Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Bromsvätskor - sammanställning (Uppdaterad 2013-07-30)
1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (54937 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Priser och adresser är första bästa träff på google i sverige där det fanns priser angiva. Jag editerar gärna originalet om det är avvikelser värda att ändra så att säga. Lite nördigt kanske men jag tar den grejen. Uppdaterad 2013-04-16 OBS priser och länkar ej uppdaterade

Aktuell lista finns längre fram i tråden

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Johan thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6488



Bra lista thumbs up

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Ate super blue finns hos mekonomen för 255:- /L (280 torr /198 våt)

Mekonomen har även Lockheed delphi racing för 179:- /0,5l (310 torr /202 våt)

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
pampers138
Stockholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 313



Nån som testat Motuls RBF660?

Jag köpte en liter för nån vecka sen o ska bromsa skiten ur den

_________________
Erik Arrhenius
0737266822
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Saknar Gulf Racing...någon kanske har det?

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

pampers138 skrev:
Nån som testat Motuls RBF660?

Jag köpte en liter för nån vecka sen o ska bromsa skiten ur den


Jepp. YPPERLIG värmetålighet! Kommer inte köra med något annat tills vidare.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6488



Magnus Thomé skrev:
pampers138 skrev:
Nån som testat Motuls RBF660?

Jag köpte en liter för nån vecka sen o ska bromsa skiten ur den


Jepp. YPPERLIG värmetålighet! Kommer inte köra med något annat tills vidare.


Samma här!
Har den i min Corsa och har några flaskor till i garaget till andra bilar med, funkar väldigt bra!

Sen om jag skall vara helt ärlig så vete tusan om man märker nån skillnad mot vanlig RBF600, men där jag köpte var priset samma på 600 och 660 och då var valet lätt

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
pampers138
Stockholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 313



Skönt med folk som testat!


Räcker det med att man byter vätskan varje säsong för en vanlig "trackdaybil"? lr ska man gå upp i intervaller? Vet inte hur hållbarheten är på dessa heller?

_________________
Erik Arrhenius
0737266822
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

pampers138 skrev:
Skönt med folk som testat!


Räcker det med att man byter vätskan varje säsong för en vanlig "trackdaybil"? lr ska man gå upp i intervaller? Vet inte hur hållbarheten är på dessa heller?


En gång per år blir bra thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Figgz skrev:
Magnus Thomé skrev:
pampers138 skrev:
Nån som testat Motuls RBF660?

Jag köpte en liter för nån vecka sen o ska bromsa skiten ur den


Jepp. YPPERLIG värmetålighet! Kommer inte köra med något annat tills vidare.


Samma här!
Har den i min Corsa och har några flaskor till i garaget till andra bilar med, funkar väldigt bra!

Sen om jag skall vara helt ärlig så vete tusan om man märker nån skillnad mot vanlig RBF600, men där jag köpte var priset samma på 600 och 660 och då var valet lätt


Har kört cupen på både 660 och 600 och inte märkt någon som helst skillnad. en säsong per styck.
Kommer köra på 600 i år.

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Håller med föregående, för mitt amatörmässiga bruk anser jag inte merkostnaden överhuvudtaget befogad. Jag luftar oken efter varje trackday och 600:an har aldrig varit orsaken till något bromsproblem mig veterligen.

Detta känns bara som ett sätt att rycka bra mycket mer slantar från dom av oss som köper 660

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Lars Gustafsson skrev:
Figgz skrev:
Magnus Thomé skrev:
pampers138 skrev:
Nån som testat Motuls RBF660?

Jag köpte en liter för nån vecka sen o ska bromsa skiten ur den


Jepp. YPPERLIG värmetålighet! Kommer inte köra med något annat tills vidare.


Samma här!
Har den i min Corsa och har några flaskor till i garaget till andra bilar med, funkar väldigt bra!

Sen om jag skall vara helt ärlig så vete tusan om man märker nån skillnad mot vanlig RBF600, men där jag köpte var priset samma på 600 och 660 och då var valet lätt


Har kört cupen på både 660 och 600 och inte märkt någon som helst skillnad. en säsong per styck.
Kommer köra på 600 i år.


Jag har märkt skillnad. Beror väl helt enkelt på om man behöver de där sista graderna i temptålighet eller inte. Bl.a. PEAN har testfärger man kan måla på som en prick och efteråt se hur varmt det varit som max. Blir det inte extremt varmt funkar ju 600 finfint thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Magnus Thomé skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Figgz skrev:
Magnus Thomé skrev:
pampers138 skrev:
Nån som testat Motuls RBF660?

Jag köpte en liter för nån vecka sen o ska bromsa skiten ur den


Jepp. YPPERLIG värmetålighet! Kommer inte köra med något annat tills vidare.


Samma här!
Har den i min Corsa och har några flaskor till i garaget till andra bilar med, funkar väldigt bra!

Sen om jag skall vara helt ärlig så vete tusan om man märker nån skillnad mot vanlig RBF600, men där jag köpte var priset samma på 600 och 660 och då var valet lätt


Har kört cupen på både 660 och 600 och inte märkt någon som helst skillnad. en säsong per styck.
Kommer köra på 600 i år.


Jag har märkt skillnad. Beror väl helt enkelt på om man behöver de där sista graderna i temptålighet eller inte. Bl.a. PEAN har testfärger man kan måla på som en prick och efteråt se hur varmt det varit som max. Blir det inte extremt varmt funkar ju 600 finfint thumbs up


Kan ju ha något att göra på storleken och kylningen på cupbromsarna, bilarna har ju snurrat på mycket längre lopp än sprintrace och bör därför vara dimensionerade för det.

På nya cupen har jag tom svårt att få upp tempen på warmupen inför race. Dia 380 mm fram.

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Magnus jag tolkar det som att jag kör för sakta då alltså?
Eller bromsar du för mycket?

Kan tänka mig att csl originalbromsar i en konbana med Magnus bakom ratten genererar bra med värme såklart.

Hade varit intressant att höra HUR du märkt skillnad på dm där 13 graderna i kokpunkt (torr)

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876





Intressant?
Tycker jag men vet inte ännu om jag vågar.
Ville bara dela med mig.

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Frallan2 skrev:


Intressant?
Tycker jag men vet inte ännu om jag vågar.
Ville bara dela med mig.


i Celsius grader
361 grader torr
226 grader våt

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Någom som säljer den i sverige? 40 dollar per halvliter i USA borgar för att det skall bli lite väl saftigt pris för mina behov iallafall.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



En bromsvätska som utlovar egenskaper som ingen annan har...OM det stämmer så är 265 kronor litern väldigt billigt tycker jag.
Skulle man gå ihop och köpa fyra flaskor sä är literpriset 200 kronor........i USA men det finner jag direkt prisvärt.

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
40 dollar flaskan och varje flaska innehåller 0.5 liter, låt säga att ett normalt prispåslag innan produkten är i din hand i svensk butik kan vara 50%? ( för att få en rättvis/jämförbar prisbild så förutsätter jag att man köper den i svensk butk) typ 120 dollar per liter vilket isåfall motsvarar 830 spänn.

Kanske prisvärt för folk med speciella behov men inte för mig

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Oj oj, jag gjorde misstaget att ta för givet att det var en liter i flaskan.
Nope! då blir det helt galet även om jag köper direkt i butik i USA utan att behöva betala extra för transport.

Om man sedan räknar med 12-14 kronor dollarn för att få hem det, så blir det fel.
Som jag skrev innan, inget jag hoppar på i vilket fall som helst innan jag vet att det finns pålitlig feedback.

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Sparade trådar/FAQ
Bromsvätskor - sammanställning (Uppdaterad 2013-07-30)
1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (54937 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande