Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
STULET! Opel Kadett GT -91 Stockholm ÅTERFUNNEN!
3197 besök totalt
M5kungen
Skogås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 13


Trådstartare


Min Kadett GT sedan -91a som jag lagt ner min själ i att göra i ordning stals inatt....

inlåst i ett gemensamt kallgarage som Huge bostäder tillhandahåller för sina hyresgäster i Skogås centrum söder om Stockholm.

för att kunna komma ut krävs att man har en kodbricka från Huge Bostäder. Så det är alltså nån som bor i området som släppt ut bilen...
tittade till bilen senast kl 2230 måndag den 14:e.
ett vittne har sedan sett bilen utanför sitt garage i haninge (Järnåldersringen norra söderby) tisdag morgon den 15:e kl 0440 med nysnö på. Ingen fanns vid bilen. han öppnade då bilen och såg att den var bruten, han puttade då undan bilen för att kunna få ut sin bil ur garaget.

Sedan ringde han polisen och ville stöldanmäla bilen. Det fick han inte då han inte står som ägare på bilen. inga problem för honom " bara ni kommer ut och kollar upp bilen så". Polisen dök inte upp alls.

denna privatperson ringde mig först kl 0800 och jag åkte dit direkt men ingen bil på platsen....såg spåren efter mina nya däck.....

lite vad som är gjort på bilen:
 Nya drivaxlar med nya knutar
 Framvagn blästrat och lackat med powerflexbussningar
 Bakvagn kadett GSI 16v blästrat och lackat med powerflexbussningar
 Gula Koni dämpare runt om + Lesjöfors fjädrar
 Nya (för mig) femekrade 17" med sprillans 205/40 däck på
 Saab 288mm slitsade skivor fram med racebelägg
 Ny 16v skivor bak med racebelägg
 Racebromsvätska
 GSI front + huv
 cupspeglar
 I bilen låg nya sparklådor, framskärmar som det skulle byggas runda skärmarkanter av i bak

Så sjukt att dem lyckats komma nånstans med 17" sommardäck

det som är tråkigt är att förlora allt man gjort på bilen, inte bilens värde i sig.
köpte den för 5 tusen men efter det lagt ut över 40tusen...långt ifrån klar med bilen...

om någon sett bilen rulla runt Haninge/Skogås/ Stockholm så ring 070-735 0080

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh Micke / Skogås

_________________
Mikael Andersson

Bmw M5 E34 -95
Bmw M3 E36 -93
Opel Kadett GT 16v -91
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



"för att kunna komma ut krävs att man har en kodbricka från Huge Bostäder. Så det är alltså nån som bor i området som släppt ut bilen..."




kolla med Huge Bostäder ang brickan för de använder RCo passersystem och de loggar alla "brick läsningar"

då kan du se vilka som har gått in under den tidpunkten.

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
M5kungen
Skogås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 13


Trådstartare
Polisen har fått den infon och jag hoppas / antar att dom kontaktar Huge om dessa uppgifter.
jag får inte ut dessa uppgifter.....
inget välbefolkat garage så jag tror det är väldigt få loggar på dosan som öppnar utfartsporten...

hoppas dom får fram nåt.

_________________
Mikael Andersson

Bmw M5 E34 -95
Bmw M3 E36 -93
Opel Kadett GT 16v -91
Citera
M5kungen
Skogås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 13


Trådstartare
ÅTERFUNNEN!!!



Pundarna eller horungarna som tagit bilen har tagit batteriet

och ett äckligt biltema öppet luftfilter som satt i och dumpat bilen i Vendelsö.



annars var bilen helt intakt! dock trasigt tändningslås och rattlås

men det ska bort iaf då bilen bara ska gå på bana när den är klar.



så jävla skönt att kunna fortsätta med bilen!!!

_________________
Mikael Andersson

Bmw M5 E34 -95
Bmw M3 E36 -93
Opel Kadett GT 16v -91
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Grattis. Eller vad man nu ska skriva egentligen när man råkar ut för sånt här elände Men bra ändå att du fick tillbaka den med så lite åverkan som det var. Vet en Porsche 911 som blev stulen och hittades tre kilometer bort 150 meter ute på en åker, omsorgsfullt rullad många många varv innan den stannat

_________________
Magnus Thomé
Citera
M5kungen
Skogås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 13


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Grattis. Eller vad man nu ska skriva egentligen när man råkar ut för sånt här elände Men bra ändå att du fick tillbaka den med så lite åverkan som det var. Vet en Porsche 911 som blev stulen och hittades tre kilometer bort 150 meter ute på en åker, omsorgsfullt rullad många många varv innan den stannat


Tack!

_________________
Mikael Andersson

Bmw M5 E34 -95
Bmw M3 E36 -93
Opel Kadett GT 16v -91
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5119



nikke-tribal skrev:
"för att kunna komma ut krävs att man har en kodbricka från Huge Bostäder. Så det är alltså nån som bor i området som släppt ut bilen..."




kolla med Huge Bostäder ang brickan för de använder RCo passersystem och de loggar alla "brick läsningar"

då kan du se vilka som har gått in under den tidpunkten.



Tänk tanken att några smitit in i garaget efter någon kör ut, men innan dörren stängs. Loggas deras inträde i garaget?

Nu bryter de en gallergrind eller garageport, snor en bil. Tjuvkopplar etc. Låter den stå på tomgång, när någon kommer och kör in i garaget kör de ut. Loggas deras utfart på någon bricka?

Lätt att anklaga, ibland är tjuvarna smartare...

_________________
Roland Johansson
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



det loggas ju bara när man öppnar dörren/grinden med sin bricka tyvärr. säg till huge att skaffa övervaknings kameror.

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
STULET! Opel Kadett GT -91 Stockholm ÅTERFUNNEN!
3197 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande