Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport 197 -07 ¤ Nu med bilder ¤
1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (10640 totalt)
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
Hej alla! Nu är det min tur att starta min första " seriösa " tråd..

Bilen är en röd Clio sport -07 på 6000 pensionärs mil.
Bilen köptes ny av ett engelskt pensionärs par och har mestadels rullat i Frankrike och England.
Bilen kostade ny 30.000 EURo.
Fullkomlig speclist kommer samt bilder så fort jag får möjlighet.

Bilen kommer mestadels användas på gata men ett par bandagar hoppas jag kunna få njuta av.

To Do listan är lång men så småningom kommer den nog bli precis som jag vill ha den!

K&N Filtret är nu monterat
Vita Fälgar är beställda.
http://rallyshop.se/produkt/Speedline-2120
Bättre belägg kommer så fort jag vet vilka.. ( Gärna tips! ) ( kommer i veckan )
H&R Sänk fjädrar kommer inom kort..
Cup vinge
Front spoiler

Listan kan göras lång och kommer avyttras efterhand.











_________________
Pierre Gardebrand
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



....och Baguette-maffian utökas med ytterligare en, trevligt. Dessutom med rätt modell också
Kul med en till projekt-tråd, någon moderator kan väl lyfta in denna tråd i "Rejs & banåkarbilar"-delen, där jag tror att den hör hemma?
Lycka till!

_________________
Nils Erixon
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
NErixon skrev:
....och Baguette-maffian utökas med ytterligare en, trevligt. Dessutom med rätt modell också
Kul med en till projekt-tråd, någon moderator kan väl lyfta in denna tråd i "Rejs & banåkarbilar"-delen, där jag tror att den hör hemma?
Lycka till!


Ja jag visste inte om jag skulle skriva de där eller i denna tråden.. Men de löser sig nog! Ja de ska bli nice! Jag hoppas filtret kommer i veckan bara! Ska ringa dom imorgon igen. Bättre belägg behövs då bytar jag även slangarna..

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag flyttade tråden till Våra race- och banåkarbilar

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
Idag kom mitt K&N filter, äntligen!! Blir monterat till helgen. Fälgarna beställdes idag! 7.5" 17".. ca10K hamnade notan på men då är det bra saker! Nya belägg o slangar blir det eventuellt från PeanSweden..

over and out.

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Tipps är att bli medlem i CliOSport.net och handla av demontweeks i UK som medlem har du 10% och de har i princip allt. Du har även 5% hos K-tec racing. Medlem eller inte så har de bra mycket bättre priser än svenska ÅF.

Bland annat belägg mm till din bil. Ferodo rekomenderas, DS3000 för monster bett DS2500 för lite mer sansat.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
Dignell skrev:
Tipps är att bli medlem i CliOSport.net och handla av demontweeks i UK som medlem har du 10% och de har i princip allt. Du har även 5% hos K-tec racing. Medlem eller inte så har de bra mycket bättre priser än svenska ÅF.

Bland annat belägg mm till din bil. Ferodo rekomenderas, DS3000 för monster bett DS2500 för lite mer sansat.


Jag har fått pris o lite info från Pean idag.. 5500 för milltek catback system..
Performance Friction belägg fram för 2600 och skivor fram 10K... De kostar...
Jag kommer mestadels använda bilen på gata så jag tror jag börjar med DS2500 eller 3000...

Tack för tipset

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Clio197 skrev:
Dignell skrev:
Tipps är att bli medlem i CliOSport.net och handla av demontweeks i UK som medlem har du 10% och de har i princip allt. Du har även 5% hos K-tec racing. Medlem eller inte så har de bra mycket bättre priser än svenska ÅF.

Bland annat belägg mm till din bil. Ferodo rekomenderas, DS3000 för monster bett DS2500 för lite mer sansat.


Jag har fått pris o lite info från Pean idag.. 5500 för milltek catback system..
Performance Friction belägg fram för 2600 och skivor fram 10K... De kostar...
Jag kommer mestadels använda bilen på gata så jag tror jag börjar med DS2500 eller 3000...

Tack för tipset


Inga vidare priser du fått där måste jag säga. Framför allt inte på skivorna, rena skämtet om du frågar mig. Detta skulle jag köpa:

Belägg: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2340&appid=3

Skivor: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2855&appid=3

Slangar: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2536&appid=3

Milltek avgas: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2802&appid=3

Dessa priser har du alltså 5% på som medlem, pundet står i 10kr. Totalt ink frakt landar ovanstående på ca 8k.

Lycka till

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Dignell skrev:
Tipps är att bli medlem i CliOSport.net och handla av demontweeks i UK som medlem har du 10% och de har i princip allt. Du har även 5% hos K-tec racing. Medlem eller inte så har de bra mycket bättre priser än svenska ÅF.

Bland annat belägg mm till din bil. Ferodo rekomenderas, DS3000 för monster bett DS2500 för lite mer sansat.


Jag har fått pris o lite info från Pean idag.. 5500 för milltek catback system..
Performance Friction belägg fram för 2600 och skivor fram 10K... De kostar...
Jag kommer mestadels använda bilen på gata så jag tror jag börjar med DS2500 eller 3000...

Tack för tipset


Inga vidare priser du fått där måste jag säga. Framför allt inte på skivorna, rena skämtet om du frågar mig.:


Det var galet vilka priser. Nej, satsa på DS2500 eller CL RC5+ från K-tec.

_________________
Nils Erixon
Citera
Stacke
Vaggeryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 341



NErixon skrev:
Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Dignell skrev:
Tipps är att bli medlem i CliOSport.net och handla av demontweeks i UK som medlem har du 10% och de har i princip allt. Du har även 5% hos K-tec racing. Medlem eller inte så har de bra mycket bättre priser än svenska ÅF.

Bland annat belägg mm till din bil. Ferodo rekomenderas, DS3000 för monster bett DS2500 för lite mer sansat.


Jag har fått pris o lite info från Pean idag.. 5500 för milltek catback system..
Performance Friction belägg fram för 2600 och skivor fram 10K... De kostar...
Jag kommer mestadels använda bilen på gata så jag tror jag börjar med DS2500 eller 3000...

Tack för tipset


Inga vidare priser du fått där måste jag säga. Framför allt inte på skivorna, rena skämtet om du frågar mig.:


Det var galet vilka priser. Nej, satsa på DS2500 eller CL RC5+ från K-tec.


Är själv förvånad att det skiljer så mkt då vi har räknat på samma valutakurs, men troligen så köper de in så stora volymer att de har klart bättre inköpspriser! Svensk moms gör inte saken lättare.

Räkna med att PFC 01-beläggen håller 2-3 gånger längre än ett set Ferodo-belägg. Vilket alternativ blir billigast totalt?

PFC-skivorna är 2-delade, fullflytande racingskivor med alunav i storlek 330mm (inkl adapters som flyttar ut originaloken), bara så att vi inte jämför äpplen och päron...

Någon som vet vad frakten är på ett Milltek-system från England om man köper från K-tec?

_________________
Per Stacke
323ti E36
M3 E36
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Stacke skrev:
Är själv förvånad att det skiljer så mkt då vi har räknat på samma valutakurs, men troligen så köper de in så stora volymer att de har klart bättre inköpspriser! Svensk moms gör inte saken lättare.

Räkna med att PFC 01-beläggen håller 2-3 gånger längre än ett set Ferodo-belägg. Vilket alternativ blir billigast totalt?

PFC-skivorna är 2-delade, fullflytande racingskivor med alunav i storlek 330mm (inkl adapters som flyttar ut originaloken), bara så att vi inte jämför äpplen och päron...

Någon som vet vad frakten är på ett Milltek-system från England om man köper från K-tec?


Samtidigt käkar väl i ärlighetens namn PFC beläggen betydligt mer på skivorna också

Visst K-tec har fullflytande skivor till 197an också (samma kit?) för 838 pund ink VAT. Men det känns som kraftig overkill iom att 197an har riktigt bra bromsar redan från början. Btw så kostar utbytes skivor 6.000kr paret
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=3600&appid=3

Svensk moms är faktiskt bara 5% högre. Men det är klart det gör ju en del på 10k

Frakten på ett Milltek är £30

/ Mårten

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Stacke
Vaggeryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 341



Dignell skrev:
Samtidigt käkar väl i ärlighetens namn PFC beläggen betydligt mer på skivorna också


Visst är jag ärlig och PFC 01 sliter lite mer på vanliga std-skivor än vad DS2500 gör, men det är ju också ett mkt aggressivare belägg ur friktionssynpunkt. Vi har rallykunder som hävdar att PFC 01 sliter som DS3000 på skivorna, t.o.m. någon som fick byta sina race-skivor av annat fabrikat varannan tävling med Ferodo (nu kör de PFC-skivor + PFC-belägg och byter 1 ggr per säsong).

Blanda inte ihop PFC 97 med PFC 01; 97orna är mycket aggressivare mot skivorna på gata.

Fantastiskt fraktpris på Milltek. Får ta en diskussion med fabriken...

Pierre: hör av dig (så ska jag prata med leverantörerna så att vi får samma möjlighet att matcha priserna i England)!

_________________
Per Stacke
323ti E36
M3 E36
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Stacke skrev:
Pierre: hör av dig (så ska jag prata med leverantörerna så att vi får samma möjlighet att matcha priserna i England)!


Sådant tänk gillas thumbs up

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
Stacke skrev:
Dignell skrev:
Samtidigt käkar väl i ärlighetens namn PFC beläggen betydligt mer på skivorna också


Visst är jag ärlig och PFC 01 sliter lite mer på vanliga std-skivor än vad DS2500 gör, men det är ju också ett mkt aggressivare belägg ur friktionssynpunkt. Vi har rallykunder som hävdar att PFC 01 sliter som DS3000 på skivorna, t.o.m. någon som fick byta sina race-skivor av annat fabrikat varannan tävling med Ferodo (nu kör de PFC-skivor + PFC-belägg och byter 1 ggr per säsong).

Blanda inte ihop PFC 97 med PFC 01; 97orna är mycket aggressivare mot skivorna på gata.

Fantastiskt fraktpris på Milltek. Får ta en diskussion med fabriken...

Pierre: hör av dig (så ska jag prata med leverantörerna så att vi får samma möjlighet att matcha priserna i England)!


Farsan har bytat olja på Lambon i veckan så jag har inte haft möjlighet till att kolla hur bromsarna ser ut i verkligheten. Jag ska ta mig en titt till helgen sen vet jag vad jag vill beställa.
Enligt bilden på Milltek system så sitter där en tidigare dämpare oxå innan slutburkarna.. Den vill man ju inte ha?! Eller? haha! jaja vi får se Men efter helgen så ska jag göra utlåtande.. Härligt med action i tråden. Ha det bra min vänner!

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Clio197 skrev:
Enligt bilden på Milltek system så sitter där en tidigare dämpare oxå innan slutburkarna.. Den vill man ju inte ha?! Eller? haha! jaja vi får se Men efter helgen så ska jag göra utlåtande.. Härligt med action i tråden. Ha det bra min vänner!


Vill du ha mer bröl så sattsa istället på en de-cat. Milltek systemen är avstämda du sabbar det om du tar bort mellan dämparen. Tro mig de låter så det räcker och blir över ändå, speciellt med de-cat. demonstrerar det gärna någon dag

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Enligt bilden på Milltek system så sitter där en tidigare dämpare oxå innan slutburkarna.. Den vill man ju inte ha?! Eller? haha! jaja vi får se Men efter helgen så ska jag göra utlåtande.. Härligt med action i tråden. Ha det bra min vänner!


Vill du ha mer bröl så sattsa istället på en de-cat. Milltek systemen är avstämda du sabbar det om du tar bort mellan dämparen. Tro mig de låter så det räcker och blir över ändå, speciellt med de-cat. demonstrerar det gärna någon dag


Med de-cat behövs en ommappning då bilen blir stendöd mellan 2-4K enligt grabbarna på Clio197.net. Jag har fortfarande katten kvar men inte dämparen som sitter direkt efter katten....och ja, det låter kan man säga

_________________
Nils Erixon
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
NErixon skrev:
Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Enligt bilden på Milltek system så sitter där en tidigare dämpare oxå innan slutburkarna.. Den vill man ju inte ha?! Eller? haha! jaja vi får se Men efter helgen så ska jag göra utlåtande.. Härligt med action i tråden. Ha det bra min vänner!


Vill du ha mer bröl så sattsa istället på en de-cat. Milltek systemen är avstämda du sabbar det om du tar bort mellan dämparen. Tro mig de låter så det räcker och blir över ändå, speciellt med de-cat. demonstrerar det gärna någon dag


Med de-cat behövs en ommappning då bilen blir stendöd mellan 2-4K enligt grabbarna på Clio197.net. Jag har fortfarande katten kvar men inte dämparen som sitter direkt efter katten....och ja, det låter kan man säga


Jag litar på er grabbar De kommer bli ett milltek.. Varför kommer inte skattepengarna direkt när man vill ha dom?! Det kommer med största sannolikhet bli körning för min del på Knutstorp den 30/5 om jag har fått mina nya fälgar eller R däcken tills dess! Woohoo! Hörs!

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

NErixon skrev:
Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Enligt bilden på Milltek system så sitter där en tidigare dämpare oxå innan slutburkarna.. Den vill man ju inte ha?! Eller? haha! jaja vi får se Men efter helgen så ska jag göra utlåtande.. Härligt med action i tråden. Ha det bra min vänner!


Vill du ha mer bröl så sattsa istället på en de-cat. Milltek systemen är avstämda du sabbar det om du tar bort mellan dämparen. Tro mig de låter så det räcker och blir över ändå, speciellt med de-cat. demonstrerar det gärna någon dag


Med de-cat behövs en ommappning då bilen blir stendöd mellan 2-4K enligt grabbarna på Clio197.net. Jag har fortfarande katten kvar men inte dämparen som sitter direkt efter katten....och ja, det låter kan man säga


Givetvis förusätter jag att du hugger en RStuner modul från fastchip.nl samtidigt.
Den kopplar dessutom bort den bakre lambdan så du slipper massa trista varningslampor som blinkar trotts de-cat.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
Körningen är bokad så nu hoppas jag bara på nya fälgarna och min R-däck! Med mig till banan kommer 2st GT3rs och en Ford Focus RS så dom lär jag inte se mkt av på vägen

Trevlig helg!

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Clio197 skrev:
Med mig till banan kommer 2st GT3rs och en Ford Focus RS så dom lär jag inte se mkt av på vägen

Trevlig helg!


Var inte så säker på det du, lycka till!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Med mig till banan kommer 2st GT3rs och en Ford Focus RS så dom lär jag inte se mkt av på vägen

Trevlig helg!


Var inte så säker på det du, lycka till!


Hjälmen är framtagen och banskisserna har blivit kvällslektyr!

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport 197 -07 ¤ Nu med bilder ¤
1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (10640 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande