Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
aLapRecorderHD - logger+video Android
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
1 besök senaste veckan (80308 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Wow:

http://www.youtube.com/watch?v=hn8hWGQNP24/hd=1

Vad har Harry's laptimer mot denna?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Magnus Thomé skrev:
Wow:

http://www.youtube.com/watch?v=hn8hWGQNP24/hd=1

Vad har Harry's laptimer mot denna?


hehehe du är sent på det Magnus

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=64549&start=465

Appen är under utveckling och har en bit kvar men den kommer att bli grym om utvecklingen fortsätter i den takt som den gjort på sistone. Jag har köpt appe och testar den lite till vardags, lätt buggig men den verkar MYCKET lovande.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2897



Magnus Thomé skrev:
Wow:

http://www.youtube.com/watch?v=hn8hWGQNP24/hd=1

Vad har Harry's laptimer mot denna?


Den där med 5hz GPS så snackar vi

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Absolut, en av buggarna på min ZTE Blade (kinaskit) är att jag än så länge aldrig fått i gång vare sig intern eller extern GPS, det finns ett val under settings som säger "bluetooth device" men om den är stödet för OBD II devices eller externa BT GPS moduler är för mig en gåta (Jag har både OBD II och BT devices). Forumet är väl ganska sunkigt på hemsidan så i dagsläge är detta en enligt mig kraftig beta men riktigt fett intressant och med en grym potential!


EDIT: nu vet jag att det var ett kommande stöd för OBD II som i denna stund är aktiverat

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Riktigt grymt! Denna och en SE Arc hade jag gärna lekt med i sommar!

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ny uppdatering kom i går och nu är stödet för OBD II aktiverat. Jag har en blåtands ansluten OBD II modul så jag kommer att testa detta men i denna release får jag inte det att funka klockrent som en del annat. Notera att dom är uppe i Beta 0.3 så ha överseende (även om HD releasen kostar 40 spänn)

Jag tror detta blir hur grymt som helst med tiden. thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Johan Sjöström skrev:
Ny uppdatering kom i går och nu är stödet för OBD II aktiverat. Jag har en blåtands ansluten OBD II modul så jag kommer att testa detta men i denna release får jag inte det att funka klockrent som en del annat. Notera att dom är uppe i Beta 0.3 så ha överseende (även om HD releasen kostar 40 spänn)

Jag tror detta blir hur grymt som helst med tiden. thumbs up


Låter lovande thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Stöd för extern GPS modul 5/10hz kommer inom kort, ju fler som testar och lämnar rapport på forat ju snabbare utvecklas produkten så bara sätt igång

Själv är jag nyfiken på om det bara är jag som har problem med att få GPS-signal

Du laddar ner aLapRecorder enklast här: https://market.android.com/search?q=alaprecorder&so=1&c=apps

Forumet hittar du här: http://adyno.net/forum/

En tubfilm där man ser hur det funkar. http://youtu.be/hn8hWGQNP24?hd=1

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Installerat!


_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Gustav_H78 skrev:
Installerat!



Gott, såg att du skrivit lite på swedroid du oxå perfekt om man kan bolla lite frågor med någon annan nörd

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Måste fixa ett fäste så man kan filma samtidigt som man kör. Kommer nog testa denna appen samt köra min Nokia med RC med Qstars puck parallellt.

Snart dags att skaffa en Android med HD kamera...

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Har provat detta nu.
Spelade in 25min = 600mb 720*480 sen tar mätarna "blue screens" 750mb? (21845bilder?) så gäller att ha gått om minne i telefonen..
Men sen trodde jag att man bara körde export o sen hade man en färdig film, men icke... är en lång manual på forumet om vilka program man ska ha o hur man gör filmen.
och bara export för att göra bluescreens tog en hel natt innan telefonen vad klar o då bara på en 25min film..

Sen är det ett stort problem, ljudet blir ju kass eftersom micken i telefon inte är gjord för motorljud osv..

Men det är ju en rolig ide o som kan bli OK i framtiden.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Appen har absolut en bit kvar därav versionsnumret som just nu är typ 0.3B alltså är det ingen skarp produkt.
Tydligen så blir för krävande att låta telefonen skapa en film med loggen integrerad men saker som var "omöjliga" för ett tag sedan är nu i drift så hur det ser ut om ett tag vet vi inte. Dock är det av högsta vikt att vi användare supportar och rapportera in våra synpunkter.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



aLapRecorder till Android uppdaterades kraftigt i dagarna thumbs up

Nu finns stöd för extern GPS, OBD II (dock bara en sak åt gången om båda kör BT) Den loggar, spelar in film i HD och är enkel att använda, gränssnittet har putsats upp ordentligt! Den har i dagsläget inga färdiga banor men jag har BRA kontakt med utvecklaren och håller på att få han inse vikten av detta.

Det kommer med mycket stor sannolikhet stöd för aLapRecorder i Racerender då jag sett till så att grabbarna nu pratat med varandra så att föra över film med loggning till datorn kommer att bli smidigt och snyggt med tiden.

Man skall ta i beakt att aLapRecorder är uppe i betaversion 0.44 och således har en bra stund kvar innan release, åtgärdslistan är lång och jag ser till att fylla på hela tiden oxå :-) Jag hoppas fler kommer in och lämnar synpunkter på denna mkt lovande app för oss Androider

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Lite mer info om senaste betan.

Racerenderstöd finns nu vilket jag missade, racechronot2avi stöd kommer inom en vecka gissningsvis, stöd för vbox kommer oxå inom en överskådlig tid.

Jag försöker pusha som f.a.n på att det skall komma stöd för fördiga tracks med sektorer osv vilket i dagsläget ser ljust ut.

Har någon koll exakt på hur dessa ban-filer är uppbyggda till Harrys,racechrono och Driftbox? det är såklart enklast om man kan bli inspirerad av dom andra som redan jobbat fram detta.

Personligen så är senaste släppet ett stort lyft då den interna GPS:en numera funkar för mig, jag har inte hunnit pilla så mkt med appen på ett tag men det kommer så fort man bara hinner. En bra hållare till bilen och en trevlig trackday hade såklart gjort susen

Som det ser ut nu planeras version 1.0 att släppas runt midsommar så arbetet fortskridet i en riktigt bra takt! Hur det blir i verkligheten återstår att se men det tuffar på riktigt bra nu.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Finns funktionen att exportera till format som man kan öppna loggningen med något analysprogram?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Har du en Android så in och pilla runt lite och lämna feedback här eller på aLapRecorders forum.

Det jag ser i export fliken är i dagsläget

export till google earth .gpx
export till racerender2 .csv
export till racechrono2avi .csv

dock är inte racechrono2avi enablat i just denna version men som en del anadra features ser man att dom finns där och kommer att enablas snart.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Johan Sjöström skrev:
Har du en Android så in och pilla runt lite och lämna feedback här eller på aLapRecorders forum.

Det jag ser i export fliken är i dagsläget

export till google earth .gpx
export till racerender2 .csv
export till racechrono2avi .csv

dock är inte racechrono2avi enablat i just denna version men som en del anadra features ser man att dom finns där och kommer att enablas snart.


Har ingen android så jag kan inte leka runt med programmet , men man måste börja planera för framtiden.

Får hoppas att det kommer en sån funktion, verkar ju vara en lyssnande utvecklare, sitta och pilla runt i telefonen är ju inte så givande. Mycket roligare att kunna exportera och sitta vid datorn och jämföra med andras performancebox loggar och dylikt, vilken man kan med RC. Ska bli spännande att se var detta bär.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ny uppdatering på Market idag nu version 0.45B högst moderata tweaks, stabilare kommunikation med intern GPS samt funktion för att enabla/disabla att ljuset dimmas ner. Men mer kommer var så säkra.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Fick precis en hållare till luren över, så nu får jag bara fixa ett fäste att sätta den på lämpligt ställe för lite filmning. Synd att HTC inte fixar extern GPS, annars hade det suttit som en smäck med min 10Hz Qstars puck...

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Är detta ett faktum eller något du starkt misstänker.
Tycker det verkar riktigt störigt då HTC i min värld var lite mer än andra...

Btw AlapRecorder 0.46B släppt precis..


EDIT: Här är dom officiella förändringarna i 0.46B

1.v0.4.6b
2.Added Recorder start/stop menu option
3.Fixed bad format .nfo file causing crash
4.Internal GPS service improved AGPS device fix
5.Improved memory management
6.option to dim screen during recording
7.v0.4.xb
8.External Bluetooth GPS support
9.Revised Main Screen GUI
10.Revised Recorder GUI
11.Revised Blue Screen
12.GPS Accuracy now working.
13.Video Sync now only resyncs GPS data
14.Google Maps Picture in Picture
15.RaceRender2 export option
16.Edit description & comments
17.Updated Help

Jag noterar även att stödet för export till racechrono2avi och VBo är halvt implementerat och kommer troligtvis att enablas i nästa release.

Jag har oxå fått ett mer eller mindre löft om att loggningen skall vidreutvecklas och att ett bibbliotek med banor skall medfölja från start.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
aLapRecorderHD - logger+video Android
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
1 besök senaste veckan (80308 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande