Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-02-26/27 SLC Winterhell 24h. Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (22409 totalt)
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



berlina skrev:
Som sagt. Vi fick lite problem med bromsen..........
Det blir veckans bekymmer att ta reda på orsaken. Vill tacka för hjälpen till alla inblandade som såg till att bilen drogs tillbaka mot Mantorpbanan ,det kanske hade gått fortare/enklare att gräva ett hål :-)
oljetråg mm ser lite platt ut efter att brakat över diket ut mot gärdet i fullgas.

Tack till er som såg till att det blev ett winterhell

/Hatchback racing


Japp såg det men det rök om framhjulen när du passerade mig i alla fall, sen kan detta ju var själva problemet, när man maxar och ska bromsa sig förbi och att bromsarna inte fungerar till 100% i slutet av ett 24-timmars.

Jag skriver en liten racerapport någon kväll i veckan i vår tråd om Madonnan den vackra bilen på banan

och till alla funktionärer med och mottävlare vill jag ge ett stort tack.
Citera
northgrahn
Sollentuna
Här sen Feb 2006
Inlägg: 7



Jag vill passa på att tacka för ett bra ordnat race och trots våra problem fick jag blodad tand och längtar till nästa tillfälle där jag kan vara med.

Vi hittade ju inget nytt framhjulslager till gammporschen. Så vi packade ihop och for hem lördag kväll redan. Borde kanske kört iväg till patand, han har ju garanterat allt till Porsche 924.

/Danne

_________________
Daniel Grahn
Porsche 911SC -81
Citera
Dieselmannen
Stockholm
Här sen Nov 2006
Inlägg: 61



Tack för ett bra arrangemang.

Synd att det alltid ska vara vissa pappskallar som kör som om det gällde livet och skiter i andra människors väl och ve. Ska det behöva bli allvarliga personskador innan folk fattar att man är där för att ha kul?

_________________
Ernesto Poletto
#88
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Dieselmannen skrev:
Tack för ett bra arrangemang.

Synd att det alltid ska vara vissa pappskallar som kör som om det gällde livet och skiter i andra människors väl och ve. Ska det behöva bli allvarliga personskador innan folk fattar att man är där för att ha kul?


Jag håller med. Allt var kul....allt gick bra.
Det enda som solkar lite är att det finns folk som använder ej klassade däck....och sedan utsätter andra för fara.
Vill man åka på ej klassade däck....får man ju visa hänsyn för dom som faktiskt tävlar.

Vi har bestämt oss. Vi åker inte fler tävlingar om inte däckfrågan löses.

Edit: Jag vill tacka team 88, för ortoligt sportslig körning under sista timmen.
Inga stängningar, över huvud taget...fast vi jagade med dubbla hastigheten bakifrån.... thumbs up



håkan, tagga ner........ vi har redan pratat om det och jag har och kommer ha dialog med fler både om däcksfrågan och även andra saker........ men du har vissa bra poänger som jag kommer införa som att vi sätter någon sorts bra märkning baktill på bilarna så man ser skillnad på om bilen går i 5papp+ på gatdäck eller slc på r-däck......

men sluta köra med hot eller ultimatum uttalanden....... jag personligen blir bara less på allt då och det förbättrar knappast läget.....

För övrigt så är många av er goda kålsupare när det gäller körningen, det är alltid någon annans fel när nånting går åt helvete .... så har det alltid varit i motorsport i ALLA klasser och tävlingsserier och så kommer det nog vara..... däremot vad som är viktigt är hur dom flesta beteer sig och agerar, och rent generellt så vill jag faktiskt ge hela klassen en eloge..... för det är bra körning oftast och framförallt så är det snällt.... som nu t.ex så var det ju inte en enda kontakt mellan bilar och rena påkörningar har det varit väldigt få av under alla 5papp+ tävlingar.....

men visst tappar en del bedömningarna med tveksamma gulflaggsomkörningar bakom räddningsbilar osv.... men visst jag kan bli hårdare i bestraffningarna, om ni tror att det kan minska på det..... jag tror inte det personligen iof utan tror att att prata med alla om det ger bättre resultat och tjata på er att tänka på sunt förnuft och att få er att känna varandra..... för man är snällare i körningen mot en "kompis"......

men skriv nu inte om specifika händelser (för dom inläggen raderar vi, för jag vill försöka få till en bra dialog nu med ALLA utan personpåhopp), utan tyck till rent generellt hur vi bäst motverkar aggressiv körning som är farlig ?
ska det vara genom bestraffningar, eller genom prat? eller på något annat sätt?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Tänkte även jag lägga inlägg om reglerna som vanligt.

Du har nu flera ggr efteråt hävdat att den och den bilen kör en annan klass vilket inte framgår förän efter tävlingarna här på forumet och inte kan läsas i resultatlistan. Detta är ren bullshit och efterkonstruktioner. Detta kan du enkelt tala om ett par ggr i radion eller så så vet alla.

Jag har inget emot att någon väljer R-däck för att det är kul och man ändå inte är med i racet längre av olika anledningar men då ska de per automatik inte vara med och köra i 5-papp+ utan i någon SLC klass. Lika så om man åker med bilar byggda till racebilar från grund.


Iom. Mantorp 24-timmars har du strukit att grundbilen ska vara en 5000:-bil, ställbara dämpare och riktiga chassin är ok men inte plastrutor tex. Och har det strulat så sätt på R-däck och kör ikapp, helt ok! mao. djungelns lag.

Vi åker troligen igen men då vet vi om att det är ok att åka R-däck osv. Helt ok att köra förbi varandra i slutet på rakan under gulflagg när dina funktionärer står och bärgar i kurvan efter osv. Oss spelade dom omkörningarna ingen roll då de bilarna låg många varv före. Men säkerheten måste gå först. Lika så vart jag omkörd efter när vi passerade huvud postering första varvet med dubbla gula flaggor viftande och utan att kunna veta om något mer just hänt i startkurvan tex. Säkerheten måste gå före. Jag låg efter en bil som gick på sladd förbi bärgningsbilen!!!!

Åker vi långlopp så är det bättre med kod 60 som du brukar köra med tills det är bärgat än godtyckligt, speciellt när det tar 30min att bärga i slutet på racet. Då blir det kanske den mest omdömeslösa som inte tar hänsyn till funktionärer mfl. som vinner.

Vi kör billigt långlopp för att det är kul att få köra mycket till en billig peng samt att det är lite tävling.

Nästa race skiter vi också i tekniska reglerna och åker med bilen på det sätt vi vill ha för att ha kul och tar det som en trackday och fullständigt ignorerar tekniska reglementet men tar hänsyn till de duktiga funktionärerna som jobbar och kämpar för att vi ska kunna få åka.
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Jag var ute på code 60 varven som var vid 4 tiden på morgonen och snackade lite med andra som varit ute då och de som passerade mig hade helt enkelt inte uppmärksammat att det var code 60 som gällde. Det är ganska lätt att förstå då en lila flagga syns rätt dåligt i mörkret. Så frågan är om det går att göra det mer tydligt eller om det ska utvärderas andra lösningar.

Min känsla är att räddningspersonal helst vill stoppa trafiken så det kanske är lika bra att flagga av under bärgning istället för code 60, för varje bärgning som jag lyssnade på så var det diskussioner över radion om hur folk körde förbi dem. Så rödflagg vid bärgning kan väl kanske vara lösningen? Det blir betydligt enklare skuldfråga om det är nån som inte uppmärksammat eller struntar i gulflagg eller code 60?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
joakim_adolfson

Här sen Mar 2003
Inlägg: 471



Hej,

vill först tacka alla för en kul tävling med VÄLDIGT FÅ incidenter trots en del regelbryt och mkt dåligt före, jag vet att det var fler än det omtalade teamet som bröt mot omkörningsregeln vid gulflagg så alla är lika kålsupare (ingen nämnd ingen klämd).

Dock tycker jag att en generell skärpning bör utgå till alla, man kör inte om inför en gulflaggs situation speciellt inte när räddningspersonal frivilligt står vid sidan och hjälper oss tävlare, vi skall vara dessa själar evigt tacksamma som möjligt gör oss att ha kungligt roligt.

Men all in all tack för en mkt god och välskött tävling.


_________________
Joakim Adolfson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
joakim_adolfson skrev:
Hej,

vill först tacka alla för en kul tävling med VÄLDIGT FÅ incidenter trots en del regelbryt och mkt dåligt före, jag vet att det var fler än det omtalade teamet som bröt mot omkörningsregeln vid gulflagg så alla är lika kålsupare (ingen nämnd ingen klämd).

Dock tycker jag att en generell skärpning bör utgå till alla, man kör inte om inför en gulflaggs situation speciellt inte när räddningspersonal frivilligt står vid sidan och hjälper oss tävlare, vi skall vara dessa själar evigt tacksamma som möjligt gör oss att ha kungligt roligt.

Men all in all tack för en mkt god och välskött tävling.



det är en bra sammanfattning som jag delar helt och hållet.....


sen Håkan, jorå, det drogs många varv på R-däcksteamet..... 26st tror jag det vart till slut....

sen köra med rödflagg är inget alternativ vid bärgningar...... att sista tog lång tid, ja det är inte så konstig att den tog närmare 25 minuter tyvärr eftersom vinschen tog tid att både få ut och in och vi fick göra det flera gånger då bilen stod ca 120 meter från bankanten..... får man en så kraftig avkörning som man får med frusen avåkningszon och en bil helt utan bromsar så kommer bilen långt... fast det är iaf bättre än att den hade stannat i något räcke...... helt enkelt något som man får acceptera..... sen hade man väl iofs kunnat välja att låta bilen stå och fixa det i efterhand av rejset... det är väl frågan man kan ställa sig som arrangör.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Björn..... regler och klassindelningar och hur vi tolkar dom kan vi ta en diskussion om när jag lägger fram ... serien 2011 som jag är lovad dom sista datumen imorgon av skullman.

nu har jag provat lite olika saker eftersom det varit lösa tävlingar som inte har ingått i någon serie.

men nu blir det en serie och som jag hoppas fler bilar kommer till , och där vi kommer köra i TVÅ separata bedömningsklasser med olika regler, där den ena består av enkla bilar med gatdäck och den andra lite mera avancerade bilar med möjlighet att åka på R-däck.

men som sagt, jag väntar på datum för att kunna släppa infon imorgon förhoppningsvis.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Fredrik - SLC skrev:
Björn..... regler och klassindelningar och hur vi tolkar dom kan vi ta en diskussion om när jag lägger fram ... serien 2011 som jag är lovad dom sista datumen imorgon av skullman.

nu har jag provat lite olika saker eftersom det varit lösa tävlingar som inte har ingått i någon serie.

men nu blir det en serie och som jag hoppas fler bilar kommer till , och där vi kommer köra i TVÅ separata bedömningsklasser med olika regler, där den ena består av enkla bilar med gatdäck och den andra lite mera avancerade bilar med möjlighet att åka på R-däck.

men som sagt, jag väntar på datum för att kunna släppa infon imorgon förhoppningsvis.


Du har redan satt ribban!

Det står tex inte i reglerna att plastrutor är bullshit poäng utan det vart bullshit från början för att hålla 5000:- nivån så varför vara så inkonsekvent. Jag diskuterar inte dina regler längre utan om vi åker för att köra race kommer vi läsa dom förutsättningslöst som fan läser bibeln likt många andra. Annar enligt ovan. Det var ca:5bilar som var 5-papp nu på 24-timmars och kanske 5st till i gråson typ våran.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Förresten kan ALLA titta i sina gömmor ?????

under dom sista 5 tävllingarna i 5papp+ har det nu försvunnit ca 20st Alinco-radios som jag lånat ut till er team.

dom är små och svarta och står ALINCo DJ-S41C på dom......

eftersom det är så många så är det ett problem att ersätta dom för mig såklart som ni förstår, så jag är jättetacksam om ni kan leta lite och ge dom till mig.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Dieselmannen
Stockholm
Här sen Nov 2006
Inlägg: 61



ButterflyRacing skrev:
Dieselmannen skrev:
Tack för ett bra arrangemang.

Synd att det alltid ska vara vissa pappskallar som kör som om det gällde livet och skiter i andra människors väl och ve. Ska det behöva bli allvarliga personskador innan folk fattar att man är där för att ha kul?


Jag håller med. Allt var kul....allt gick bra.
Det enda som solkar lite är att det finns folk som använder ej klassade däck....och sedan utsätter andra för fara.
Vill man åka på ej klassade däck....får man ju visa hänsyn för dom som faktiskt tävlar.

Vi har bestämt oss. Vi åker inte fler tävlingar om inte däckfrågan löses.

Edit: Jag vill tacka team 88, för ortoligt sportslig körning under sista timmen.
Inga stängningar, över huvud taget...fast vi jagade med dubbla hastigheten bakifrån.... thumbs up


Tack. Men det är en självklarhet tycker jag. Men trots detta skulle Securia-BMW trycka mig utåt i parisen, där jag med mina slutkörda däck knappt kunde rulla igenom, men det räcker tydligen inte för dem. Och Golfen skulle ju också plocka av mig med 1 varv kvar att åka.

_________________
Ernesto Poletto
#88
Citera
Classe

Här sen Jul 2004
Inlägg: 19



Prova att använda backspeglarna så händer inte såna saker.
Dieselmannen skrev:
ButterflyRacing skrev:
Dieselmannen skrev:
Tack för ett bra arrangemang.

Synd att det alltid ska vara vissa pappskallar som kör som om det gällde livet och skiter i andra människors väl och ve. Ska det behöva bli allvarliga personskador innan folk fattar att man är där för att ha kul?


Jag håller med. Allt var kul....allt gick bra.
Det enda som solkar lite är att det finns folk som använder ej klassade däck....och sedan utsätter andra för fara.
Vill man åka på ej klassade däck....får man ju visa hänsyn för dom som faktiskt tävlar.

Vi har bestämt oss. Vi åker inte fler tävlingar om inte däckfrågan löses.

Edit: Jag vill tacka team 88, för ortoligt sportslig körning under sista timmen.
Inga stängningar, över huvud taget...fast vi jagade med dubbla hastigheten bakifrån.... thumbs up


Tack. Men det är en självklarhet tycker jag. Men trots detta skulle Securia-BMW trycka mig utåt i parisen, där jag med mina slutkörda däck knappt kunde rulla igenom, men det räcker tydligen inte för dem. Och Golfen skulle ju också plocka av mig med 1 varv kvar att åka.

_________________
Claes Lindblom
Citera
Eftersnack
2011-02-26/27 SLC Winterhell 24h. Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (22409 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande