Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Stötdämparkurs med Henrik från Öhlins. Kommer att Websändas!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
15423 besök totalt
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
3DBlaster skrev:
Nu har min video börjat hacka.. det som funkade så bra nyss


Måste kolla en sak, var det många som fick hackig bild på webbsändningen, eller kan vi räkna Jan som undantaget som bekräftar regeln?

Jan, förresten, var hackandet temporärt och det blev bättre sedan, eller fortsatte det?

Mycket intressant att veta för det vore kul att kunna göra sådant här fler gånger!

/MK

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



Hos mig hackade det nästan hela tiden. Bitvis flöt det på bra men det kunde hacka med ett intervall på 10 sekunder kanske. Kan vara ett lokalt problem men det behöver inte vara det. Har en halvsnabb 30Mbits lina.

Mycket bra initiativ f ö. thumbs up

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510



Var det bild eller ljud som hackade eller båda två?

Ni som upplever att det hackade, har det hänt att ni upplevt "lagg/hack" på vissa youtube-videos ibland också?

MvH Patrik

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



Gråter krokodiltårar över att ja satt fast i möte igårkväll, de hade varit spännade detaa!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



pwrdesign skrev:
Var det bild eller ljud som hackade eller båda två?

Ni som upplever att det hackade, har det hänt att ni upplevt "lagg/hack" på vissa youtube-videos ibland också?

MvH Patrik


Både ljud och bild. Visst har det ibland hackat på youtubefilmer men det är mest beroende på att de inte laddar tillräckligt fort. Det är ett intermittent problem och då har oftast andra samma problem.

30Mbits->Wlan->Dator med Vista/Chrome/Flash10

Det är ju inget som utesluter att det är Vistas hantering av wlanet som strular i detta fall.

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003
Inlägg: 707



Tack för en mycket intressant föreläsning, synd bara att jag inte hann se allt innan 21.

Jag satt på scandic och tittade igår kväll, inga större problem med bild eller ljud.
Det hackade till ett par gånger, men det flöt på bra annars.

_________________
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5530



Samma hack/lagg/fördröjning hos mig åxå tyvärr. Slutsatsen är väl att precis som med sex så är det inget alternativ som på riktigt kan mäta sig med att vara med själv.

Spelades övningen in? Vore intresserad av att få ta del av en inspelning i så fall. Kvaliteten på det som kom fram var helt ok vad avser ljud och bild, bortsett från hackandet då.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Här hakade det till endast 1 gång.

Ljud & bild funkade bra. thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510



ok, värdefullt med input för att vi ska kunna göra om detta ännu bättre nästa gång.
Denna gång tror jag det beror på browser/uppkoppling eller helt enkelt bara internet och som internet kan bete sig ibland. Något hack då och då är nog ofrånkomligt dock.

Vi hade bild och ljud-kvalitén ganska lågt ställd, och hade inga problem med up-stream från där vi sände i alla fall.

Ang inspelat material... Ja vi har sparat hela websändningen plus att vi filmade med 2 st FullHD-kameror samt en fristående ljudupptagningsenhet, har 75 GB material att gå igenom och klippa

Hurvida vi kommer kunna lägga ut detta får vi återkomma med dock! Upphovsrättsliga saker som påverkar som alla säkert förstår. Undersöker saken och lovar att återkomma!

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
Knodde
Täby
Här sen Aug 2009
Inlägg: 160



Naqref skrev:
Hos mig hackade det nästan hela tiden. Bitvis flöt det på bra men det kunde hacka med ett intervall på 10 sekunder kanske. Kan vara ett lokalt problem men det behöver inte vara det. Har en halvsnabb 30Mbits lina.


Något liknande för mig, periodvis flöt det bra men för det mesta stannade det upp i ca 3 s var 10-15:e s. Utr: Intel Core i7 2.8 GHz, 8GB RAM, Windows 7 64bit, BBB ADSL 20Mb ner 3Mb upp.

Vore som sagt kanon om det fanns möjlighet att ladda ned kursen. Tack för ett bra initiativ!

_________________
Andreas Andersson
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2897



Tyckte att det var intressant. Aldrig fel att lära sig lite mer om saker.

Sen är ju frågan om på vilken nivå man bör lägga sig för hobbybruk, om man ska vinna race blir ju nivån en annan.

Har inga justerings möjligheter på mina dämpare så jag kör ju bara på men det är bra att veta vilka symptom man får med ett felaktigt chassie

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



Hackade för mig också, mest på slutet.

Det stannade upp ett par sekunder ibland men fortsatte där det slutade. Men sen hackade det till ibland och "sprang ikapp" verkligheten och då tappade man lite av sändningen.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Kanon-kurs..!!

Jag kom hem 03:40.....och Anette skulle med ett tåg 06:00.....så nu är jag jättepigg...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1536



safe skrev:
Hackade för mig också, mest på slutet.

Det stannade upp ett par sekunder ibland men fortsatte där det slutade. Men sen hackade det till ibland och "sprang ikapp" verkligheten och då tappade man lite av sändningen.
Det var liknande för mig, det fungerade bra större delen av sändningen men periodivs hackade det några gånger enligt ovan.
Som en jämförelse brukar jag kolla på F1 via Viasatondemand och det hackar/laggar betydligt mer.

I övrigt instämmer jag med en del andra kommentarer:
Grymt trevligt initiativ!
Intressant och lärorikt
Synd att man inte kunde höra frågorna från åhörarna på plats, funkade rätt bra efter paus när Henrik upprepade frågan innan han svarade.
Funkade över förväntan att kolla på seminariet via webben tycker jag. thumbs up

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Andreas Millbro skrev:
Tyckte att det var intressant. Aldrig fel att lära sig lite mer om saker.

Sen är ju frågan om på vilken nivå man bör lägga sig för hobbybruk, om man ska vinna race blir ju nivån en annan.

Har inga justerings möjligheter på mina dämpare så jag kör ju bara på men det är bra att veta vilka symptom man får med ett felaktigt chassie

Jag håller med.
Blev ganska "ingenjörig" nivå på seminariet, även om det knöt an till än lägre nivå av användande också.
Sen har väl många(eller kanske bara jag) närt en våt dröm om att använda Öhlins på sin egen bil, vilket bara blev mer utav efter igår.

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767



Märkte inte av några hack faktiskt. thumbs up
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Fnatte skrev:
Andreas Millbro skrev:
Tyckte att det var intressant. Aldrig fel att lära sig lite mer om saker.

Sen är ju frågan om på vilken nivå man bör lägga sig för hobbybruk, om man ska vinna race blir ju nivån en annan.

Har inga justerings möjligheter på mina dämpare så jag kör ju bara på men det är bra att veta vilka symptom man får med ett felaktigt chassie

Jag håller med.
Blev ganska "ingenjörig" nivå på seminariet, även om det knöt an till än lägre nivå av användande också.
Sen har väl många(eller kanske bara jag) närt en våt dröm om att använda Öhlins på sin egen bil, vilket bara blev mer utav efter igår.


Jag tyckte å andra sidan det var på tok för basic nivå, svårt att anpassa föreläsning till alla. Kul initiativ iaf, fortsätt gärna med fler intressanta föreläsningar !

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Jonas W
Ulrika i Österrgötland
Här sen Dec 2006
Inlägg: 133



Mycket bra kurs. thumbs up
Hoppas det kommer en fortsättningsdel.

Jag hade för övrigt nästan felfri överföring, hackade 2-3ggr på slutet, 2Mb adsl, gammal laptop med IE6-XP och trådlöst.

_________________
Jonas Wiborg


Corvette C6 2,3Turbo
Nr 24 i www.MSLS.info
RIP Ascona B 2,3 16V
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



Cédric skrev:


Jag tyckte å andra sidan det var på tok för basic nivå, svårt att anpassa föreläsning till alla. Kul initiativ iaf, fortsätt gärna med fler intressanta föreläsningar !


+1 thumbs up

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Jonas W skrev:
Mycket bra kurs. thumbs up
Hoppas det kommer en fortsättningsdel.



+1

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Tomas L
Boden
Här sen Dec 2005
Inlägg: 312



pwrdesign skrev:
ok, värdefullt med input för att vi ska kunna göra om detta ännu bättre nästa gång.
Denna gång tror jag det beror på browser/uppkoppling eller helt enkelt bara internet och som internet kan bete sig ibland. Något hack då och då är nog ofrånkomligt dock.

Vi hade bild och ljud-kvalitén ganska lågt ställd, och hade inga problem med up-stream från där vi sände i alla fall.


För mig hackade ljud och bild kanske ett dussin gånger, självklart ofta då något intressant just skulle avhandlas... Antagligen var orsaken tillfälliga trafikstockningar på internet.
Kvaliteten på ljud och bild var annars helt ok. Visst vore det trevligt om det gick att få bättre men då skulle det antagligen hacka mer och det vore det inte värt.

_________________
Tomas Lindbäck
Citera
Inför träffar
Stötdämparkurs med Henrik från Öhlins. Kommer att Websändas!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
15423 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande