Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Grand Prix Legends
1, 2   >>
22859 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lika bra att starta en tråd om GPL på en gång (oundvikligt om jag är med liksom )

om ni ska installera från scratch så har jag gjort en allt-i-ett patch av det som kommer från speltillverkaren (alltså inte massa fina bilar o banor än...) Annars så är det fem patchar och sex readme filer som måste studeras noga noga...

Här finns specialpatchen:
http://magnust.d2g.com/all-in-one/

Glöm sen inte att kolla på slideshowen :shock:
http://magnust.d2g.com/slideshow/


/Magnus T

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Lika bra att fortsätta en tråd om GPL på en gång (oundvikligt om jag är med liksom)

Plockade fram ratten igår och drog några varv på Monza för att känna lite på det. Fattades dock nästan två sekunder till mitt personliga rekord.

Perfekt spel för att hålla igång körkänslorna under vintersäsongen!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Här få du lite o drägla över:
http://www.simmods.com/forums/index.php?act=ST&f=27&t=6238& . . . .

(scrolla ner en bit på sidan så dyker Henrik Roos upp och den OTROLIGT snyggt gjorda nr 25 Porschen!!!)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



Såg precis att kultfilmen för alla GPL-addicts "Grand Prix" sänds kl 22.00 på TCM i kväll!! Kass film men uj vilka banor och bilar!

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002
Inlägg: 329



Med risk för att skämmas erkänner jag att jag inte installerat GPL sedan senaste formateringen...i augusti.
Kanske dags att skärpa sig?

_________________
/Mathias
Citera
Athomebomb
Stockholm, Sverige
Här sen Nov 2002
Inlägg: 21



Tja, GPL är väl kul ibland men inte mitt favvospel precis.

_________________
Alfred Thomé
----------------------------------------
Att älska är ingenting
Att bli älskad är någonting
Att älska och bli älskad tillbaka är allting
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Athomebomb skrev:
Tja, GPL är väl kul ibland men inte mitt favvospel precis.
om det inte finns kpistar eller bomber med i bilspelet så gillar du det ju inte (jag har inte sett några kpistar i GPL än iaf

_________________
Magnus Thomé
Citera
Athomebomb
Stockholm, Sverige
Här sen Nov 2002
Inlägg: 21



MagnusT skrev:
Athomebomb skrev:
Tja, GPL är väl kul ibland men inte mitt favvospel precis.
om det inte finns kpistar eller bomber med i bilspelet så gillar du det ju inte (jag har inte sett några kpistar i GPL än iaf


Vad? Bomber? Jag?

_________________
Alfred Thomé
----------------------------------------
Att älska är ingenting
Att bli älskad är någonting
Att älska och bli älskad tillbaka är allting
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



oopps! Jag tror att forumets första familjefejd är på G. Är det inte lättare om ni ropar till varandra?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare



:bighug:

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

AAArrrggghh. Skall jag aldrig få spela ett fullt fungerande GPL. Köpte det redan 98 men insåg efter litet tittande i instruktionerna och spånande på webben att det inte var något för ett ett blåbär som mig. Så, efter ett års tragglande med TOCA och CMR kändes det som om det var läge.

Då kom grafikchocken, man körde på något grått i något grönt. Bara att lägga ner. Men så kom den där ändringen som fixade så att även "normala" grafikkort funkade. Påét igen och nu gick det hyfsat. Ända tills att ratten ballade ur. Har ni försökt att köra med gas och broms kopplad till växlingspaddlarna? Intressant vill jag lova.

Så, nu, ytterligare något år senare (ja, jag vet, jag är inte snabb. Där heller, skall väl tilläggas.) sitter jag med ny Momoratt, ny Comaqburk och en jävla spellust sen en strulig racesäsong. Och vad händer? Jo, Disc not valid! dyker upp när jag skall installera. >

Finns det någon ABSOLUT Idiotguide till fixande av detta och liknande problem?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Sök på www.racesimcentral.com GPL-forum efter just "disc not valid". Jag har sett folk ha just det problmet men läste inte mera eftersom jag inte själv har det problemet.

När du gjort grundinstallationen från CD'n kan du använda min "all-in-one" patch istället för de fem patcharna från www.papy.com

Här finns den: http://magnust.d2g.com/all-in-one/

_________________
Magnus Thomé
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



GPL är ett av mina favorit spel och det är kul thumbs up . tänkte faktist fixa en patch med nåra kpistar på lotusen (skämt)

_________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Highspeedfreak skrev:
GPL är ett av mina favorit spel och det är kul thumbs up . tänkte faktist hacka in nåra kpistar på lotusen (skämt)


Behövs varken bomber eller kpistar. Man dör lätt efter 100 meter iaf... rätt in i räcket i dom bilarna... ujujuj!




Du har väl vart på min GPL site : http://magnust.d2g.com (ligger på den här servern faktiskt)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



P.P. skrev:
AAArrrggghh. Skall jag aldrig få spela ett fullt fungerande GPL. Köpte det redan 98 men insåg efter litet tittande i instruktionerna och spånande på webben att det inte var något för ett ett blåbär som mig. Så, efter ett års tragglande med TOCA och CMR kändes det som om det var läge.

Då kom grafikchocken, man körde på något grått i något grönt. Bara att lägga ner. Men så kom den där ändringen som fixade så att även "normala" grafikkort funkade. Påét igen och nu gick det hyfsat. Ända tills att ratten ballade ur. Har ni försökt att köra med gas och broms kopplad till växlingspaddlarna? Intressant vill jag lova.

Så, nu, ytterligare något år senare (ja, jag vet, jag är inte snabb. Där heller, skall väl tilläggas.) sitter jag med ny Momoratt, ny Comaqburk och en jävla spellust sen en strulig racesäsong. Och vad händer? Jo, Disc not valid! dyker upp när jag skall installera. >

Finns det någon ABSOLUT Idiotguide till fixande av detta och liknande problem?


Jag har för mig att installationen får spatt om man har fler än en CD-ROM drive, prova att ta bort en och installera om. När man dragit in den senaste patchen så slipper man ha CD'n i också så då är problemet ur världen!

(såg Magnus inlägg nu efter att ha suttit i telefon i 20 minuter men jag postar i alla fall! Så det så! )

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



MagnusT skrev:
Highspeedfreak skrev:
GPL är ett av mina favorit spel och det är kul thumbs up . tänkte faktist hacka in nåra kpistar på lotusen (skämt)


Behövs varken bomber eller kpistar. Man dör lätt efter 100 meter iaf... rätt in i räcket i dom bilarna... ujujuj!




Du har väl vart på min GPL site : http://magnust.d2g.com (ligger på den här servern faktiskt)

Klart jag har varit på din hemsida. Jag har ju laddat ner banor där ifrån.

_________________
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Vi körde lite nätverks-GPL igår och det är xxxx vad kul det var! (Tack för telesupporten förresten Magnus )

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har försökt förr men inte lyckast få ihop folk men i vinter kan vi väl göra ett nytt försök att samla ihop lite folk för en gemensam banträff på Nürburgring nånstans i snöiga svedala... (inomhus i värmen... )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Är ni riktigt snälla så kan jag fråga dom som har lokalen vi var i igår. Bara att plugga in burkarna och köra! Fast det var ju det här med övernattningen då... På golvet i lokalen kanske? Eller i soffan?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



Nisse C skrev:
Är ni riktigt snälla så kan jag fråga dom som har lokalen vi var i igår. Bara att plugga in burkarna och köra! Fast det var ju det här med övernattningen då... På golvet i lokalen kanske? Eller i soffan?


Var i Svedala är detta?

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Var i Svedala är detta?


Lidköping!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Racingsimulatorer
Grand Prix Legends
1, 2   >>
22859 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande