dyrt vad ligger dom på? inte så svårt för mig att gå in och titta dock

har du ett hum om pris mr pete?

edit: hur länge har du haft din ratt? slits den så mycket även fast man kör med mocca handskar?

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Skulle inte köra en cup ratt, bäätre köpa en RS med airbag osv,

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
vad är det mer som är skillnad förutom airbagen?
planen är ändå att lätta med stolar och likanande i framtiden

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728





Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
hej johan! och grattis till flytten, det blev täby tillslut, vad roligt då är det närmare än dalarö när man ska mecka


har väntat på att du ska skicka pm ang meckandet men det har inte droppat in något sen sommras och när foten paja.
hoppas allt är bra

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



pentén skrev:
hej johan! och grattis till flytten, det blev täby tillslut, vad roligt då är det närmare än förut när man ska mecka


har väntat på att du ska skicka pm ang meckandet men det har inte droppat in något sen somras och när foten paja.
hoppas allt är bra


Tack! Det mindre roliga är att jag är i Täby men bilen är kvar där den stod förut så det har blivit längre.. håller på att leta en bra plats lite närmare Täby att ha M3:an på.

Vi kan leka skruva lite på bilen vilken helg som helst, bara inte denna helg då dottern fyller år. Men efter det så är jag bara glad att få din hjälp.
Växellådan sitter på men behöver dras fast och sen ska allt tillbax.. Och förutom det finns det ännu mer "godis" till bilen som skall dit innan nästa vår. Måste ju få bilen i form så att jag inte blir helt avhängd när du skaffar din nya bil.
Börjar bli dags för Porschen snart??

M v h

// Johan
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



pentén skrev:
tackar
har inte kollat pris på den ännu men vill inte att hon ska behöva känna att det är för jäkla dyrt vad ligger dom på? inte så svårt för mig att gå in och titta dock

har du ett hum om pris mr pete?

edit: hur länge har du haft din ratt? slits den så mycket även fast man kör med mocca handskar?


Har för mig att den kostar ca 2700:-
Min var begagnad och dessutom har jag kört en del i början utan handskar så nej dom slits inte så mycket..

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



pentén skrev:
vad är det mer som är skillnad förutom airbagen?
planen är ändå att lätta med stolar och likanande i framtiden


Att det ser lite keft ut med en mocka race ratt i en alcantar lyx rajser.. mocka rs ratten sitter som en smäck i 996 turbon med gt3 skal stolar med mocca inlägg, osv

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Puppan skrev:
pentén skrev:
tackar
har inte kollat pris på den ännu men vill inte att hon ska behöva känna att det är för jäkla dyrt vad ligger dom på? inte så svårt för mig att gå in och titta dock

har du ett hum om pris mr pete?

edit: hur länge har du haft din ratt? slits den så mycket även fast man kör med mocca handskar?


Har för mig att den kostar ca 2700:-
Min var begagnad och dessutom har jag kört en del i början utan handskar så nej dom slits inte så mycket..


Då jag kollade kostade en original gt2-ratt drygt 5.000 spänn. (Det är möjligt att samma ratt finns till någon annan modell och därmed har ett annat pris.) Kan man klara sig utan porscheloggan kan man köpa en Momo-ratt som ska vara samma modell för runt 2.000 kr.


Ett annat julklappstips på något som du kommer att behöva om du ska köra bana (med mockaratt) är ett par sjysta handskar. Kostar från 600 kr till 1.800 kr beroende på hur avancerade man vill ha. Jag är jättenöjd med mina sparco-vantar för 600 spänn. thumbs up

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Puppan skrev:
pentén skrev:
tackar
har inte kollat pris på den ännu men vill inte att hon ska behöva känna att det är för jäkla dyrt vad ligger dom på? inte så svårt för mig att gå in och titta dock

har du ett hum om pris mr pete?

edit: hur länge har du haft din ratt? slits den så mycket även fast man kör med mocca handskar?


Har för mig att den kostar ca 2700:-
Min var begagnad och dessutom har jag kört en del i början utan handskar så nej dom slits inte så mycket..


aj aj aj tror flickvännen få skippa detta om dom ligger vid dom priserna, stackare hon ska inte behöva punga ut så mycket
skönt att höra att den håller längre iallfall vid rätt hantering

för 2700kr slipper man byta nav utan då är det bolton sen släcka airbaglampan?

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Supramannen skrev:
pentén skrev:
vad är det mer som är skillnad förutom airbagen?
planen är ändå att lätta med stolar och likanande i framtiden


Att det ser lite keft ut med en mocka race ratt i en alcantar lyx rajser.. mocka rs ratten sitter som en smäck i 996 turbon med gt3 skal stolar med mocca inlägg, osv


aha du tänker så ja man får ju matcha övriga inredningen så klart men allt eftersom, fast som du säger så under tiden får det gärna se mindre kefft ut

nu vill jag inte "belasta" henne med en sån julklapp får bli att inhandla det själv i framtiden

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Maxx skrev:
Puppan skrev:
pentén skrev:
tackar
har inte kollat pris på den ännu men vill inte att hon ska behöva känna att det är för jäkla dyrt vad ligger dom på? inte så svårt för mig att gå in och titta dock

har du ett hum om pris mr pete?

edit: hur länge har du haft din ratt? slits den så mycket även fast man kör med mocca handskar?


Har för mig att den kostar ca 2700:-
Min var begagnad och dessutom har jag kört en del i början utan handskar så nej dom slits inte så mycket..


Då jag kollade kostade en original gt2-ratt drygt 5.000 spänn. (Det är möjligt att samma ratt finns till någon annan modell och därmed har ett annat pris.) Kan man klara sig utan porscheloggan kan man köpa en Momo-ratt som ska vara samma modell för runt 2.000 kr.


Ett annat julklappstips på något som du kommer att behöva om du ska köra bana (med mockaratt) är ett par sjysta handskar. Kostar från 600 kr till 1.800 kr beroende på hur avancerade man vill ha. Jag är jättenöjd med mina sparco-vantar för 600 spänn. thumbs up


just fan maxx! tänkte inte på handskarna superbra idé ju!
tackar och bockar

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Sunk skrev:
pentén skrev:
hej johan! och grattis till flytten, det blev täby tillslut, vad roligt då är det närmare än förut när man ska mecka


har väntat på att du ska skicka pm ang meckandet men det har inte droppat in något sen somras och när foten paja.
hoppas allt är bra


Tack! Det mindre roliga är att jag är i Täby men bilen är kvar där den stod förut så det har blivit längre.. håller på att leta en bra plats lite närmare Täby att ha M3:an på.

Vi kan leka skruva lite på bilen vilken helg som helst, bara inte denna helg då dottern fyller år. Men efter det så är jag bara glad att få din hjälp.
Växellådan sitter på men behöver dras fast och sen ska allt tillbax.. Och förutom det finns det ännu mer "godis" till bilen som skall dit innan nästa vår. Måste ju få bilen i form så att jag inte blir helt avhängd när du skaffar din nya bil.
Börjar bli dags för Porschen snart??

M v h

// Johan


oj det var inte en kort sträcka för att mecka bil

Jag kan höra med en vän ute i svinninge om det inte är för långt för dig? han har ett garage eller hans pappa har ett rätt stort garage men vet inte hur sugna dom är på att ha någon till där, men kan iallfall höra om du vill?

vad är det mer för godis du inhandlat =)? du hade ju flera hyller med fina saker , är det på än?

om det börjar bli dags för porschen ännu måste jag svara att planen är runt juni juli är tanken.

sen den eviga frågan om vart man ska inhandla den, blev sugen på tyskland när jag såg att richard och lids hämta gt2an därifrån så visst finns det bra bilar där, nu är det helt annan prisklass på 996 t och gt2 såklart men känns mr ok när dessa killar hämtar en bil från tyskland

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



pentén skrev:
Maxx skrev:
Puppan skrev:
pentén skrev:
tackar
har inte kollat pris på den ännu men vill inte att hon ska behöva känna att det är för jäkla dyrt vad ligger dom på? inte så svårt för mig att gå in och titta dock

har du ett hum om pris mr pete?

edit: hur länge har du haft din ratt? slits den så mycket även fast man kör med mocca handskar?


Har för mig att den kostar ca 2700:-
Min var begagnad och dessutom har jag kört en del i början utan handskar så nej dom slits inte så mycket..


Då jag kollade kostade en original gt2-ratt drygt 5.000 spänn. (Det är möjligt att samma ratt finns till någon annan modell och därmed har ett annat pris.) Kan man klara sig utan porscheloggan kan man köpa en Momo-ratt som ska vara samma modell för runt 2.000 kr.


Ett annat julklappstips på något som du kommer att behöva om du ska köra bana (med mockaratt) är ett par sjysta handskar. Kostar från 600 kr till 1.800 kr beroende på hur avancerade man vill ha. Jag är jättenöjd med mina sparco-vantar för 600 spänn. thumbs up


just fan maxx! tänkte inte på handskarna superbra idé ju!
tackar och bockar

Handskar är grymt!
Fick dessa på min 35-årsdag.. Klart fetaste handskarna i en Porsche :-)


_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
nice, du kör daytona gloves antar jag ?
såg mer lätthanterliga ut än dom överdragshandskarna outside seams gloves
fräcka!

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



pentén skrev:
nice, du kör daytona gloves antar jag ?
såg mer lätthanterliga ut än dom överdragshandskarna outside seams gloves
fräcka!


Jepp Daytona!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
kmarcus
Värmdö
Här sen Okt 2009
Inlägg: 235



Jag köpte ett par Sparco Storm, riktigt goa handskar! Försäljaren sa även att det är sådana som Lewis Hamilton kör med och det gjorde ju inte känslan sämre

Finns bl.a. på Realcar.

Mvh Marcus

_________________
M4rcus Kaellstr4nd
Porsche 997 turbo
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
måste ju ha porsche logga om man ska köra posse

hon frågade igår vad jag önska mig igen och då kom handskar på tal, jag skulle bara leta fram info till henne så hon kunde hitta det lättare.

grymt tack för hjälpen! tar bild efter julafton och lägger ut, lär ju komma upp en tråd om "julklappar vi fått"
där alla på rejsa visar upp sina bilrelaterade klappar

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
ErikBerg2
Skogen
Här sen Dec 2007
Inlägg: 329



Gör om jag har gjort ibland med framgång: lägg mellanskillnaden mellan vad flickvännen vill betala och vad du vill ha.

Då får du vad du vill ha.
och hon får ge dig nåt som gör dig jätteglad.
Alla nöjda o glada!

_________________
Erik Berg
"BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!"

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight=
Citera
Allmänt banåkaforum
Sport/mocca ratt till 996 TURBO
1, 2   >>
5678 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande