Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Går vi in i vinterkoman nu?
1, 2   >>
5010 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det är några få sista banaktiviteter kvar i år och sen var det roliga slut för i år. En del sitter och slickar sina sår (och då menar jag främst i plånboken ). Andra börjar fundera på att kasta sig ut i garaget för att börja riva och fixa med bilen inför nästa säsong. Men det brukar väl i praktiken bli att man skjuter på det lite. Tills i mars - april eller så Några går säkert i köpa-annan-bil tankar, det är alltid tokkul att fundera kring - om inte annat så vittnar massa skojiga trådar i ämnet "vad är optimalt i prisklass si eller så" om det. Men man måste ju sälja det man har först ofta vilket kan ta lite tid, speciellt så här års?

Så går vi in i vinterkoma nu ett tag?



(Å andra sidan, glöm inte isbanekörningar och gokart nu i vinter )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



För mig blev sommaren ingenting alls av alla möjliga orsaker så jag kom inte ens fram till att montera "riktiga" däck på bilen. Funderar på att sälja till någon som vill leka på isen och skaffa något som går att använda direkt.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Hann med lite konbana med RX-8:an, med betoning på lite. Nu är frågan om det blir vinterdäck så man kan åka isbana eller garagera och skaffa bättre däck till nästa sommar (samt göra den hägrande Ringen-resan). Samtidigt lockar ju ett renodlat svängprojekt, men det får bli nästa vinter när turbo-RX3:an är klar.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
... Och skaffa något som går att använda direkt.

Ja dags för det igen för dig IMHo. thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Lyckats få ihop 700mil på kärran iår, hur kunde det gå till Tycker jag bara använt den till och från lite konbanor och 2 pass på Sviestad, men det smyger tydligen på lite mil när man vädrar den på vardagskvällarna så det inte står och blir skinn på oljan
Nu hoppas vi på is på sjön igen och den som vill bli av med sina 13" isdäck får gärna höra av sig

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



de flesta har väll redan rivit ner sina projektbilar vid det här laget och är på väg att bygga om/värre till nästa år, eller rentav började med nya projekt redan för nån/några månader sedan.

beror nog på vilken typ av kretsar man umgås i, men som jag ser det har den "riktiga" säsongen redan varit slut nu.

att vänta fram till mars april har jag aldrig förstått mej på , man vill ju ha allt klart för mappning osv direkt när snön börjar smälta bort, sen finns ju alltid lite småjusteringar som tar en månad eller två till å sen börjar ju säsongen runt april maj å då måste man ju hunnit med å fixxa det sista

sååå, ingen rast ingen ro. lika bra å köra stenhårt i garget nu fram tills det är isbilssäsong och för kallt för att driva runt värmekostnaderna i garaget

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3540



Riva isär? Nej, faktum är att banåkabilen står i garaget påställd och körklar

Men lite skruvande ska det väl bli i vinter, finns planer på att byta originalsprutet mot ett DTA och lite annat småfix.

Byta till större frambromsar också kanske...

Sen var det ju den där diffbromsen som borde monteras...


_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Nyss hittat uppställningsplats för Xsaran så... Bara att besikta, köra dit, ställa av och vänta på att det blir vår. Panikmekandet får jag ta efter att snön smält

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5735



Jag har ju haft bilen stående i över två år så det är mer panik för att verkligen få ihop den till sommaren. Jag har haft sån banåkabstinens att både Monde och 105-hästars flexifuel-Focus fått smaka konbana...

...men vinterkoma, för mig har det alltid bara varit en annan typ av säsong. Meksäsong ;-)

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
aelget
Tranås
Här sen Apr 2010
Inlägg: 103



Hann med MAX 9 varv på mantorp park innan jag bestämde mig för att ställa in och bygga ( MER effekt ) i min S2 Coupe...

Så jag hoppas man får träffa mycket glatt och trevligt folk nästa år!



[ Körde ett av 5100-träffarna. ]

_________________
Jonas Rithell
Citera
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 249



Vinterkoman avhjälps med lite annan typ av körning när man inte är i garaget och rustar upp räserbilen. längtar till snön lägger sig!


_________________
MVH Fabian Hallbom
Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Letar isdäck varje dag så, JA det är den säsongen nu men vinterkoma vill jag inte kalla det!!

Iskörning är

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
PerS
Vikingstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 90



Driftingmaffian behöver ju i alla fall inte lägga ner bara för att det blir vinter
http://www.youtube.com/watch?v=IKMNHBbhuac

_________________
Per Sjöberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
PerS skrev:
Driftingmaffian behöver ju i alla fall inte lägga ner bara för att det blir vinter
http://www.youtube.com/watch?v=IKMNHBbhuac




Man undrar hur han kom på idén Ser ju ut som inne på ett kontor typ .

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Har gjort massa mekaplaner för bilen, men inte hunnit värst mycket, dock har jag hunnit köra gokart i Hammarby Sjöstad, tycker vi borde ha ett litet rejsa-mästerskap snart

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Vintern är ju bästa tiden då slipper man köra och kan koncentrera sig på bygga..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Supramannen skrev:
Vintern är ju bästa tiden då slipper man köra och kan koncentrera sig på bygga..

Trodde det var ett banåkaforum?


_________________
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Fel, det är ett banbyggarforum

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Supramannen skrev:
Fel, det är ett banbyggarforum


Hehe, det är jag med på!


Nu ska vi bygga en bana att köra på



thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Magnus Thomé skrev:
Supramannen skrev:
Fel, det är ett banbyggarforum


Hehe, det är jag med på!


Nu ska vi bygga en bana att köra på



thumbs up


Vi håller på att utvidga verksamheten lite och har hyrt en till del av byggnaden (en sedan tidigt 90-tal nedlagd Volvofabrik). För att komma dit får man köra över (rätt så) en outnyttjad yta:



Containern till höger...



syns här till vänster. Och bakom oss



ännu lite mer utrymme. Plus några undanställda sommarbilar och båtar. jag vet inte varför, men jag får en massa lustiga funderingar om inohusbana, slalom mellan pelarna, eller åtminstone en sjuuuukt lång inomhusbana för kartar.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Jag går mot "uppis-tiden" av mig själv ( siktar på en lättare variant), Racecaren skall få den omvårdnad den förtjänar efter att ha fått jobba trotts nödvändigheten av kyskhetsbälte och dambinda. Pallbockar och golvtäcke är det som gäller. Blir bra det här. thumbs up thumbs up

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Allmänt banåkaforum
Går vi in i vinterkoman nu?
1, 2   >>
5010 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande