Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Renault Megane RS 8:29 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (24448 totalt) |
Termen "Superbaguette" är lite flummig, finns det en spec på bilen?
oavsett vilket är det såklart en fantastisk tid. jag får lite Nissan GTR varningar på baguetten, alla verkar sätta bra tider ganska omgående, vad är det som gör den så snabb BTG? _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
För att ge er lite perspektiv på saker, här är den exakta bilen(superbaguetten) från när SA körde den på lilla h.
Notera SA kommentar, den hade gått snabbare om det inte vore för att det var 6 grader ute. Trots detta gick den exakt lika fort som en orginal CSL på CUP runt lilla H. Alltså 1.13.5. Vår vän har alltså köpt just denna bil, kallad superbaguetten, p g a DEN FRANSKA årgångsjästen bagarn i adenå körde in i kakmixen då han bakade. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Litet förydligande bara, det är inte Peter som kört sin baguette på denna tid, mer info hittar ni här: http://www.autolife.se/page/55084/?M |
||||
nu har även franska polisen fattat att man ska ha Baguette på jobbet
http://www.youtube.com/watch?v=SARr2 _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Här är vad jag mäktade med vid samma tillfälle med 100% original baguetten på gatdäck.
Frågan är vad jag noterar med r-däck och camber? (har provat peters bil som har -2,5 camber fram samt r-däck, och efter det är jag helt övertygad om att jag kommer åka tydligt snabbare på varvet) Vad tror ni? Några adekvata gissningar _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Förväntar mig sub 8 |
||||
Vad tror du jag kör med flygande start _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Hörde precis ryktesvägen att en svensk vit Baguette "cruisade" runt igår kväll på 7.50.
|
||||
@TW, jag tror du kör likt alla kör baguette med flygande start, med andra ord just detta finns det ett facit på. Alltså ca 2 +-sek lite beroende om man håller mer eller mindre fullt eller ej under bron.
r-däck/camber finns det inget facit på, därav min fråga om adekvata gissningar. Gällande just r-däck/camber torde det vara i särklass mer individuellt hur det går, då detta avgörande sker runt hela slingan. Rakt fram på en kort rak flyer (jämfört ett helt slingrande varv) är det som sagt relativt lika lätt för alla att tillgodogöra sig den nämnda ca tiden kring 2 sek +-. Lycka till i morgon, då får du ditt eget flyer facit under bron antar jag. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Ja om jag ska spekulera själv, 4-8 sek torde vara enkelt. Baserar detta på känslan peters bil förmedlade till mig då jag fick prova ett varv. Bilen blir extremt mycket mer lättplacerad på banan och understyrnings tendenser avtar dramatisk, likaså grepp ökar rejält. Samtidigt kan jag köra mer aggressivt vilket är min naturliga körstil, detta utan att känna hur däcken sviker mig. Mina svaga sidor är att ta mig igenom långsamma svängar, det finns många på nür och jag gissar att igenom alla dessa kommer jag relativt enkelt åka bättre på r-däck. Jag bör våga hålla i mer även i snabba kurvor, för oavsett negativ camber eller ej på baguetten så håller r-däck i mer än gat-ditto. Men främsta vinsten för mig skulle jag tro är att jag slipper kompromissa med min körstil. En original CSL har noll och ingen negativ camber (i princip) Den går mycket bättre på CUP-r-däck vs gat-ditto. Får se kanske testar jag en gång till på gatdäck, detta var trots allt min andra gång i bilen totalt och har nu kört ca 45 varv totalt, resten lugna gatmil. Bilen har gått totalt 300mil nu och jag är tok nöjd med hela paketet! Hoppas testa r-däck i sommar någon gång, ska bli intressant att se om mina teorier kommer på skam eller ej. Lyckas jag inte förbättra tiden en god del sek blir jag extremt besviken på mig själv. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Ryktena har ersatts av fakta, tiden var 7.53 BTG med vägarbete efter Flugplatz med 70-50-30-begränsning. Det sitter ett KW Clubsport-kit på bilen, men effektmässigt är den 100% original. Potential för sub-7.50 med 250 hk, inte illa |
||||
Nürburgring Renault Megane RS 8:29 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (24448 totalt) |