| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Nya trådar för 1:Miljö 2:Enkla tävlingsformer
|
1225 besök totalt |
|
Halloj! Som ordförande i en märkesklubb och som körglad entusuiast saknar jag officiella trådar för att diskutera miljö. SBF exempelvis är miljöcertifierad och vår Förening Audi ClubSport har så kallat Brons Diplom från SBF. Motorsport är ju den mest hatade sporten från miljöaktivisters håll. Dessutom politiskt incorrekt. Det är viktigt att visa att det inte finns någon något annat förbund under svenska riksidrottsförbundet som SBF som är så engagerade i miljöfrågor. Vi inom otorsporten har alltid ögonen på oss när det gäller miljö då vi framställs som smutsaktiga bovar som bara förstör. Vi måste visa att vi faktist är bäst när det gäller miljöfrågor för att skydda framtida motorsportaktiviteter! Rejsa.nu bör tillhöra fronten när det gåller miljöfrågor och varför inte vara första motorsport/bil-forumet (som jag känner till) som skall diskutera hur vi kan hjälpas åt att göra miljöpåverkan så liten som möjligt. Enkla tävlingsformer (time attack, konbana, drifting och dragracing för GATBILAR) och nya enklare licenser exploderar inom SBF och andra organ som ett sätt att värva mer till motorsporten. Detta borde fångas upp och diskuteras! P.S. Snälla admin, lägg till www.audiclubsport.se efter namnet i vår märkesklubbtråd. D.S. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||||
|
Re: Nya trådar för 1:Miljö 2:Enkla tävlingsformer
Fixat
Det är bara för den som är hågad att dra igång en sån diskussion
Absolut! Antalet trådar som avhandlat reglemente och andra frågor kring detta i till exempel slalom har varit många under åren här på Rejsa. Rejsa når ju i princip alla som håller på med gatbilsbanträffsåkande i Sverige. Jag personligen har på olika sätt jobbat för att instegsracing (långloppsserier, märkes Cup'er osv) ska finnas på rejsa för att korskoppla ihop med gatbilsåkandet, med flera möjliga synergieffekter som resultat om man jobbar rätt. Det senaste jag pillat med har varit att försöka få till en handfast konkret mentorverksamhet, det har jag dock inte lyckats få igång än. Men precis som med miljöfrågor som du nämner tidigare, det är till syvende och sist alla ni som besöker Rejsa som diskuterar, eller inte diskuterar. Så om några tar på sig att dra igång diskussioner om specifika saker så blir det ju av. _________________ Magnus Thomé
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1225 besök totalt |