Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 136, 137, 138 >> 13 besök idag (1058986 totalt) |
Tsss...det är inte mer än 124mil till Ringen och så 13 mil till för att nå SPA. :-) _________________ Ricky Schneberger |
||||
Amatörbyggda fordon. T12A Amatörbyggt fordon. T12C Amatörbyggd bil. Byggsats. (Anges för bilbyggsats som efter särskilt medgivande ska betraktas som amatörbyggd.) Bra källa för olika koder: https://www.transportstyrelsen.se/sv Läser alltid denna tråd i tystnad då jag mest sitter och förundras över vilka duktiga byggare och skapare det finns på rejsa, underbart att följa! Perfekt att göra T12BF sålänge möjligheten finns, man vet ju aldrig vad som ändras... _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Jag är fortfarande imponerad över hur snygga dessa blev från alla vinklar - oftast så brukar hembyggen av denna typ kunna se bra ut från de flesta håll men sedan finns det någon vinkel där det bara ser skevt ut.
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Hjulen sitter väldigt bra i hjulhusen också, det brukar ofta se lite lite fel ut på hembyggen och kraftigt ombyggda bilar. _________________ Markus Ålind |
||||
_________________ Johan Lekås |
||||
Mitt enda aber är projektorlamporna. Hade det varit klassiska reflektorer, hade det varit helt omöjligt att säga om det var modern eller en gammal bil.
Jag har flera gånger påpekat hur snygg den är, så jag får väl ge lite kritik denna gången för att inte vara tjatig. |
||||
Duesenberg hade väl rak 8:a med 4 ventiler/cylinder redan på 20talet? Eller måste det vara samma sorts motortyp? V8/Rak4 osv?? _________________ Patrick Hansson |
||||
Som så ofta när det skapas en lag elelr regel så lämnas det öppet för subjektiva tolkningar. Men grundtanken är att bilen ska ha kunnat tillverkas 1970. Och i min värld så borde det kanske ha varit ett större problem att det sitter projektorlampor fram och LED bak. ECU och katalysator verkar man bortse från då de "krävs" (jag vet att det går med förgasare på amatörbyggen) av andra orsaker. Att ventilarrangemanget ifrågasattes gjorde mig förvånad. Regeln handlar alltså INTE om att bilen måste likna en bil som redan producerats 1970. T12BF handlar om att bilen skulle kunna ha tillverkats då. Dvs utseendemässigt och teknikmässigt. I annat fall så skulle ju i princip bara rena replikor kunna falla under den här regeln, och så är det ju inte. Men nu löste sig ju allt så ingen ko på isen. mvh //R _________________ Ricky Schneberger |
||||
|
||||
Tur att jag håller mitt nya regbevis i handen! mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||
Klockrent tillbehör till klockren bil! _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Så härlig bil, men får jag fråga lite vad du ska med airjacks till? Ska du börja tävla med bilen i en klass där det är nödvändigt med snabba depåstopp med däcksbyten? Isåfall och jag undrar sedan nyfiket vilken klass? Vad är annars poängen med att addera vikt till bilen? Din bil lär ju redan som den är vara bland de coolaste i depån jag ser inte hur onödiga airjacks ska bättra på den statusen. Klart att det är lite ballt (speciellt här bland pallbockskungarna på rejsa ) att bilen alltid har med sig sina egna pallbockar, men är användbarheten på airjacks verkligen så bra när man mekar mest på egen hand? behöver de inte konstant tillförsel av tryckluft när de är utfällda eller klarar de att själva hålla trycket någon längre stund? Jag är verkligen nyfiken på om du har någon specifikt situation där de är oerhört praktiska eller om det bara är ballfaktorn som är anledningen till införskaffandet, vilket såklart kan vara fullt tillräckligt. _________________ Mattias Meldert |
||||
[quote="meldert"]
Idag lyfter jag bilen inne i verkstan med en saxlyft, och behöver egentligen sällan komma under själva bilen. JAg behöver bara få upp hjulen från marken. Men det här gör mig beroende av just saxlyften då lyftpunkterna sitter väldigt långt in. För mig är det massor med fördelar med airjacks monterade, och jag har inte ens funderat på att behöva använda dom i depån. De här är dessutom så stora i diameter att jag klarar mig med knappt 8bar för att lyfta bilen. Och med en liten dykartub så kommer jag att kunna ha tillräckligt med luft för några lyft när jag är på Ringen och SPA, om jag behöver det. Hela paketet väger under 8kg och jag ser inte det som ett problem. Ren bekvämlighet helt enkelt! Och nej, jag är ingen räsermänniska så det kommer bara att köras lite nu och då på bandagar för att se om de justeringar jag gör ger avtramp i tiderna. mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 136, 137, 138 >> 13 besök idag (1058986 totalt) |