| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
E Behörighet
|
2239 besök totalt |
|
E Behörighet
Funderar på att skaffa E behörighet är det någon här som har tipps mm. Är det svårt ? man har ju lagt till med en del .... efter att hatt körkort i 34år. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
|
Re: E Behörighet
Hej Per Jag tog mitt E-kort i somras. Kanon och ha! Först får man göra teori prov och när man klarat det så får man boka uppkörning. Teorin är värst, gör många prov online och kolla vad du fick för fel och lär av dem.
Näst värst är säkerhetsgenomgång med funktionsbeskrivning. Ett tips är att köra ett par lektioner på trafikskola för att lära dig vad man som är viktigt vid uppkörning.
Man ska ju köra miljövänligt, motorbromsa mycket.
och dem vet vad som är viktigt vid en säkerhetsgenomgång och funktionsbeskrivming. Lycka till
MVH Peter _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I
|
||||
|
Re: E Behörighet
Är det funktionsbeskrivning även vid BE? Trodde det bara tillhörde dom större fodorna. Det går att flumma igenom en funktionsbeskrivning...
_________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
|
Jag klarade mitt BE i fredags
Kan starkt rekommendera att köpa ett BE-paket på en trafikskola, det kostar lite men då går det smidigt och har du kört en del med kärra innan så klarar du dig troligen. Men visst måste man läsa lite och göra många prov online. _________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||||
|
Re:
Vad kostade det ungefär? _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
|
Re:
Hej Man kan nog inte göra det mycket billigare än 2000kr Mina kostnader: Körkortstillstånd: 220kr Förarprov trafikverket 1500kr Teoriprov: 220kr Trafikverket totalt: 1940kr Jag lånade böcker, gratis
Ett tips kolla att du har den senaste upplagan, böckerna uppdateras, t ex vintedäckreglerna. Hyra av bil med släp med rätt last vid uppkörning (trafikskola) 1900kr (lite dyrt) Lektion (70min) 1100kr x2= 2200kr (1 gång körning i trafik och 1 gång bankörning/säkerhets genomgång/ funktionsbeskrivning) Teori online 100kr för 5 prov x2= 200kr Trafikskola totalt: 4300kr Totalt för mig 6240kr Priset beror nog på hur du kan lösa med bil och släp till uppkörning och om du kör något hos trafikskola. http://www.korkortsportalen.se/jag-s http://www.korkortsportalen.se/Avgif Se info bifogade länkar. Lycka till.
MVH Peter _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I
|
||||
|
Re:
I paketet ingick böcker, datorfrågor, ett teoripass, tre dubbellektioner och lån av bil+släp vid uppkörning. Har för mig att paketet gick på drygt 5000 kr. Sen tillkommer ju en del avgifter som listats ovan, alltså totalt ~7500 kr. _________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
E Behörighet
|
2239 besök totalt |