Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Harrys laptimer - iPhone logger+video
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15
6 besök senaste veckan (150330 totalt)
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18598



Billigt ju, jämfört med resten av grejerna menar jag.

Har GP själv men kommer inte ihåg vad det kostade.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Rembry
Göteborg
Här sen Apr 2016
Inlägg: 103



Pelleflash skrev:
Jo, tittade lite närmare på vad de olika varianterna klarade av så det blev Grand Prix. Handlade även en OBD med wi-fi på Kjell & co men den har jag inte hunnit prova än. Testade att filma lite i vanlig trafik o det verkar ju funka bra. Lyckades till och med att spara ner filmsnutten på Dropbox. Undrar bara hur mycket plats en lång film kan ta (typ 15 varv på Sviestad eller så).
Är det någon som vet om det går att använda "båda kamerorna" samtidigt här, alltså filma både framåt o bakåt med telefonen?


Gällande OBD så tänk på att du bara kan använda en enhet via wifi, oftast använder externa kameror sig av wifi. Finns OBD med blåtand för iphones med.

Tror tyvärr inte att du kan använda telefonens bägge kameror samtidigt (tror aldrig jag har hört om detta). Tror att du kan använda telefonen och extern kamera samtidigt.

Gällande storlek beror det helt på kvalitet.

Finns massa bra info på Harrys hemsida om alla tillbehör man kan koppla och vilka som inte går! Kolla in www.gps-laptimer.de , finns ett klockrent forum där och även Mr Harry är jävligt snabb på att svara!

_________________
Louis-Philippe Rembry
Renault Megane RS F1 R26 -07
Citera
Pelleflash
Linköping
Här sen Feb 2015
Inlägg: 106



Fick även Apple watch att hitta Harry-appen men det verkar inte gå att styra nåt från klockan. Jag hade en förhoppning om att det skulle kunna gå att starta inspelning och så från handleden (eftersom det kan bli knepigt annars när man sitter fastspänd).
Är det någon som har erfarenhet av Apple watch och vet om det ska gå att styra appen från den?

_________________
Pelle Thorén
-VX220 turbo -03
-Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD
-BMW 330i -06 (vardag)
-Triumph Rocket III -08 (fritid)
Citera
Pelleflash
Linköping
Här sen Feb 2015
Inlägg: 106



MaZ skrev:
Billigt ju, jämfört med resten av grejerna menar jag.

Har GP själv men kommer inte ihåg vad det kostade.

Ja, det är väl den lilla kostnaden i sammanhanget.

_________________
Pelle Thorén
-VX220 turbo -03
-Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD
-BMW 330i -06 (vardag)
-Triumph Rocket III -08 (fritid)
Citera
Pelleflash
Linköping
Här sen Feb 2015
Inlägg: 106



Rembry skrev:
Pelleflash skrev:
Jo, tittade lite närmare på vad de olika varianterna klarade av så det blev Grand Prix. Handlade även en OBD med wi-fi på Kjell & co men den har jag inte hunnit prova än. Testade att filma lite i vanlig trafik o det verkar ju funka bra. Lyckades till och med att spara ner filmsnutten på Dropbox. Undrar bara hur mycket plats en lång film kan ta (typ 15 varv på Sviestad eller så).
Är det någon som vet om det går att använda "båda kamerorna" samtidigt här, alltså filma både framåt o bakåt med telefonen?


Gällande OBD så tänk på att du bara kan använda en enhet via wifi, oftast använder externa kameror sig av wifi. Finns OBD med blåtand för iphones med.

Tror tyvärr inte att du kan använda telefonens bägge kameror samtidigt (tror aldrig jag har hört om detta). Tror att du kan använda telefonen och extern kamera samtidigt.

Gällande storlek beror det helt på kvalitet.

Finns massa bra info på Harrys hemsida om alla tillbehör man kan koppla och vilka som inte går! Kolla in www.gps-laptimer.de , finns ett klockrent forum där och även Mr Harry är jävligt snabb på att svara!

Tackar för det, bara att läsa vidare då!

_________________
Pelle Thorén
-VX220 turbo -03
-Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD
-BMW 330i -06 (vardag)
-Triumph Rocket III -08 (fritid)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

Med handskar på så går det väl ändå inte att styra nåt ens på Apple watch tyvärr

_________________
Magnus Thomé
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Pelleflash skrev:
Tack för det!
Ser i listan (i appen) att det bara verkar vara gopro samt en Sony kamera som går att matcha med Harrys. Stämmer det så att det alltså inte går att använda någon billigare "actionkamera"?

Jag har samma uppfattning att endast dessa fungerar för "automagisk" synkning av varv. Använder själv Sonys minsta AZ1-kameror. Sämre bild än nya GoPro men bra bildstabilisering. Du kan dock ta vilken film som helst och synka i efterhand. Det är inte allt för svårt eller tidsödande om det inte är en hel massa stinter och filmer.

Edit. jag har version Petrolhead som jag en gång i tiden (2-3 år sedan) uppdaterade till Grand Prix. Vet inte om in-app upgrade finns kvar för den som vill snåla lite och testa först?!

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18598



Magnus Thomé skrev:
Med handskar på så går det väl ändå inte att styra nåt ens på Apple watch tyvärr


Du får ha öppen hjälm och ingen balaklava så löser du det med näsan...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Pelleflash
Linköping
Här sen Feb 2015
Inlägg: 106



Magnus Thomé skrev:
Med handskar på så går det väl ändå inte att styra nåt ens på Apple watch tyvärr

Poäng där!
Kanske peka med näsan...

_________________
Pelle Thorén
-VX220 turbo -03
-Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD
-BMW 330i -06 (vardag)
-Triumph Rocket III -08 (fritid)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

Ja det blir ju lite lättare att peta med näsan på en apple watch än att försöka peta med näsan på den fastsatta telefonen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pelleflash
Linköping
Här sen Feb 2015
Inlägg: 106



Magnus Thomé skrev:
Ja det blir ju lite lättare att peta med näsan på en apple watch än att försöka peta med näsan på den fastsatta telefonen

thumbs up

_________________
Pelle Thorén
-VX220 turbo -03
-Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD
-BMW 330i -06 (vardag)
-Triumph Rocket III -08 (fritid)
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Allt sedan starten av HLT har jag haft den i telefonen, ett fint redskap. Tyvärr har det blivit mer och mer i form av ett tilltrasslat headset som man försöker reda ut innan samtalet är slut.

Häromdagen tröttnade jag när kameran inte satte igång som den borde. Istället laddade jag ner Racechrono som numera har släppts för Iphonen. Man trycker bara på en stor fet röd tryckknab och sedan sköter programmet resten.

Bye bye Harry!

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
t1hero
Linköping
Här sen Maj 2013
Inlägg: 71



Lite frågor, ber om ursäkt om jag missat dem tidigare i tråden.

* Högstahastighet på föregående raka och lägstahastighet i kurva, går de att få live eller är de bara i replay?

* Jag har petrolhead för android, men GP har "advanced data analysis" som jag inte hittar beskrivet någonstans, värt att köpa?

_________________
Mattias Hellström
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Någon som jobbat med att analysera sina loggar från Harrys i Iphone via Circut tools 2?https://www.vboxmotorsport.co.uk/index.php/en/circuit-tools-driver-analysis-software

Jag har svårt att få till så filmen kommer upp i CT2. Får övrig logg data men inte filmen.

Har hittat info om att filmen måste döpas om (stod i .VBO filen) vilket jag gjort och sett till att den är i mp4 format men får fortfarande inte upp den i analysprogrammet.




Hilfe bitte

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

Fick du någon ordning på det här Peter?


Jag har fått det att fungera från Racechrono.... förut. Men inte nu Minns inte vad jag gjorde annorlunda

_________________
Magnus Thomé
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Magnus Thomé skrev:
Fick du någon ordning på det här Peter?


Jag har fått det att fungera från Racechrono.... förut. Men inte nu Minns inte vad jag gjorde annorlunda


Nope, har inte försökt nått mer sedan sist.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
AZAD
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



På senare tid får jag ingen loggning av g-kraften och när man skapar overlay ligger bollen på 0.0G hela tiden.
Nån som råkat du för detsamma?
Jag kör GP edition v21.2 på android ihop med en XGPS160.

_________________
//Rahel Azad
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 417



Har Harrys Grand Prix Edt V21.2 + HERO+ wifi men GPS är inte bra nog så jag vill ha 10hz samtidigt som jag vill ha in OBD datan. Där krockar det, eller?

Tänkte köra http://www.tonwon.co.uk/shop/automotive-diagnostics/tonwon-pro-ble-obd . . . . för OBD och ngn BT gps med 10-20hz om det funkar med 2st BT uppkopplingar samtidigt?

Annars kanske BAD ELF med lightning connector?

Vad har ni testat?

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Jonas@ZIP skrev:
Har Harrys Grand Prix Edt V21.2 + HERO+ wifi men GPS är inte bra nog så jag vill ha 10hz samtidigt som jag vill ha in OBD datan. Där krockar det, eller?

Tänkte köra http://www.tonwon.co.uk/shop/automotive-diagnostics/tonwon-pro-ble-obd . . . . för OBD och ngn BT gps med 10-20hz om det funkar med 2st BT uppkopplingar samtidigt?

Annars kanske BAD ELF med lightning connector?

Vad har ni testat?


Jag kör både OBD dongeln: https://www.amazon.com/TONWON-Scanner-Connects-Bluetooth-Android/dp/B0 . . . . samt DUAL XGPS150 5Hz: https://www.amazon.com/dp/B006M49G80/ref=sspa_dk_detail_4?psc=1 via BT samtidigt utan problem.

Jag har dock inte testat det ihop med extern kamera via wifi som du vill göra men borde inte ställa till några bekymmer kan jag tro.

Jag kör HARRYS PETROLHEAD Edt v21.2

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 417



Wärhner skrev:
Jonas@ZIP skrev:
Har Harrys Grand Prix Edt V21.2 + HERO+ wifi men GPS är inte bra nog så jag vill ha 10hz samtidigt som jag vill ha in OBD datan. Där krockar det, eller?

Tänkte köra http://www.tonwon.co.uk/shop/automotive-diagnostics/tonwon-pro-ble-obd . . . . för OBD och ngn BT gps med 10-20hz om det funkar med 2st BT uppkopplingar samtidigt?

Annars kanske BAD ELF med lightning connector?

Vad har ni testat?


Jag kör både OBD dongeln: https://www.amazon.com/TONWON-Scanner-Connects-Bluetooth-Android/dp/B0 . . . . samt DUAL XGPS150 5Hz: https://www.amazon.com/dp/B006M49G80/ref=sspa_dk_detail_4?psc=1 via BT samtidigt utan problem.

Jag har dock inte testat det ihop med extern kamera via wifi som du vill göra men borde inte ställa till några bekymmer kan jag tro.

Jag kör HARRYS PETROLHEAD Edt v21.2


Ok spännande!

Beställde Bad Elf +Tonwon, återkommer med resultat tillsammans med HERO+ kameran får vi se

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Harrys laptimer - iPhone logger+video
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15
6 besök senaste veckan (150330 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande