Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 136, 137, 138 >> 115 besök idag (1059172 totalt) |
Bretta archle kräver nog brett rör. Men jag behäller det snett placerade ;-) 2,5 tums röret ifall jag behöver hänga på nått utanpå vid bes. Fast visst vore det cool att göra nått lattjo. Vad menar du med Alfahjärta? Dom har ju iofs ett rött kors och en drake/orm. Man kanske skulle ha ett drakhuvud som utblås :-) /H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Jag hade nog satt utblåset i det stora hålet ovanför två 3" där hade suttitt gott.
För övrigt så är den läcker. _________________ Mikael Kristensson Halmstad Byggtråd HeVo mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77839&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||
Det är vi två som tycker! Två utblås som slutar jämns med ett galler i det stora bakre hålet. Frågan är hur man får det o lira med att det är öppningsbart _________________ Daniel Lorenz Bygger Ford GT40 replika Gatlegal klassiker |
||||
Tycker också bilen behöver ett lite mer "maskulint" avgas, tänker mig nått liknande aventadoren, så kanske nått större ovalt hade kunnat funka?
_________________ Johan Sahlström Sponsorer av JSR MkI: http://www.hapab.com http://www.composite-design.se http://www.cascade.se |
||||
Du är inne på samma linje som jag. 😃 _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Exempel på formen av alfahjärtat i grillen.
https://preview.netcarshow.com/Alfa_ _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||
Aha, nu är jag med _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Ett rör på var sida om plåten? Tips: Oavsett vad du slutar med, bygg som biltillverkarna gör idag - montera röret fast i karossen, och sen låter du avgassystemet mynna ut i det röret, utan att det sitter ihop med varandra. Betydligt lättare att passa in röret så att det sitter korrekt mot karossen då. |
||||
Just ja, bytt rattstång till en ifrån Alfa 156:an jag skrotade.
Skodans jag först valt var så modern så all reglering gick via ett kretskort. Blev för jobbigt att fibbla till. Den här är bättre och diskretare. Tillt och teleskop finns fortfarande. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Själva målet med det jag gör just nu, och tiden ramlar på _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Liten fundering. Hur har du tänkt med alla hål i karossen? Har du gjort dom där du tycker det är snyggt eller finns det någon mer effektiv tanke?
Jag gillar det du/ni gör med egen kaross och allt annat, grymt, men som du märker är jag lite tveksam till alla hål du tagit upp... I övrigt _________________ Anders Littorin, Volvo C70 banprojekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till Chrysler Crossfire |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 136, 137, 138 >> 115 besök idag (1059172 totalt) |