Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2011-07-23 Landracing speedfestival Mantorp NYTT DATUM | << 1, 2, 3, ... 11, 12, 13 >> 3 besök senaste veckan (28192 totalt) |
Va sjukt det såg ut!!! Men härligt _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||||
timeatack/banträff körning på banan 0900-1600 dragracing/tidkortsträning 1800-2400 nu brukar ju daggen komma ca 23 och det mörknar på efter 22 men det ska ev lampor på banan avhjälpa kostnaden inte satt än men under 1000kr för hela eventet 0900-24 så det kommer nog att vara ett konkurenskraftigt pris, kommer finnas möjligheter till övernattning fre-lör och lör-sön till överkommlig kostnad mvh peter _________________ peter sandström |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
||||||
Va bra. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
som sagt vi kör för sma med ambulans och räddning på plats regler kommer postas snart men kommer antagligen baseras på landracing's övriga event's reglemente och klasser _________________ peter sandström |
||||||
Vad krävs det, när det gäller bil...? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Att den klarar av vår besiktning. dvs inga lösa delar, fungerande bromsar/bälten inget oljeläckage mm mer info finns o ännumer kommer finnas på www.landracing.se Sen krävs det en förare med glatt hummör :-) _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
jaha...då får väl jag stanna hemma då _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Ser ut som du är en go muntergök iaf på avataren. så du är väldigt välkommen.
Det har visat sig att detta koncept böjar växa sig stort i staterna nu på senare tid, så tydligen ligger vi före i tiden här i sverge he he. Tycker det är ett klockrent sätt att kunna ha skitkul med sin bil och även "över gränsen". Antar att många här avskyr varända rak asfaltsträcka mer än kokande bromsar, men kan väl vara kul o testa båda momenten ändå? Det är nog aningens lättare för banrejsers att prestera hyffsat på stripen än tvärt om :-) Hur tror ni ett varv skulle kännas med 10.5" dragslicks bak frontrunners med 220mm skivor fram och dragrace setup på fjädringen? Förmodligen ganska så spännande hehe _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
Eftersom ni verkar vilja räkna sekunderna rakt av (inte multiplicera DRtiden nåt) så finns det ju ingen anledning att mickla så mycket med DRsetup (om man inte ska skruva om totalt). En sekund tapp i DR är ju rätt mycket (speciellt om du bara tappar det till 60'), men med rätt jobb kan du tjäna flertalet sekunder på varvtiden. Kortfattat; om du ska kapa tre sekunder totalt (och teoretiskt kan kanske plocka fem totalt med materialet), så är det lättare att hämta hem de tre på varvtiden än på strippen. Hade ni tredubblat stripptiden och sen lagt ihop det så hade det blivit lite annat fokus. Men det kan man ju fundera på efteråt Vad är stripptiden för Wo, 20 sek (det kanske är för lite)? Samma för varvtiden borde ju också finnas, så alla har en morot att delta och förbättra sin tid. |
||||||
Min teori för bästa resultat är att man kör med lämplig gat/bansetup och kan och vill man, så lägger man på ett par höga mjuka slicks inför DR momentet.
Extra kul är ju att en del kommer kunna skryta med att ha 2 varvtider på mantorp, en åt vardera håll :-) _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
EDIT.. fick just reda på att strippen blir x 10 ggr för att just jämna ut mellan banan och strippen dvs 1 sek miss på strippen blir 10 sek!
Alltså är allt viktigt i denna tävling och rättvisare mellan bilarna _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
oj, med 10x så blir nog tävlingen helt plötsligt inriktad på dragracebilar.
En vanlig snabb bil gör en 12a. En strippenoptimerad bil gör en 9a. Men inte blir den 30 sek efter på banan om man dessutom får byta däck. Med 10x borde däcksbyte vara förbjudet? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Som sagt reglerna är inte satta än utan info om detta kommer komma snarast. vi håller på och tittar på hur allt ska läggas upp och jag tror att det kommer att bli ett kul event för alla ovavsett vilket håll man är vriden åt i dessa två grenar mvh peter _________________ peter sandström |
||||||
ok trodde att det skulle bli lite kvällskörning med Blir det open Pitlane eller blir det olika pass ? _________________ --VVTS-- |
||||||
Kvällskörningen blir på strippen tidsschema är inte satt än med det kommer att bli en hybrid med körpass och open pitlane. Hoppas eventet kan falla i smaken för dig, då jag gärna tar rygg på dig med min t5r och ser om jag kan hänga på eller hänga av mvh peter _________________ peter sandström |
||||||
Kvällskörningen blir på strippen tidsschema är inte satt än med det kommer att bli en hybrid med körpass och open pitlane. Hoppas eventet kan falla i smaken för dig, då jag gärna tar rygg på dig med min t5r och ser om jag kan hänga på eller hänga av mvh peter _________________ peter sandström |
||||||
Kvällskörningen blir på strippen tidsschema är inte satt än med det kommer att bli en hybrid med körpass och open pitlane. Hoppas eventet kan falla i smaken för dig, då jag gärna tar rygg på dig med min t5r och ser om jag kan hänga på eller hänga av mvh peter _________________ peter sandström |
||||||
Inför träffar 2011-07-23 Landracing speedfestival Mantorp NYTT DATUM | << 1, 2, 3, ... 11, 12, 13 >> 3 besök senaste veckan (28192 totalt) |