Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR2002 - Race2 varvtider Mugello
<<   1, 2
7672 besök totalt
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Damn titta lite på www.findthelimit.com och det var ju några snabba svenskar som är med i ligan.

Kalle Larsson: 1.53.077

Micael Johannssen: 1.53.350

Jag har lite att jobba på ser jag.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



haha så micke fick fart på sin bil?
hehe sist jag kollade hade han 1.55

_________________
Kalle Larsson
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Kalle Larsson skrev:

Tiderna ligger strax under 1.55 i vanligt trim. Att köra snabbare än så under en längre tid är svårt, om vi snackar tiotal varv alltså... Däcken tar så jäkla mycket stryk av alla camber man vill köra för att vara snabb och ha bra fäste.


Måhända en korkar fråga....

Får du bättre fäste m h a mer camber än vad som behövs för att ge en jämn däcktemp? Jag har i min enfald ställt camber endast efter att få jämn däcktemp....

Nästa fråga, funkar det så i verkligheten oxo? (kanske skulle lyfta över den frågan i allmänna forumet)

_________________
Pär Hylander
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Pär Hylander skrev:
Kalle Larsson skrev:

Tiderna ligger strax under 1.55 i vanligt trim. Att köra snabbare än så under en längre tid är svårt, om vi snackar tiotal varv alltså... Däcken tar så jäkla mycket stryk av alla camber man vill köra för att vara snabb och ha bra fäste.


Måhända en korkar fråga....

Får du bättre fäste m h a mer camber än vad som behövs för att ge en jämn däcktemp? Jag har i min enfald ställt camber endast efter att få jämn däcktemp....

Nästa fråga, funkar det så i verkligheten oxo? (kanske skulle lyfta över den frågan i allmänna forumet)


Jag är bara en lekman som följer Doug Arnous rekomendationer.
Det har varit lite diskutioner på simmods forum angående camber och speciellt camber-thrust.
Enligt honom är en skillnad på 5-8 grader en lämplig nicå. Han hade även en liknelse mellan ett däck och ett suddgummi. Ställ ett suddgummi rakt upp och försök dra det sidledes. Luta sedan suddgummit några grader och gör samma sak. Vilket fall hade mest grepp i sidled?
Naturligtvis gäller detta mest framdäcken, bak vill man ju ha bra grepp även i längsled.
Men eftersom vi kör ngt är greppet i längsled ingen stor problem eftersom fästet oftast är tillräckligt bra.
Lagom är bäst som det alltid brukar vara.
Slingriga banor => Mycket camber för högre kurvhastigheter
Så har jag förstått det iaf...

_________________
Kalle Larsson
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



hmmm jag vill poängtera att detta gäller vid kvalinställningar. I övriga fall, rejs, kommer ju behovet att få däcken att vara tillräckligt länge att sätta andra begränsningar än i kval där man enbart är intresserad av hastighet.

_________________
Kalle Larsson
Citera
Racingsimulatorer
GTR2002 - Race2 varvtider Mugello
<<   1, 2
7672 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande