Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2011-07-23: Bankörning på Gröndalsbanan - Eskilstuna
2 besök senaste veckan (2278 totalt)
Andreas E
Västerås
Här sen Maj 2004
Inlägg: 190


Trådstartare
Inbjudan till förarövning på "Gröndalsbanan" Eskilstuna den 23 juli

MX-5 Racing klubb inbjuder härmed dig som vill prova på för första gången såväl som mer erfarna till Motorstadion i Gröndal Eskilstuna.

Dagen kommer att var uppdelad i 2 olika aktiviteter:
A) Traditionell bankörning på bana
B) Time-Attack med stående start. Under en begränsad tid under dagen kommer alla få möjlighet att köra på tid (3 varv med stående start)

Dagen startar med samling från 09:00 till 09:30. Den obligatoriska förar och säkerhetsgenomgången startar prick 09:30. Efter denna förargenomgång är det fri körning i konbana fram till ca: 16:00.

För att ge alla deltagare tillräcklig körtid är antalet förare begränsade till ca 20 stycken och det är först till kvarn som gäller. På banan gäller restriktionen max 5 bilar per pass samtidigt och vi kommer dela in deltagarna i grupper beroende på erfarenhet och ambitionsnivå.

Notera att anmälan till förarövningen sker i två steg. Först anmäler du dig via formuläret under "träffar" på vår hemsidan: http://www.mx5racingclub.se/index.php?page=deltagaranmaelan

Sedan betalar du in avgiften (300 kr för medlemmar i MX-5 Racing Club och 500 kr för övriga) till klubbens BankGiro: 223-0811 eller PlusGiro: 45 31 46-3.

Angående lunch kan man antingen ta med sig och äta på anläggningen eller åka ca 5,5 km mot Eskilstuna på E20, där finns flera snabbmatställen samlade.

Hitta hit:
Från Eskilstuna åker Du E20 västerut. Vid avfarten från E20 mot väg 56 (tidigare 53) mot Västerås finns en skylt Motorstadion. Följ vägen och du kommer till oss.

Varmt välkomna till Gröndal!
/Andreas K

_________________
Andreas Eckemark
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Hej..

Gäller träffen enbart miator eller är det ok med andra bilar?

Finns det platser kvar?

Står i anmälan att sbf licens krävs? Vad jag vet så är inte sbf inblandade i gröndal utan det är SMA som gäller?

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Andreas E
Västerås
Här sen Maj 2004
Inlägg: 190


Trådstartare
audimotorsport skrev:
Hej..

Gäller träffen enbart miator eller är det ok med andra bilar?

Finns det platser kvar?

Står i anmälan att sbf licens krävs? Vad jag vet så är inte sbf inblandade i gröndal utan det är SMA som gäller?


Det är OK med andra bilar än miator.
Just nu är det 17 anmälda så det finns plats för 3-4 bilar till.
Det krävs ingen SBF-licens på Gröndal (anledningen att det finns med i anmälningsformuläret är att vi använder samma formulär för alla våra träffar inklusive track-days på motorbanor som Kinnekulle där vi kör under SBF-flagg).

_________________
Andreas Eckemark
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Japp kom och lek, gröndal är riktigt rolig att köra!

Film ifrån förra gången vi var där: http://www.youtube.com/watch?v=U36_ZaHr60A

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Tjo,2 ilskna audi bilar är nu anmälda så nu har ni nåt att köra om med era miator i kurvorna!

Jag kommer med min lilla korta S1:a och polarn med en Audi 90....

Kan vi betala på plats nu när vi e sent ute med anmälan el ska jag överföra ikväll med risk för lite fördröjning pga bankernas raket snabba överföringar?

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Andreas E
Västerås
Här sen Maj 2004
Inlägg: 190


Trådstartare
audimotorsport skrev:
...
Kan vi betala på plats nu när vi e sent ute med anmälan el ska jag överföra ikväll med risk för lite fördröjning pga bankernas raket snabba överföringar?


Enklast för oss är att ni betalar in på klubbens bank- eller plus-giro. Om pengarna kommer in till vårt konto några dagar sent gör inget.

MVH
/Andreas K

_________________
Andreas Eckemark
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



ok..fixar det ikväll...

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Inför träffar
2011-07-23: Bankörning på Gröndalsbanan - Eskilstuna
2 besök senaste veckan (2278 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande