Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2011-07-23 Landracing speedfestival Mantorp NYTT DATUM
<<   1, 2, 3, ... 11, 12, 13   >>
3 besök senaste veckan (28192 totalt)
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 447



Peter.sandström skrev:
Har kört banan ett 10-15 tal vänstervarv och tycker att det blir ett otroligt flyt bla i parisern. min volvo toppar ca 195 på mätarn ner mot chikanen och om man ska köra detta så diskuterar vi att bygga en chickan vid 200m målet på strippen för att få ner farten på rakan. ner mot romkurvan kommer jag upp i ca 150 kmh och även där kommer det bli en chickan annars känns banan hur kul som helst och jag tror stenhårt på konceptet att köra både timeatack och dragracing med samma bil och se vem som får lägst samman slagna tid. Här är mitt vänster fullvarv inte riktigt hundra hela vägen och jag är ingen proffs chafför, ca 180kmh på strippen och ca 130 ner mot rom området. som vi ska hänga ur i juli thumbs up

http://www.youtube.com/user/Quantic666#p/a/u/2/0W6DXetDQCw

MVH Peter


Va sjukt det såg ut!!! Men härligt

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Låter helt klart intressant om ni kör längre än till typ 18.00 thumbs up
Vad kommer kostnaden hamna på ?

_________________

--VVTS--
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234



Maciek Matwiejczuk skrev:
Låter helt klart intressant om ni kör längre än till typ 18.00 thumbs up
Vad kommer kostnaden hamna på ?


timeatack/banträff körning på banan 0900-1600 dragracing/tidkortsträning 1800-2400 nu brukar ju daggen komma ca 23 och det mörknar på efter 22 men det ska ev lampor på banan avhjälpa

kostnaden inte satt än men under 1000kr för hela eventet 0900-24 så det kommer nog att vara ett konkurenskraftigt pris, kommer finnas möjligheter till övernattning fre-lör och lör-sön till överkommlig kostnad

mvh peter

_________________
peter sandström
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vad krävs av bilarna ?
Vilket förbund går det under ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Låter hur coolt som helst.

Butter: 5100 är alltid SMA vad jag förstått.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Dignell skrev:
Låter hur coolt som helst.

Butter: 5100 är alltid SMA vad jag förstått.


Va bra.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Riktigt kul initiativ thumbs up
om jag bara haft en körbar bil...

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234



ButterflyRacing skrev:
Vad krävs av bilarna ?
Vilket förbund går det under ?


som sagt vi kör för sma med ambulans och räddning på plats thumbs up regler kommer postas snart men kommer antagligen baseras på landracing's övriga event's reglemente och klasser

_________________
peter sandström
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Peter.sandström skrev:
ButterflyRacing skrev:
Vad krävs av bilarna ?
Vilket förbund går det under ?


som sagt vi kör för sma med ambulans och räddning på plats thumbs up regler kommer postas snart men kommer antagligen baseras på landracing's övriga event's reglemente och klasser


Vad krävs det, när det gäller bil...?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Peter.sandström skrev:
ButterflyRacing skrev:
Vad krävs av bilarna ?
Vilket förbund går det under ?


som sagt vi kör för sma med ambulans och räddning på plats thumbs up regler kommer postas snart men kommer antagligen baseras på landracing's övriga event's reglemente och klasser


Vad krävs det, när det gäller bil...?


Att den klarar av vår besiktning. dvs inga lösa delar, fungerande bromsar/bälten inget oljeläckage mm
mer info finns o ännumer kommer finnas på www.landracing.se

Sen krävs det en förare med glatt hummör :-)

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Gson skrev:

Sen krävs det en förare med glatt hummör :-)


jaha...då får väl jag stanna hemma då

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156


Trådstartare
Ser ut som du är en go muntergök iaf på avataren. så du är väldigt välkommen.

Det har visat sig att detta koncept böjar växa sig stort i staterna nu på senare tid, så tydligen ligger vi före i tiden här i sverge he he.

Tycker det är ett klockrent sätt att kunna ha skitkul med sin bil och även "över gränsen".

Antar att många här avskyr varända rak asfaltsträcka mer än kokande bromsar, men kan väl vara kul o testa båda momenten ändå? Det är nog aningens lättare för banrejsers att prestera hyffsat på stripen än tvärt om :-)

Hur tror ni ett varv skulle kännas med 10.5" dragslicks bak frontrunners med 220mm skivor fram och dragrace setup på fjädringen? Förmodligen ganska så spännande hehe

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Gson skrev:
Hur tror ni ett varv skulle kännas med 10.5" dragslicks bak frontrunners med 220mm skivor fram och dragrace setup på fjädringen? Förmodligen ganska så spännande hehe
Stående start har man ju praktiserat några gånger, men på klistrig yta blir det ju lite jobbigare att få till det (men min lilla effekt behövs det lagom hjulspinn för att orka iväg, och hjulsidorna skrynklar sig inte direkt ).

Eftersom ni verkar vilja räkna sekunderna rakt av (inte multiplicera DRtiden nåt) så finns det ju ingen anledning att mickla så mycket med DRsetup (om man inte ska skruva om totalt). En sekund tapp i DR är ju rätt mycket (speciellt om du bara tappar det till 60'), men med rätt jobb kan du tjäna flertalet sekunder på varvtiden.

Kortfattat; om du ska kapa tre sekunder totalt (och teoretiskt kan kanske plocka fem totalt med materialet), så är det lättare att hämta hem de tre på varvtiden än på strippen.

Hade ni tredubblat stripptiden och sen lagt ihop det så hade det blivit lite annat fokus. Men det kan man ju fundera på efteråt

Vad är stripptiden för Wo, 20 sek (det kanske är för lite)?
Samma för varvtiden borde ju också finnas, så alla har en morot att delta och förbättra sin tid.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156


Trådstartare
Min teori för bästa resultat är att man kör med lämplig gat/bansetup och kan och vill man, så lägger man på ett par höga mjuka slicks inför DR momentet.

Extra kul är ju att en del kommer kunna skryta med att ha 2 varvtider på mantorp, en åt vardera håll :-)

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156


Trådstartare
EDIT.. fick just reda på att strippen blir x 10 ggr för att just jämna ut mellan banan och strippen dvs 1 sek miss på strippen blir 10 sek!
Alltså är allt viktigt i denna tävling och rättvisare mellan bilarna

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



oj, med 10x så blir nog tävlingen helt plötsligt inriktad på dragracebilar.
En vanlig snabb bil gör en 12a. En strippenoptimerad bil gör en 9a.
Men inte blir den 30 sek efter på banan om man dessutom får byta däck.
Med 10x borde däcksbyte vara förbjudet?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234



GustafB skrev:
oj, med 10x så blir nog tävlingen helt plötsligt inriktad på dragracebilar.
En vanlig snabb bil gör en 12a. En strippenoptimerad bil gör en 9a.
Men inte blir den 30 sek efter på banan om man dessutom får byta däck.
Med 10x borde däcksbyte vara förbjudet?


Som sagt reglerna är inte satta än utan info om detta kommer komma snarast. vi håller på och tittar på hur allt ska läggas upp och jag tror att det kommer att bli ett kul event för alla ovavsett vilket håll man är vriden åt i dessa två grenar

mvh peter

_________________
peter sandström
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Peter.sandström skrev:


timeatack/banträff körning på banan 0900-1600 dragracing/tidkortsträning 1800-2400 nu brukar ju daggen komma ca 23 och det mörknar på efter 22 men det ska ev lampor på banan avhjälpa :hyper


ok trodde att det skulle bli lite kvällskörning med
Blir det open Pitlane eller blir det olika pass ?

_________________

--VVTS--
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234



Maciek Matwiejczuk skrev:
Peter.sandström skrev:


timeatack/banträff körning på banan 0900-1600 dragracing/tidkortsträning 1800-2400 nu brukar ju daggen komma ca 23 och det mörknar på efter 22 men det ska ev lampor på banan avhjälpa :hyper


ok trodde att det skulle bli lite kvällskörning med
Blir det open Pitlane eller blir det olika pass ?


Kvällskörningen blir på strippen tidsschema är inte satt än med det kommer att bli en hybrid med körpass och open pitlane. Hoppas eventet kan falla i smaken för dig, då jag gärna tar rygg på dig med min t5r och ser om jag kan hänga på eller hänga av thumbs up

mvh peter

_________________
peter sandström
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234



Maciek Matwiejczuk skrev:
Peter.sandström skrev:


timeatack/banträff körning på banan 0900-1600 dragracing/tidkortsträning 1800-2400 nu brukar ju daggen komma ca 23 och det mörknar på efter 22 men det ska ev lampor på banan avhjälpa :hyper


ok trodde att det skulle bli lite kvällskörning med
Blir det open Pitlane eller blir det olika pass ?


Kvällskörningen blir på strippen tidsschema är inte satt än med det kommer att bli en hybrid med körpass och open pitlane. Hoppas eventet kan falla i smaken för dig, då jag gärna tar rygg på dig med min t5r och ser om jag kan hänga på eller hänga av thumbs up

mvh peter

_________________
peter sandström
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234



Maciek Matwiejczuk skrev:
Peter.sandström skrev:


timeatack/banträff körning på banan 0900-1600 dragracing/tidkortsträning 1800-2400 nu brukar ju daggen komma ca 23 och det mörknar på efter 22 men det ska ev lampor på banan avhjälpa :hyper


ok trodde att det skulle bli lite kvällskörning med
Blir det open Pitlane eller blir det olika pass ?


Kvällskörningen blir på strippen tidsschema är inte satt än med det kommer att bli en hybrid med körpass och open pitlane. Hoppas eventet kan falla i smaken för dig, då jag gärna tar rygg på dig med min t5r och ser om jag kan hänga på eller hänga av thumbs up

mvh peter

_________________
peter sandström
Citera
Inför träffar
2011-07-23 Landracing speedfestival Mantorp NYTT DATUM
<<   1, 2, 3, ... 11, 12, 13   >>
3 besök senaste veckan (28192 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande