Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Renault Megane RS 8:29
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (24448 totalt)
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Bildbeviset från SuperBaguetten idag.

Citera
ATM_Patrik
Sjuntorp
Här sen Jan 2011
Inlägg: 17



Respekt

_________________
Patrik Carvall
BTG 8.08.7
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



ATM_Patrik skrev:
Respekt


+1 på den! thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Termen "Superbaguette" är lite flummig, finns det en spec på bilen?

oavsett vilket är det såklart en fantastisk tid. jag får lite Nissan GTR varningar på baguetten, alla verkar sätta bra tider ganska omgående, vad är det som gör den så snabb BTG?


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
KW dämpare/fjädrar
Camberplattor
MPSC däck (225 runtom)
Chippad (typ 20-30 hk extra)
Halvbur (inget baksäte)
Bättre belägg

Tror det är allt.

Total kostnad 7000 euro.
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Nissan GT-R? Ja, den och Baguetten har ju samma pappa.

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



För att ge er lite perspektiv på saker, här är den exakta bilen(superbaguetten) från när SA körde den på lilla h.
Notera SA kommentar, den hade gått snabbare om det inte vore för att det var 6 grader ute.

Trots detta gick den exakt lika fort som en orginal CSL på CUP runt lilla H. Alltså 1.13.5. Vår vän har alltså köpt just denna bil, kallad superbaguetten, p g a DEN FRANSKA årgångsjästen bagarn i adenå körde in i kakmixen då han bakade.


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Imponerande Peter!

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Daniel Gudmundsson skrev:
Imponerande Peter!


+ 1 thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Qvisfr skrev:
Daniel Gudmundsson skrev:
Imponerande Peter!


+ 1 thumbs up


Litet förydligande bara, det är inte Peter som kört sin baguette på denna tid, mer info hittar ni här:
http://www.autolife.se/page/55084/?MessageStart=211

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Nej, inte jag som körde SuperBaguetten. Jag körde vanlig Baguette på r-däck 8.10.

SuperBaguetten är uppgraderad för 8000 euro, riktigt prisvärt kit om man ser vad man får och vad det ger.
Citera
ATM_Patrik
Sjuntorp
Här sen Jan 2011
Inlägg: 17



Detta är inte alls motivationshöjande


_________________
Patrik Carvall
BTG 8.08.7
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



nu har även franska polisen fattat att man ska ha Baguette på jobbet


http://www.youtube.com/watch?v=SARr2SGjN1E

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Putsade tiden lite med min Baguette förra veckan.

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Här är vad jag mäktade med vid samma tillfälle med 100% original baguetten på gatdäck.



Frågan är vad jag noterar med r-däck och camber?

(har provat peters bil som har -2,5 camber fram samt r-däck, och efter det är jag helt övertygad om att jag kommer åka tydligt snabbare på varvet)

Vad tror ni? Några adekvata gissningar

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Göte RS6 Sjögren skrev:
Frågan är vad jag noterar med r-däck och camber?

(har provat peters bil som har -2,5 camber fram samt r-däck, och efter det är jag helt övertygad om att jag kommer åka tydligt snabbare på varvet)

Vad tror ni? Några adekvata gissningar


Förväntar mig sub 8 thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Göte RS6 Sjögren skrev:
Här är vad jag mäktade med vid samma tillfälle med 100% original baguetten på gatdäck.



Frågan är vad jag noterar med r-däck och camber?

(har provat peters bil som har -2,5 camber fram samt r-däck, och efter det är jag helt övertygad om att jag kommer åka tydligt snabbare på varvet)

Vad tror ni? Några adekvata gissningar


Vad tror du jag kör med flygande start

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Hörde precis ryktesvägen att en svensk vit Baguette "cruisade" runt igår kväll på 7.50.

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



@TW, jag tror du kör likt alla kör baguette med flygande start, med andra ord just detta finns det ett facit på. Alltså ca 2 +-sek lite beroende om man håller mer eller mindre fullt eller ej under bron.

r-däck/camber finns det inget facit på, därav min fråga om adekvata gissningar. Gällande just r-däck/camber torde det vara i särklass mer individuellt hur det går, då detta avgörande sker runt hela slingan. Rakt fram på en kort rak flyer (jämfört ett helt slingrande varv) är det som sagt relativt lika lätt för alla att tillgodogöra sig den nämnda ca tiden kring 2 sek +-.

Lycka till i morgon, då får du ditt eget flyer facit under bron antar jag.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Mats Th skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Frågan är vad jag noterar med r-däck och camber?

(har provat peters bil som har -2,5 camber fram samt r-däck, och efter det är jag helt övertygad om att jag kommer åka tydligt snabbare på varvet)

Vad tror ni? Några adekvata gissningar


Förväntar mig sub 8 thumbs up


Ja om jag ska spekulera själv, 4-8 sek torde vara enkelt. Baserar detta på känslan peters bil förmedlade till mig då jag fick prova ett varv. Bilen blir extremt mycket mer lättplacerad på banan och understyrnings tendenser avtar dramatisk, likaså grepp ökar rejält. Samtidigt kan jag köra mer aggressivt vilket är min naturliga körstil, detta utan att känna hur däcken sviker mig. Mina svaga sidor är att ta mig igenom långsamma svängar, det finns många på nür och jag gissar att igenom alla dessa kommer jag relativt enkelt åka bättre på r-däck. Jag bör våga hålla i mer även i snabba kurvor, för oavsett negativ camber eller ej på baguetten så håller r-däck i mer än gat-ditto. Men främsta vinsten för mig skulle jag tro är att jag slipper kompromissa med min körstil.

En original CSL har noll och ingen negativ camber (i princip) Den går mycket bättre på CUP-r-däck vs gat-ditto.

Får se kanske testar jag en gång till på gatdäck, detta var trots allt min andra gång i bilen totalt och har nu kört ca 45 varv totalt, resten lugna gatmil. Bilen har gått totalt 300mil nu och jag är tok nöjd med hela paketet!

Hoppas testa r-däck i sommar någon gång, ska bli intressant att se om mina teorier kommer på skam eller ej. Lyckas jag inte förbättra tiden en god del sek blir jag extremt besviken på mig själv.


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Mats Th skrev:
Hörde precis ryktesvägen att en svensk vit Baguette "cruisade" runt igår kväll på 7.50.


Ryktena har ersatts av fakta, tiden var 7.53 BTG med vägarbete efter Flugplatz med 70-50-30-begränsning. Det sitter ett KW Clubsport-kit på bilen, men effektmässigt är den 100% original. Potential för sub-7.50 med 250 hk, inte illa thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Nürburgring
Renault Megane RS 8:29
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (24448 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande