Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ton på visir?
1050 besök totalt
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Jag tänkte skaffa ett visir till min Sparco WTT Touring. Men vilket färg/ton ska man skaffa?
Ett tonat vore ju bra för soliga dagar men är det för mörkt så behöver man ett annat visir för molniga dagar osv..

Det bästa är kanske ett klart visir med solglasögon under. Men när jag provat solglasögon under har det funkat riktigt illa.

Vad kör folk med för visir?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Jag kör med ett ganska mörkt visir (kommer inte ihåg siffran, men det ser helt svart ut utifrån) i stark sol, annars klart visir. Glasögon funkar inte med min hjälm, och sedan vill jag inte ha mer risk för strul än nödvändigt, så det känns enklare och säkrare att byta visir.

(Kör alltså "Seven" utan tak och vindruta, så jag har ingen möjlighet att "komma undan" ens när solen står högt.)

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Scarface75
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 118



Jag har ett rökat för soliga dagar och när det är mörkt eller börjar regna så är det bara byta till klart.
Det tar bara någon minut.

Så köp två är mitt råd.

_________________
Fredrik Forssén
*Ariel Atom*
http://www.autolife.se/page/19342/
http://www.garaget.org/?car=232981
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



till mina crossbrillor så fanns det "rökfärgade" och "tonade". men sen fanns det även några som kallades för "grå" rätt och slätt. det tog bort det vassaste men man kan ändå gå in med dom på sig i ett dåligt belyst utrymme och ändå blir inte alla skuggade ytor bara en svart massa som det alltid blir med de som är "rök" eller "tonade"

detta hjälper dig inte alls med rätt visir till just din kruka men mitt tips är att kika åt "grå" som en kompromiss. en liten liten bit toningsfilm de översta cm kan oxå göra susen om man har motljus på vissa partier. bara å sänka blicken något just där.

_________________
Sammy Lundin
Citera
Allmänt banåkaforum
Ton på visir?
1050 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande