Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Sparco 4p-bälte wrap around-möjlighet? | 1564 besök totalt |
Eftersom det lutar åt Sparco Sprint-stolar i Miatan lär det bli Sparco-bälten också.
Men röret i bågen som bältet är tänkt att fästas i saknar fäste för clip-infästen. Så kan man på alla bälten bara trä ur bältet ur knäppet och trä det runt röret och montera som första bältet i nedanstående bild, eller vad rekommenderar ni? Vore skönt att slippa börja svetsa och dona i bågen eftersom den redan är lackerad. Och klippa i bältet känns ju lite nasty, är det ens tillåtet? _________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
||||||
Det går bra att trä ur bältet ur klämman, eller det är tillåtet att klippa upp bältet vid behov? _________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
||||||
Gör ett litet trådlyft... bara ett decennium gammal ju! Kan någon förtydliga för mig? Om man har mitten-varianten med clips, är det alltid så att man kan lirka ur bältet, skippa clipset och sen göra wrap around? Behöver jag nåt extra metallbeck eller är det bara att använda befintligt? Mvh _________________ Filip Norén, Malmö | Miata NA | BMW E46 Touring |
||||||
Dom flesta bältena går att trä ur låsblecket och sen trä ihop utan kroken. Använd ENBART dom delarna som följer med bältet när du köper det när du gör en wrap around samt se till att hålla det så tajt det bara går runt röret. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Tackar! Då ska jag bara bekräfta att det går att göra så med det tilltänkta bältet _________________ Filip Norén, Malmö | Miata NA | BMW E46 Touring |
||||||
Skruva banåkabil Sparco 4p-bälte wrap around-möjlighet? | 1564 besök totalt |