Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
6165 besök totalt |
Renault Sport Passion days 17 juni på Nurburg ring
Såg att Renault anordnar en heldag på ringen 17 juni, lät ju lite intressant. "Content and format of the day: 3 events in 1 08:00 - 14:00: Drive the legendary Nordschleife 07:30: Welcome, presentation and safety briefing 09:00 - 14:00: Series of track runs (Change of group, according to level of ability, every two laps) (timings subject to change. Definitive timings will be stated on your invitation). From 14:00: World Series by Renault access all areas - A paddock pass will give you access to the Friday's preparation and testing for the World Series by Renault. - This pass is valid for Friday, Saturday and Sunday. From 19:00: R.S. Night (available as an option at time of registration) - Cocktail buffet - Events - Presence of Drivers and VIPs - Presence of Renault Sport Technologies staff" Pris: 290 Euro Mer att läsa här: http://www.renault-sport.fr/en/enthu Det här postades ursprungligen i Renault formumet. Passar bättre här. Fick precis anmälan bekräftad ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||
_________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||
Re:
Härligt! Riktigt riktigt kul om de släpper en R26R-version. Nya drömbilen ![]() |
||
Re:
Satan, rätt bra ladd. Som sagt en R26R hade inte varit fel, men troligen är det den uppdaterade versionen med mer hp osv som visas. Vad jag förstått var R26R ingen försäljnings hitt. |
||
Re:
Du vet hur det är, man kan aldrig lita på väderprognoser kan lika gärna bli 25 grader och sol ![]() |
||
Verkar som att premiären redan skett, tyvärr en precis lika lam update som jag väntat mig
![]() http://www.automobil.se/nyheter/mgan |
||
|
||
Köreventet sög!
Det blev nio varv följa john körning och endast 2 åt gången ![]() Inför varje pass sade vi att vi behövde en snabbare ledarbil ![]() Vi fick ledarbilar som låg och körde 9:20 varv nästa gång 8:40 varv och sista gången blev det ett 8:17 varv...och då låg jag, Gaute och Martin som ett pärlband bakom hela varvet och ville åka fortare... Vi var väldigt besvikna. Det hela räddades hem något av att några av oss som gick på middagen på kvällen stod och snackade med Laurent Hugron deras utvecklingsförare och rekordsättare ![]() Det var även andra från Renault SPorts utvecklingsavdelning, chefen och ESP ansvarig, med som stod och snackade säkert i en timme under alkoholpåverkan. Körningen idag på morgonen var mycket bättre fram tills att det blev en fetkrasch i Bergwerk med 3 bilar inblandade. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||
Re:
Tråkigt att höra, men det kanske var därför det var så billigt... Vad sa Laurent Hugron, betydligt mer intressant ![]() ![]() |
||
Re:
Jag vill passa på att tacka för ett bra mottagande av "Ringenrävarna", känns tryckt att ni "tog hand" om mig, och att jag blev upptagen i gänget utan "inträdesprov" ![]() _________________ Martin Wising |
||
Haha, Martin du är så välkommen i klubben med din baguette royale:-). Tack än en gång för det generösa erbjudandet att låna dina r-däck/fälg för test på min bil. Hade det inte regnat hade jag satt nytt person bästa med de r-däcke/fälgarna:-) om jag hade satt på dem. Suck vad trackday:en sög, men endast p g ā att det var påtvingad ledarbil...som nämts körde allt för långsammt. Omkörning förbjuden, vad är det för trackday?!! :-( utöver det så sparade Renault inte på krutet. Grymt anordnat, skönt rs party, och övrig hospitality var riktigt bra. Nästa år blir det open pitlane, det är redan Renault informerade om att vi vill ha:-)
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Hoppas verkligen det blir förändring till nästa år, annars lär det väl inte bara se ut som du håller på att knuffa instuktören framför dig runt banan.
Skulle vi inte hålla 50m mellan bilarna och inte 50cm, Gaute, ![]() För övrigt var det bra, både runt bana och på kvällen vid middagen. Jag funderar på att köra TrackDay på Dijon F1 banan 22 juli, för att se hur deras andra TrackDays funkar. Det är trevligt att även en svensk Baugette Royal, som är "bakad" av Autotech Motor i Trollhättan är välkommen i klubben ![]() Inga problem Gaute, blir det något annat tillfälle kanske du kan låna R-däcken då istället, jag blev så väl omhändertagen av hela gänget så det var inget att tveka på, synd på vädret som sagt. _________________ Martin Wising |
||
Re:
Verkar som inte alla hade samma uppfattning som vi.... http://www.youtube.com/watch?v=7o4D_ Några "linslusar" var det med från Sverige iallafall. _________________ Martin Wising |
||
Satt och rensade kameran och hittade lite bilder från i somras. Farligt med familjekamera och stort minneskort. Själva kördelen av eventet är ju redan avhandlad.
Den nya 265 trophyn ![]() ![]() ![]() Mr 8:07 Hugron på eftermiddagen ![]() Dukning bon appetit ![]() Delar av Renault Motorsport gänget med delar av deltagarna. ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||
|
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
6165 besök totalt |