Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
aLapRecorderHD - logger+video Android
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
13 besök senaste veckan (80325 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



En mkt trevlig nyhet som är på G i aLapRecorder (och en hel del annat för den delen oxå) Notera att aLapRecorder bara är uppe i version0.46B så jämför inte med färdiga appar som redan har en del av dessa features.

There have been way too many people complaining about the lack of a track library. So Im gonna kick off the development on this thread, and ask for any suggestions.
Compiling an extensive library might take a while.

The plan is to use standard KML files to hold the track data, there will be two types of track file.
The first will contain only 'Descriptive Placemarks', details like the start/finish, sector start points etc. This type is what is most commonly used in similar logging solutions, and should be pretty easy to compile a decent library quite quickly.
The second type will also contain the track path, this additional info could be used to indicate the correct driving lines on track and is also prettier to look at.

Users will be able to create and upload track files from the data they collect.

If anyone is interested in the track file format, info can be found here http://code.google.com/apis/kml/documentation/kml_tut.html I'll post some examples later.

I'll post more details as things progress, and try to make an early version available for some field testing...

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Då var nästa betarelease ute och vi är nu uppe i 0.5B

Här är nyheterna direkt från Maestro själv.

* Track library *very* early preview (allt är avstängt men ni ser hur det kommer att se ut och det blir fett!)
* Moved settings to menu options
* Revised recording list layout
* Revised memory management
* Fixed FC on Motorola Xoom
* Fixed FC when multiple lines in description/comments
* Fixed FC on playback on some devices

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1674



Ny update 0,52b

Har lite problem, ska lägga in det på deras forum. Filerna blir tomma när jag filmar, med nya updaten hittar den vare sig minneskort eller kameran. Finns en del att jobba på, men jag tror det kommer bli riktigt bra när de väl fått schwung på grejerna. Tills dess kör jag RC på min gamla Nokia. Testade även att koppla upp mig mot mitt OBD bluetooth interface. Hittade interfacet, men fick inga mätare att funka.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Gustav_H78 skrev:
Ny update 0,52b

Har lite problem, ska lägga in det på deras forum. Filerna blir tomma när jag filmar, med nya updaten hittar den vare sig minneskort eller kameran. Finns en del att jobba på, men jag tror det kommer bli riktigt bra när de väl fått schwung på grejerna. Tills dess kör jag RC på min gamla Nokia. Testade även att koppla upp mig mot mitt OBD bluetooth interface. Hittade interfacet, men fick inga mätare att funka.


0.52B funkar bra för mig och INGA av dina rapporterade fel uppstår på min skittelefon. Det betyder såklart inte att felet ligger hos dig men dom tar varandra ihand lite grand tycker jag.

Vilken firmware kör du på OBD II interfacet? MItt interface med 1.2 funkar i Torque men ganska slött, fic inte det att lira alls i aLapRecorder men det finns än så länge bara uttalat stöd för 1.3 och nyare..

och visst blir det bra när det är klart, absolut!

EDIT: svarade dig på forumet

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Mindre uppdatering släppt, nu uppe i version 0.6B

v0.6.0b
=======
* overhauled video playback
* Adhoc support for 480p, 720p & 1080p
* GUI rework
* Added Email recording option (attach .mp4 file at your own risk!)
* Fixed FC when failed to prepare camera
* Fixed FC when surface changed with no info
* Fixed FC when call received during recording


EDIT: som vanligt har det implementerats en hel del nya features som är "coming" Programmet börjar ta form även om det är lång kvar, man ser iallafall att det mer och mer rätt för varje release. thumbs up

Än så länge tycker jag det är väldigt tunt med tyckare från rejsa, både här och på appens forum. thumbs down

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 145



Kan väl tycka till, även om jag inte är nån proffsrejsare..

På min gratia kommer aldrig inspelningen igång. Tiden står kvar på 0.00.00 och inget mer händer. Är det bara för mig det händer?

_________________
Mikael Cedergren
Toyota Celcia
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Det bästa är om du tycker på forumet då samlas allt där, prova att välja lägsta videokvalitet och se om det hjälper. Vill du även förvissa dig om att ditt minneskort hittat och inte är låst.


Forumet hittar du här: http://adyno.net/forum/index.php


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Johan Sjöström skrev:
Det bästa är om du tycker på forumet då samlas allt där, prova att välja lägsta videokvalitet och se om det hjälper. Vill du även förvissa dig om att ditt minneskort hittat och inte är låst.


Forumet hittar du här: http://adyno.net/forum/index.php



Dumihuvetsson som man e, hur i böfelen hittar man SD kortet alt låser upp det? (HTC Wildfire) allt lirar men den hittar inte SD kortet. Har jagat igenom alla inställningar jag hittat på både lur och prog, zip nada nothing...

Så Johan nu får du hjälpa till lita och briljera

_________________
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Hej gubben!

Vet du om det gå att skriva till SD kortet med hjälp av någon annan app? typ spara en fil eller en bild på SD kortet räcker. GÅR det är vi inne på fel spår. Går det INTE är vi inne på rätt spår. Ta ut minneskortet så sitter det en lite flärp som kan ställas i 2 lägen för att antingen öppna eller stänga kortet för skrivaccess. Sen kan det vara dåligt med utrymme på kortet kanske?

Förresten vilken telefon och vilket firmware kör du? och kör du 0.6B appen eller en äldre?

UR_TT skrev:
Johan Sjöström skrev:
Det bästa är om du tycker på forumet då samlas allt där, prova att välja lägsta videokvalitet och se om det hjälper. Vill du även förvissa dig om att ditt minneskort hittat och inte är låst.


Forumet hittar du här: http://adyno.net/forum/index.php



Dumihuvetsson som man e, hur i böfelen hittar man SD kortet alt låser upp det? (HTC Wildfire) allt lirar men den hittar inte SD kortet. Har jagat igenom alla inställningar jag hittat på både lur och prog, zip nada nothing...

Så Johan nu får du hjälpa till lita och briljera

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Johan Sjöström skrev:
Hej gubben!

Vet du om det gå att skriva till SD kortet med hjälp av någon annan app? typ spara en fil eller en bild på SD kortet räcker. GÅR det är vi inne på fel spår. Går det INTE är vi inne på rätt spår. Ta ut minneskortet så sitter det en lite flärp som kan ställas i 2 lägen för att antingen öppna eller stänga kortet för skrivaccess. Sen kan det vara dåligt med utrymme på kortet kanske?

Förresten vilken telefon och vilket firmware kör du? och kör du 0.6B appen eller en äldre?


Tjena,

Hittade ingen annan app som vill spara på sd, men provade att flytta en app till Sd kort och det gick bra. Hittade ingen flärp, bara tom hål och ingen på kortet heller. Kortet tar 2gb och 1,85 är ledigt.
Kör 2.2.1 och den senaste 0.6B uppdateringen.

Felmedelandet ordagrant,

Error I/o
Failed to Instantiate media recorder.
Check you SD card is accessible

Blir du klok på detta?!

_________________
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



1. prova att uppdatera till 0.61b som kom i natt
2. sänk inspelningsupplösningen till lägsta i aLapRecorder

Återkom!

UR_TT skrev:
Johan Sjöström skrev:
Hej gubben!

Vet du om det gå att skriva till SD kortet med hjälp av någon annan app? typ spara en fil eller en bild på SD kortet räcker. GÅR det är vi inne på fel spår. Går det INTE är vi inne på rätt spår. Ta ut minneskortet så sitter det en lite flärp som kan ställas i 2 lägen för att antingen öppna eller stänga kortet för skrivaccess. Sen kan det vara dåligt med utrymme på kortet kanske?

Förresten vilken telefon och vilket firmware kör du? och kör du 0.6B appen eller en äldre?


Tjena,

Hittade ingen annan app som vill spara på sd, men provade att flytta en app till Sd kort och det gick bra. Hittade ingen flärp, bara tom hål och ingen på kortet heller. Kortet tar 2gb och 1,85 är ledigt.
Kör 2.2.1 och den senaste 0.6B uppdateringen.

Felmedelandet ordagrant,

Error I/o
Failed to Instantiate media recorder.
Check you SD card is accessible

Blir du klok på detta?!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ny uppdatering i natt 0.61B

återgärdar ett antal FC:s som vissa fick vid uppstart osv.. i övrigt inga större förändringar men snart tror jag det kommer godis, jag har förstått att massor av kod är klar och bara utvärderas lite först.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Gjort som du rekomenderade, och det funkar!!!!

Göttans, tack för hjälpen Johan. thumbs up


Johan Sjöström skrev:
1. prova att uppdatera till 0.61b som kom i natt
2. sänk inspelningsupplösningen till lägsta i aLapRecorder

Återkom!

UR_TT skrev:
Johan Sjöström skrev:
Hej gubben!

Vet du om det gå att skriva till SD kortet med hjälp av någon annan app? typ spara en fil eller en bild på SD kortet räcker. GÅR det är vi inne på fel spår. Går det INTE är vi inne på rätt spår. Ta ut minneskortet så sitter det en lite flärp som kan ställas i 2 lägen för att antingen öppna eller stänga kortet för skrivaccess. Sen kan det vara dåligt med utrymme på kortet kanske?

Förresten vilken telefon och vilket firmware kör du? och kör du 0.6B appen eller en äldre?


Tjena,

Hittade ingen annan app som vill spara på sd, men provade att flytta en app till Sd kort och det gick bra. Hittade ingen flärp, bara tom hål och ingen på kortet heller. Kortet tar 2gb och 1,85 är ledigt.
Kör 2.2.1 och den senaste 0.6B uppdateringen.

Felmedelandet ordagrant,

Error I/o
Failed to Instantiate media recorder.
Check you SD card is accessible

Blir du klok på detta?!

_________________
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Vilken av åtgärderna löste problemet?

Bra om vi kan pinpointa det..

UR_TT skrev:
Gjort som du rekomenderade, och det funkar!!!!

Göttans, tack för hjälpen Johan. thumbs up


Johan Sjöström skrev:
1. prova att uppdatera till 0.61b som kom i natt
2. sänk inspelningsupplösningen till lägsta i aLapRecorder

Återkom!

UR_TT skrev:
Johan Sjöström skrev:
Hej gubben!

Vet du om det gå att skriva till SD kortet med hjälp av någon annan app? typ spara en fil eller en bild på SD kortet räcker. GÅR det är vi inne på fel spår. Går det INTE är vi inne på rätt spår. Ta ut minneskortet så sitter det en lite flärp som kan ställas i 2 lägen för att antingen öppna eller stänga kortet för skrivaccess. Sen kan det vara dåligt med utrymme på kortet kanske?

Förresten vilken telefon och vilket firmware kör du? och kör du 0.6B appen eller en äldre?


Tjena,

Hittade ingen annan app som vill spara på sd, men provade att flytta en app till Sd kort och det gick bra. Hittade ingen flärp, bara tom hål och ingen på kortet heller. Kortet tar 2gb och 1,85 är ledigt.
Kör 2.2.1 och den senaste 0.6B uppdateringen.

Felmedelandet ordagrant,

Error I/o
Failed to Instantiate media recorder.
Check you SD card is accessible

Blir du klok på detta?!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Videokvaliten var boven i dramat.
Nu står det att jag valt en för hög inställning istället för att den inte hittatde SD kortet. Väljer jag low så funkar det utan problem.

om du har kontakt in till utvecklaren. Automatisk avkänning mot kamerans beskaffenhet borde inte vara omöjlig. Grymt störigt att sitta och hoppa in och ur inställningar för att se vilken videokvalitet som funkar.

Skärm passningen på Wildfiren är inte bra känns som den beskär 0,5cm i högerkant när man valt inspelningsläget.

på min önske lista, "record data only"
Är egentligen bara ute efter GPS /ODB loggningen.

//U

Johan Sjöström skrev:
Vilken av åtgärderna löste problemet?

Bra om vi kan pinpointa det..

UR_TT skrev:
Gjort som du rekomenderade, och det funkar!!!!

Göttans, tack för hjälpen Johan. thumbs up


Johan Sjöström skrev:
1. prova att uppdatera till 0.61b som kom i natt
2. sänk inspelningsupplösningen till lägsta i aLapRecorder

Återkom!

UR_TT skrev:
Johan Sjöström skrev:
Hej gubben!

Vet du om det gå att skriva till SD kortet med hjälp av någon annan app? typ spara en fil eller en bild på SD kortet räcker. GÅR det är vi inne på fel spår. Går det INTE är vi inne på rätt spår. Ta ut minneskortet så sitter det en lite flärp som kan ställas i 2 lägen för att antingen öppna eller stänga kortet för skrivaccess. Sen kan det vara dåligt med utrymme på kortet kanske?

Förresten vilken telefon och vilket firmware kör du? och kör du 0.6B appen eller en äldre?


Tjena,

Hittade ingen annan app som vill spara på sd, men provade att flytta en app till Sd kort och det gick bra. Hittade ingen flärp, bara tom hål och ingen på kortet heller. Kortet tar 2gb och 1,85 är ledigt.
Kör 2.2.1 och den senaste 0.6B uppdateringen.

Felmedelandet ordagrant,

Error I/o
Failed to Instantiate media recorder.
Check you SD card is accessible

Blir du klok på detta?!

_________________
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jag vidarebefodrar dina synpunkter, din önskan om enbart Logg skrev jag upp på wishlist för ett bra tag sedan :-)

UR_TT skrev:
Videokvaliten var boven i dramat.
Nu står det att jag valt en för hög inställning istället för att den inte hittatde SD kortet. Väljer jag low så funkar det utan problem.

om du har kontakt in till utvecklaren. Automatisk avkänning mot kamerans beskaffenhet borde inte vara omöjlig. Grymt störigt att sitta och hoppa in och ur inställningar för att se vilken videokvalitet som funkar.

Skärm passningen på Wildfiren är inte bra känns som den beskär 0,5cm i högerkant när man valt inspelningsläget.

på min önske lista, "record data only"
Är egentligen bara ute efter GPS /ODB loggningen.

//U

Johan Sjöström skrev:
Vilken av åtgärderna löste problemet?

Bra om vi kan pinpointa det..

UR_TT skrev:
Gjort som du rekomenderade, och det funkar!!!!

Göttans, tack för hjälpen Johan. thumbs up


Johan Sjöström skrev:
1. prova att uppdatera till 0.61b som kom i natt
2. sänk inspelningsupplösningen till lägsta i aLapRecorder

Återkom!

UR_TT skrev:
Johan Sjöström skrev:
Hej gubben!

Vet du om det gå att skriva till SD kortet med hjälp av någon annan app? typ spara en fil eller en bild på SD kortet räcker. GÅR det är vi inne på fel spår. Går det INTE är vi inne på rätt spår. Ta ut minneskortet så sitter det en lite flärp som kan ställas i 2 lägen för att antingen öppna eller stänga kortet för skrivaccess. Sen kan det vara dåligt med utrymme på kortet kanske?

Förresten vilken telefon och vilket firmware kör du? och kör du 0.6B appen eller en äldre?


Tjena,

Hittade ingen annan app som vill spara på sd, men provade att flytta en app till Sd kort och det gick bra. Hittade ingen flärp, bara tom hål och ingen på kortet heller. Kortet tar 2gb och 1,85 är ledigt.
Kör 2.2.1 och den senaste 0.6B uppdateringen.

Felmedelandet ordagrant,

Error I/o
Failed to Instantiate media recorder.
Check you SD card is accessible

Blir du klok på detta?!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Har bara provfilmat lite snabbt i lastbilen på e6 men fan vilket trevligt program att hålla på med

Nu ångrar jag inte direkt min Androidlur när det gäller loggning osv

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 145



Mitt problem löstes genom att välja lägsta upplösningen.

_________________
Mikael Cedergren
Toyota Celcia
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Rsjerry: Vänta bara there's more to come!

Pugho: ett för tillfället väldigt vanligt problem. Märkligt att det inte händer mig som har en skittelefon från Kina.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Johan du som verkar ha bäst koll på detta här kommer ett par frågor:

Är total noobie på sånt här, laddade precis ner programmet aLaprecorder HD till min Desire Z, jag är enbart intresserad av ringen
När jag klickar på "Tracks" "Nürburgring BTG" så står det "Currently in Development" betyder detta att denna app ännu inte fyller någon funktion om man vill logga/filma på ringen?

EDIT: Har det att göra med att man ska ladda ner betalappen för 40kr?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Appen är i betastadiet fortfarande trots att det finsn en betalversion (för bla. HD filmning.)

Funktione du skrapar lite på ytan är väl något jag och flera andra tjatat oss till, ett färdigt tracklibrary så att data blir jämförbar och att förfarandet skall bli enkelt.

Du kan absolut köra på ringen utan detta och med en bra signal på GPS (helst extern men inget krav) så kommer den att generera tider per omgående, dock ser du inga tider live då man på TF inte genoför ett varv utan här får man idagsläget markera efteråt var start o stopp är och vips så kommer tiderna fram.

Appen utvecklas relativt fort och massor med kod är klar och vad jag förstår finns en hel del grafiska och tekniska godbitar som kommer att implementeras med tiden.

Jag upplever det som att intresset börjar växa rätt bra nu vilket ökar inputs som i sin tur hjälper utvecklaren att producera en vettig app. Jag tror att vi kommer att ha en kanonapp inom någon månad och drömmer om att få använda en Harrys Laptimer killer

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
aLapRecorderHD - logger+video Android
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
13 besök senaste veckan (80325 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande