|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5679
Trådstartare
28 Nov 2010 20:28
Senast ändrad av Patrik Skoog, 02 Mar 2011 21:10, ändrad totalt 2 gånger
Mycket fint skick. Drivs och ägs av BMW återförsäljaren Förenade Bil i Malmö. Byggd under 2004 och har historik
i SSK, STCC och BMW Cup men har sedan 2008 i princip stått i varmgarage och endast körts ett par enstaka BMW Cup
tävlingar.
Kort info:
STCC skrämbreddad
Certad bur från Rally Produkter
Motorsport delar i fram/bakvagn
Lättviktsavgassystem
M3 H-låda
Öhlins 4 vägs dämpare fram/bak
Köhler 3.2l M3 motor
Nytt Stop TECH 6 kolvs ok/skiva fram
BBS fälgar med nya slicks
Motorn fick översyn/uppgradering år 2009 av Köhler (60,000:-) och har sedan dess gått 4 tävlingar. Nya frambromsar
(ok/skivor/belägg) under år 2010 Stop TECH 6 kolvs ok. (35,000:-) och har gått 2 tävlingar sedan dess.
Går lätt låga 1.03 tider på Knutan och 1:44 tider på Anderstorp. Vinnarbil i BMW Cup klass Special mfl.
Ett tillfälle att köpa en komplett startklar bil som har grym väghållning och är väldigt driftsäker och snabb.
Inga byten, eventuellt lite billigare vid snabb affär. Fler bilder finns vid intresse.
Pris: 275,000:- startklar.
_________________ Patrik Skoog
|
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538
29 Nov 2010 11:55
Den där känner man igen
Att man inte kan ha liten hög med pengar liggandes...
_________________ BMW MC-klubben
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5679
Trådstartare
_________________ Patrik Skoog
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
12 Dec 2010 22:35
Vingen måste byggas om för bmw cup va..?
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5679
Trådstartare
12 Dec 2010 22:36
Supramannen skrev: | Vingen måste byggas om för bmw cup va..? |
Ja, den är för bred i dagsläget
_________________ Patrik Skoog
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
12 Dec 2010 23:29
Patrik Skoog skrev: | Supramannen skrev: | Vingen måste byggas om för bmw cup va..? |
Ja, den är för bred i dagsläget |
Det är ju enklet fixat, men resten är rakt in va
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5679
Trådstartare
13 Dec 2010 09:23
Supramannen skrev: | Patrik Skoog skrev: | Supramannen skrev: | Vingen måste byggas om för bmw cup va..? |
Ja, den är för bred i dagsläget |
Det är ju enklet fixat, men resten är rakt in va |
Jajamensan, rakt in i 2011 års reglemente.
_________________ Patrik Skoog
|
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851
14 Dec 2010 23:21
Såg denna på Falkenberg för nåra år sen i dess enda (?) STCC race, satt en dieselturbo i den då. Såg välbyggd ut, skulle inte vara fel att ha!
_________________ Torbjörn Nyberg
|
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583
04 Jan 2011 11:03
En offtopic fråga av ren nyfikenhet
så den som köper denna kan vara med i BMW cup hur som helst ? vad kostar det att vara med i tävlingar ?
_________________ Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
|
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046
04 Jan 2011 12:44
pentén skrev: | En offtopic fråga av ren nyfikenhet
så den som köper denna kan vara med i BMW cup hur som helst ? vad kostar det att vara med i tävlingar ? |
Med en del modifieringar ja,
Förra året kostade det ca 1500:-? i serieavgift
och 450 per deltävling
_________________ Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5679
Trådstartare
04 Jan 2011 16:01
pentén skrev: | En offtopic fråga av ren nyfikenhet
så den som köper denna kan vara med i BMW cup hur som helst ? vad kostar det att vara med i tävlingar ? |
Hej,
Ja denna bil klassar rakt in i BMW Cup klass Special enligt 2011 års reglemente. Dock behöver vingen modifieras något för att matcha det uppdaterade reglementet. Allt annat är "grönt".
Förutom medlemsavgift i BMW Sport Club på 500:-/år så är det en serieavgift på 2000:- samt 500:-/deltävling.
_________________ Patrik Skoog
|
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583
05 Jan 2011 07:41
ok tack för svaret =)
Vad roligt för den som köper denna bil och kan börja tävla direkt! hoppas det går bra
_________________ Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392
06 Jan 2011 00:04
Patrik Skoog skrev: | pentén skrev: | En offtopic fråga av ren nyfikenhet
så den som köper denna kan vara med i BMW cup hur som helst ? vad kostar det att vara med i tävlingar ? |
Hej,
Ja denna bil klassar rakt in i BMW Cup klass Special enligt 2011 års reglemente. Dock behöver vingen modifieras något för att matcha det uppdaterade reglementet. Allt annat är "grönt".
Förutom medlemsavgift i BMW Sport Club på 500:-/år så är det en serieavgift på 2000:- samt 500:-/deltävling. |
Exakt vad skiljer motorn från standard?
Vilken motorstyrning?
Helt vanlig originallåda?
_________________ Peter Larsen
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5679
Trådstartare
06 Jan 2011 11:23
Peter Larsen skrev: |
Exakt vad skiljer motorn från standard?
Vilken motorstyrning?
Helt vanlig originallåda?
|
Hej Peter,
Motorn är förutom att den är genomgången av Köhler original i topp och botten (reglemente BMW Cup). Det som är ändrat är luftfilterburk/insug, grenrör, koppling/svänghjul samt vassare kammar med max lyft enligt reglementet (12mm/lober fria). Motec ECU samt original M3 växellåda.
_________________ Patrik Skoog
|
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623
06 Jan 2011 13:33
Det är väll även en S50B32, inte S54B32, om man tänker vad som skiljer sig mot en e46 standard =)
_________________ timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5679
Trådstartare
06 Jan 2011 15:40
Senast ändrad av Patrik Skoog, 11 Feb 2011 07:25, ändrad totalt 1 gång
timmy1701 skrev: | Det är väll även en S50B32, inte S54B32, om man tänker vad som skiljer sig mot en e46 standard =) |
Ja
_________________ Patrik Skoog
|
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187
06 Jan 2011 16:01
Patrik Skoog skrev: | timmy1701 skrev: | Det är väll även en S50B32, inte S54B32, om man tänker vad som skiljer sig mot en e46 standard =) |
Nix S52 |
På bilden ser det ut som en S50B32.
S52 finns bara som US modell.
_________________ / Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577
06 Jan 2011 16:12
Niklas Sandström skrev: | Patrik Skoog skrev: | timmy1701 skrev: | Det är väll även en S50B32, inte S54B32, om man tänker vad som skiljer sig mot en e46 standard =) |
Nix S52 |
På bilden ser det ut som en S50B32.
S52 finns bara som US modell. |
S52=M50 delux på ca 240hk
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187
06 Jan 2011 16:14
Michael Bäck skrev: | Niklas Sandström skrev: | Patrik Skoog skrev: | timmy1701 skrev: | Det är väll även en S50B32, inte S54B32, om man tänker vad som skiljer sig mot en e46 standard =) |
Nix S52 |
På bilden ser det ut som en S50B32.
S52 finns bara som US modell. |
S52=M50 delux på ca 240hk |
Nja S52=M52 delux, 3,2l på ca 240hk
_________________ / Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392
06 Jan 2011 22:11
Patrik Skoog skrev: | Peter Larsen skrev: |
Exakt vad skiljer motorn från standard?
Vilken motorstyrning?
Helt vanlig originallåda?
|
Hej Peter,
Motorn är förutom att den är genomgången av Köhler original i topp och botten (reglemente BMW Cup). Det som är ändrat är luftfilterburk/insug, grenrör, koppling/svänghjul samt vassare kammar med max lyft enligt reglementet (12mm/lober fria). Motec ECU samt original M3 växellåda. |
Finns det nått bänkpapper på hk och nm?
Är lådan 100% gatmässig?
_________________ Peter Larsen
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5679
Trådstartare
07 Jan 2011 08:21
Peter Larsen skrev: |
Finns det nått bänkpapper på hk och nm?
Är lådan 100% gatmässig?
|
Ja det skall finnas bänkpapper från Köhler som du inte blir missnöjd med
Är du intresserad av bilen så ring så tar vi resten av dina frågor via telefon.
_________________ Patrik Skoog
|
|