Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Importera tävlingsbil från England, vagnbok?
1266 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19495


Trådstartare
Nu har en ny framtida idé börjat slå rot och en del frågor kommer upp.

Tanken är att köpa en tävlad och klar sportvagn från England och tävla med den i Modsport i Sverige (dvs glöm problem med gatreggning).

Kan man använda de Engelska bilhandlingarna som underlag för Vagnbok ("konvertera")?
oftast skiljer sig vissa saker (burrörsdimensioner tex är inte som de för hembygge i SBFs reglement), men kan man peka på acceptans av annat ASN under FIA och därmed få i de sakerna (klassat som "certbur" av annat ASN eller nåt)?

SBF-Kansli är inte alltid tillgängligt för frågor och det är alltid skoj att se om nån har erfarenheter att dela med sig av (som nån senare kan snubbla över, för jag hittade inget när jag sökte).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Den engelska vagnboken hjälper inget utan det blir en ny vagnboksbesiktning i sverige. Angående buren så är det dom svenska reglerna som gäller om man inte kan visa upp ett certpapper från den som byggt buren.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Citat:
SBF-Kansli är inte alltid tillgängligt för frågor och det är alltid skoj att se om nån har erfarenheter att dela med sig av (som nån senare kan snubbla över, för jag hittade inget när jag sökte).


Fråga inte så mycket då

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Allmänt banåkaforum
Importera tävlingsbil från England, vagnbok?
1266 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande